chanell Skrevet 14. mai 2007 #1 Skrevet 14. mai 2007 Jeg har før tatt kur med Fungoral, men har lyst til å kjøpe en shampo/balsam som jeg kan bruke jevnlig innimellom. Har som sagt kløe i hodebunnen og litt flass. Kan dermo calm (som jeg har hørt skal være bra) fra kerastase være et bra alternativ? eller er det andre produkter jeg bør bruke?
yenoh Skrevet 14. mai 2007 #2 Skrevet 14. mai 2007 Sjampoer for/mot tørr hodebunn. Når du klør, er dette tegn på at hodebunnen er tørr, på samme måte som at tørr hud gjerne klør.
asta Skrevet 14. mai 2007 #3 Skrevet 14. mai 2007 Hei! Den eneste jeg synes hjelper, er antiflass-shampoen til vichy som selges på apoteket. Lykke til!
kitekatt Skrevet 14. mai 2007 #4 Skrevet 14. mai 2007 Dermocalm fra Kerastase er kjempefin, ja Og Vichy sin shampoo for løende hodebunn. Bruker disse om hverandre når jeg får det problemet (og det får jeg ofte, men kan bruke vanlig shampoo til jeg blir tørr, også må jeg over på disse i noen dager) Gidder ikke bruke de HVER DAG da de er endel dyrere enn vanlig shampoo. Men det har helt klart hjulpet meg å kombinere med andre
chanell Skrevet 14. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 14. mai 2007 Da skal jeg kjøpe den fra vichy først å bruke, så skal jeg kjøpe dermocalm en gang senere, må ha slik shampo for å bruke innimellom annen shampo. Takk for tips.
Cata Skrevet 14. mai 2007 #6 Skrevet 14. mai 2007 Jeg har også klødd, men det forsvant da jeg begynte å bruke SebaMed fra apoteket. Har innimellom prøvd meg med frisørshampoer, men ender med SebaMed igjen hver gang.
Sweetiepie Skrevet 14. mai 2007 #7 Skrevet 14. mai 2007 Bio+ kjøpes på noen frisørsalonger. Er super fin, og tar vare på fargen om du har farget hår.
kitekatt Skrevet 15. mai 2007 #8 Skrevet 15. mai 2007 (endret) Da skal jeg kjøpe den fra vichy først å bruke, så skal jeg kjøpe dermocalm en gang senere, må ha slik shampo for å bruke innimellom annen shampo. Takk for tips. ← Den fra Vichy koster i underkant av 100 kr. så den er ikke så billig den heller...hvis pris betyr noe, så tror jeg at den fra Vichy kan holde også bruker du en helt vanlig mild shampoo annenhver dag. Den fra Kerestase er bare luxus for min del Vichy holder evig nok egentlig kombinert med en vanlig. Og jeg holdt på å klø meg ihjel. Bruker ofte den rosa fra ElVital ved siden av, synes den er veldig god og mild...en barneshampoo eller PH (natusan, Neutral osv) er også en ide å bruke ved siden av Vichy sin...kanskje sebamed er rimeligere og like god også? Jeg har ikke prøvd den, men er den billigere skal jeg kjøpe meg den også og teste ut. Jeg vil EGENTLIG ha en billig en for som bare hjelper for problemet og en dyrere en for luxus...hehe. derfor er jeg opptatt av at det ikke skal koste for mye å få bukt med hodebunnen så jeg kan kose meg med andre som selvfølgelig også er riktig for hodebunnen min, men desverre dyrere utenom Endret 15. mai 2007 av kitekatt
chanell Skrevet 15. mai 2007 Forfatter #9 Skrevet 15. mai 2007 Ok, så den fra Vichy koster rundt 100-lappen, jeg har hørt før at den skal være god så jeg kikket en gang på en shampo på apoteket fra vichy for hodebunnsproblemer, den kostet over 200, kan hende at jeg tar feil. Skal ut å handle om et par timer så da skal jeg sjekke og eventuelt kjøpe. Må ha noe nå, kløøøør.
kitekatt Skrevet 15. mai 2007 #10 Skrevet 15. mai 2007 Ok, så den fra Vichy koster rundt 100-lappen, jeg har hørt før at den skal være god så jeg kikket en gang på en shampo på apoteket fra vichy for hodebunnsproblemer, den kostet over 200, kan hende at jeg tar feil. Skal ut å handle om et par timer så da skal jeg sjekke og eventuelt kjøpe. Må ha noe nå, kløøøør. ← Hm...jeg tror ikke jeg huske rfeil, men det kan jo hende det altså. Men jo! Jeg tror de hadde to strl. min er 200 ml. (men jeg mener å huske at den andre var mindre....) huff, kanskje jeg husker feil. Si fra hva du fant ut da Og du....koster den 200 så kjøp deg likegodt Kerastase fra strawberrynet, altså
chanell Skrevet 15. mai 2007 Forfatter #11 Skrevet 15. mai 2007 Du hadde rett Kitekatt, den fra Vichy kostet kr 99, så da kjøpte jeg den for denne gangen, håper kløen forsvinner nå.
kitekatt Skrevet 15. mai 2007 #12 Skrevet 15. mai 2007 Du hadde rett Kitekatt, den fra Vichy kostet kr 99, så da kjøpte jeg den for denne gangen, håper kløen forsvinner nå. ← Ok, det var godt jeg ikke husket så feil da Får håpen den hjelper deg også, jeg synes den er fin
LaToya Skrevet 17. mai 2007 #13 Skrevet 17. mai 2007 Jeg har prøvd Vichy sin, men synes ikke den funket så bra. Har brukt Decubal Scalp Treatment og den synes jeg funker veldig bra. Kjøpes på apoteket. Eller har jeg den siste mnd brukt KMS shampo for sensitiv hodebunn. Utrolig fornøyd. Beste jeg har brukt. De har også noe som heter scalp treatment som man kan ta i tørt/vått hår som lindrerer kløe. Prøvd denne også, og super fornøyd. Med shampoen har jeg de siste ukene ikke klødd og det er deilig
Thomas Andrè Skrevet 17. mai 2007 #14 Skrevet 17. mai 2007 Jeg har før tatt kur med Fungoral, men har lyst til å kjøpe en shampo/balsam som jeg kan bruke jevnlig innimellom. Har som sagt kløe i hodebunnen og litt flass. Kan dermo calm (som jeg har hørt skal være bra) fra kerastase være et bra alternativ? eller er det andre produkter jeg bør bruke? ← Jeg bruker denne, er den eneste shampoen jeg har prøvd osom gjør at jeg ikke klør meg halvt fordervet. Og om jeg går tom, og bruker hva som helst annet et par ganger, er helvete løs. Så her funker kun Dermo Calm fra Kerastase, som jeg har brukt i flere år etter tips fra hudpleier Starie
wondergirl Skrevet 18. mai 2007 #16 Skrevet 18. mai 2007 For meg er dermocalm fra Kerastase det eneste som funker. Og sol og saltvann!
Gjest Tweek Skrevet 18. mai 2007 #17 Skrevet 18. mai 2007 Nå får du masse tips her men jeg bruker SP Wella for sensitive scalp. Det er shampoo, mask og lotion. Shampo bruker du som vanlig og av og til tar du masken i som skal ligge i hode bunnen en 5-10 min, den beroliger hodebunnen og det fungerer utroli godt for det slutter faktisk å klø. Lotionen kan du bruke hvis det begynner å klø veldig, så kan du ta litt sånn i hodebunnen, men bare bittegrann. Den kjøler og lindrer kløen http://www.amazon.co.uk/Wella-Sp-Sensitive...k/dp/B000A7ZENQ
Gjest Fjellsippa Skrevet 18. mai 2007 #18 Skrevet 18. mai 2007 Jeg har hatt problemer med kløende hodebunn i flere år. Har brukt Vichy lenge, og det har hjulpet en del. Jeg synes imidlertid ikke at håret blir så blankt og luftig med Vichy. Det virker tungt. For en tid siden skrev jeg etter Folli-cleans shampo og conditioner, og den synes jeg hjelper bedre. Det er en renseshampo, så håret kjennes veldig rent ut. Jeg bruker den ikke hver dag, men kanskje en dag i uken. Jeg har også kjøpt denne siden jeg mistet mye hår. Har brukt den nå i ca. 3 uker, og innbiller meg i hvert fall at den hjelper.
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2007 #19 Skrevet 19. mai 2007 Jeg har hatt, og har samme problemet, og det eneste som fungerer på meg er Head and Shoulders for sensitiv hodebunn. Jeg har prøvd alt frisøren hadde å foreslå, og ingenting hjalp, heller ikke apotekprodukter. Så jeg bruker head and shoulders til daglig, og renser godt med en renseshampoo fra frisør en eller to ganger i uken i tillegg.
Gjest Deception Skrevet 19. mai 2007 #20 Skrevet 19. mai 2007 (endret) Jeg vil også anbefale Vichy, den for normalt/tørt hår og sensitivv hodebunn. Mannen bruker den fast, og jeg bruker den innimellom når jeg har fått kuler i hodebunnen pga. for mye testing av produkter. Endret 19. mai 2007 av Deception
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå