Thomasine Skrevet 14. mai 2007 #1 Skrevet 14. mai 2007 Kan noen fortelle forskjellen? :klø: Og hvorfor man evt. burde velge det ene fremfor det andre?
Grooo Skrevet 14. mai 2007 #2 Skrevet 14. mai 2007 Gmail har fantastiske søkemuligheter og lagringsmuligheter. Joda, du ser noe reklame der hvis du ser etter, men jeg bruker mailen min mye og legger overhodet ikke merke til den. Gmail har også et supert spam-filter som fjerner alt av uønsket mail. Hos Telenor popper det fortsatt inn med massevis av spam, på gmailkontoen min får jeg kanskje en inn annenhver uke eller noe. Gmail, uten tvil!
Thomasine Skrevet 14. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 14. mai 2007 Har gmail selv, men spør for ei annen... Hvordan er lagringsmulighetene for online? Som for gmail - nesten ubegrenset...?
Grooo Skrevet 14. mai 2007 #4 Skrevet 14. mai 2007 Husker ikke hvordan lagringsmulighetene er, er evigheter siden jeg logget inn. Men det er jo ikke akkurat lett å finne tilbake til ting der...
Gjest kaffedama Skrevet 16. mai 2007 #5 Skrevet 16. mai 2007 Online.no har elendig support! Det er i alle fall min erfaring.
Gjest Blondie65 Skrevet 16. mai 2007 #6 Skrevet 16. mai 2007 Har brukt Gmail et halvt år og må bare si: Ingen over og ingen ved siden. Det er veldig brukervennlig og jeg har aldri blitt plaget med reklamen, tenker knapt over at den er der.
Buster Skrevet 16. mai 2007 #7 Skrevet 16. mai 2007 Bruker selv GMail i tillegg til en privat web adresse, men det er helt klart GM som er den beste mail tjenesten på nettet i dag. MSN sin greie er ålreit, men mye tyngre å bruke enn GM
Lenemor Skrevet 16. mai 2007 #8 Skrevet 16. mai 2007 hadde online mail for ca 3 år siden... Fikk så mye spam og dritt der at det var helt håpløst! Ga opp hele dritten jeg da! Husker ikke lagringsmulighetene..
Thomasine Skrevet 16. mai 2007 Forfatter #9 Skrevet 16. mai 2007 Ok. Takk, folkens. Skal "melde" fra til hun som skal få seg mailadresse...
Gjest Blondie65 Skrevet 16. mai 2007 #10 Skrevet 16. mai 2007 En annen positiv ting med Gmail: Når du bruker den på web får du alle e-postene frem som dialoger - og du kan velge å vise hele dialogen eller la det være. Skikkelig tøft. Hele den dialogen du har frem og tilbake med en person der man har svart på samme epost vises som en dialog. Veldig tøft.
Ueland Skrevet 17. mai 2007 #11 Skrevet 17. mai 2007 Viktigst av alt, GMail er ikke avhengig av ISP, skifter du ISP kan du ikke bruke Online.no
Gjest Matsui Skrevet 17. mai 2007 #12 Skrevet 17. mai 2007 Viktigst av alt, GMail er ikke avhengig av ISP, skifter du ISP kan du ikke bruke Online.no ← Ønsker man en online.no-adresse så kan man jo opprette en Frisurf-konto. Selv har jeg en slik konto for oppringt nettilkobling i tilfelle jeg skulle trenge det. Således bruker jeg også online-adressen min uavhengig av hvilken ISP jeg benytter. Dette krever selvsagt godkjenning med brukernavn og passord ved bruk av SMTP-server (dersom du av ulike grunner ikke ønsker eller kan benytte deg av SMTP-serveren til ISPen din).
Gjest Nedfall Skrevet 17. mai 2007 #13 Skrevet 17. mai 2007 Ønsker man en online.no-adresse så kan man jo opprette en Frisurf-konto. Selv har jeg en slik konto for oppringt nettilkobling i tilfelle jeg skulle trenge det. Således bruker jeg også online-adressen min uavhengig av hvilken ISP jeg benytter. Dette krever selvsagt godkjenning med brukernavn og passord ved bruk av SMTP-server (dersom du av ulike grunner ikke ønsker eller kan benytte deg av SMTP-serveren til ISPen din). ← Det er da en smal sak å bytte ut hvilken SMTP man vil bruke i de fleste mail klienter, og hvorfor skal man ikke bruke ISPen sin SMTP når det er deres access man benytter ? Mange (alle?) ISPer sperrer jo for andre enn deres egne kunder for å unngå spredning av SPAM.
Gjest Matsui Skrevet 18. mai 2007 #14 Skrevet 18. mai 2007 Det er da en smal sak å bytte ut hvilken SMTP man vil bruke i de fleste mail klienter, og hvorfor skal man ikke bruke ISPen sin SMTP når det er deres access man benytter ? Mange (alle?) ISPer sperrer jo for andre enn deres egne kunder for å unngå spredning av SPAM. Smal sak? Jepp, det har du rett i. Selv har jeg blant annet en bærbar PC som jeg drasser med meg hit og dit. Da er det kjekt å ha tilgang til en fast SMTP-server som jeg kan sende e-posten igjennom uavhengig av hvor jeg befinner meg (selv om det i enkelte nettverk riktignok kan eksistere begrensninger for denne typen trafikk). Den SMTP-serveren jeg da benytter tilhører webhotellet mitt. Ja, de fleste ISPer stenger for andre brukere enn sine egne ifbm SMTP, men samtidig tillater de gjerne også SMTP-autentisering dersom du benytter deg av en annen ISP.
Gjest Vampyra Skrevet 19. mai 2007 #15 Skrevet 19. mai 2007 Jeg har bare hørt positive ting om gmail bortsett fra en ting: Min bedrifts spamfilter plukker opp gmail på lik linje med hotmail som spam/uviktig mail, og ved stor mailtrafikk prioriteres ikke disse mailtypene og sperres for inngang. Det løser seg ved å vente litt å sende på nytt, men jeg forstår at det er forvirrende og irriterende for de berørte. Hva med å ha begge mailene? Bruke gmailen fast og ha en annen i reserve? Jeg har faktisk 4 mailadresser, to av de videresendes til min yahoo, og hotmailen brukes til alle påmeldinger på nett som kg, bokklubber, konkurranser, msn osv. På yahoomailen kommer da stort sett bare viktige mail, og de videresendte jobb og studentmailene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå