Gjest Bellatrix Skrevet 14. mai 2007 #1 Skrevet 14. mai 2007 Både kvinner og menn bør/skal prioritere også å ha et privat onani-liv, selv om de er i et forhold. ← Om man bruker definisjonen på voldktekt at man har sex med noen mot sin vilje, er det da å voldta seg selv om man onanerer selv om man ikke har lyst? Hvia man onanerer fordi andre mennesker sier at man skal(!) det, men at man ikke vil?
Gjest glamourgirl Skrevet 14. mai 2007 #2 Skrevet 14. mai 2007 Jeg blir stadig satt ut av meg selv, og over hvor ofte jeg har hatt meg med selvet, når jeg egentlig har vært for trøtt.... Da sender jeg meg i taxi hjem, og lager ikke frokost neste dag! Men voldtekt vil jeg ikke kalle det.... (sorry Bella, kunne ikke dy meg)
Champagnepiken Skrevet 14. mai 2007 #3 Skrevet 14. mai 2007 Det ER fristende å fleipe... Men jeg skal la være. Vet ikke om jeg ville kalle det voldtekt, men et overgrep er det i alle fall.
Gjest glamourgirl Skrevet 14. mai 2007 #4 Skrevet 14. mai 2007 Men kan man komme under tvang, når det er med seg selv? Jeg fleiper ikke nå.
Gjest Robin Hood Skrevet 14. mai 2007 #5 Skrevet 14. mai 2007 (endret) ja man kan voldta seg selv jeg voldtar ofte meg selv. Jeg anmeldte meg selv for å voldta meg selv men da lo bare politiet av meg. Endret 14. mai 2007 av Robin Hood
Gjest Bellatrix Skrevet 14. mai 2007 #6 Skrevet 14. mai 2007 Men kan man komme under tvang, når det er med seg selv? Jeg fleiper ikke nå. ← Jeg vet ikke, men hvis det er noe man overhodet ikke har lyst til, men gjør det likevel fordi andre sier du skal? Noen er flinkere til å stå imot press enn andre selvsagt, men om man stadig får høre "du skal onanere", og man gjør det selv om man ikke har lyst?
Hedda-78 Skrevet 14. mai 2007 #7 Skrevet 14. mai 2007 Tja, man kan vel kunne kalle det overgrep i allefall, dersom man blit tvunget til å onanere. Tenker en situasjon der flere menn holder en kvinne fanget, og truer henne, slår osv., og sier hun skal ta på seg selv og onanere. Det må da kunne kalles overgrep. Men voldtekt?? Om det er mulig å få orgasme i en slik situasjon, aner jeg ikke (og håper naturligvis at jeg aldri finner det ut)
Gjest Chrizzy Skrevet 14. mai 2007 #8 Skrevet 14. mai 2007 Jeg vet om mennesker med psykiske diagnoser som opplever overgrep -Psykisk voldtekt. Man kan vel si det slik at det er deres egen kropp/psyke som gjør det med de...
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2007 #9 Skrevet 15. mai 2007 Ja. Sett det litt på spissen: Person blir kidnappet, får en liten haug sexleker i fanget, og blir truet til å sette i gang. Det vil jeg tro er voldtekt eller overgrep også i juridisk forstand uten at jeg har tid til å finkjemme lovdata. Press av typen “onanerer du ikke er du frigid” og det ender med at man onanerer i sitt eget hjem, og for så vidt frivillig, men uten at man egentlig vil, bare for å ikke være “unormal” er i mine øyne ikke voldtekt men sosialt press. Kan mer sammenliknes med slankepress, barberingspress og liknende ting.
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2007 #10 Skrevet 15. mai 2007 Lite å gjøre på jobben i dag ? Litt av en tråd....
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2007 #11 Skrevet 18. mai 2007 Om man bruker definisjonen på voldktekt at man har sex med noen mot sin vilje, er det da å voldta seg selv om man onanerer selv om man ikke har lyst? Hvia man onanerer fordi andre mennesker sier at man skal(!) det, men at man ikke vil? ← Ja si det..., jeg vil anbefale deg å politianmelde deg selv, for voldtekt/voldtektsforsøk, i avhør innrømmer du, uten å bortforklare med rus, eller at du ombestemte deg etter å ha satt i gang. Blir du dømt er du voldtatt, og kan dokkumentere det, for deg selv, og andre, bedre svar kan du vel ikke få? Men skulle du en dag lure på om du er kvinne, så fremgår det av spørsmålet ditt:-)
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2007 #12 Skrevet 18. mai 2007 Om man bruker definisjonen på voldktekt at man har sex med noen mot sin vilje, er det da å voldta seg selv om man onanerer selv om man ikke har lyst? Hvia man onanerer fordi andre mennesker sier at man skal(!) det, men at man ikke vil? ← Hvor fullstendig blottet for empati over ofre går det egentlig ann å bli? Denne tråden er fullstendig smakløs, dere burde skamme dere!
Gjest Elastica Skrevet 18. mai 2007 #13 Skrevet 18. mai 2007 (endret) Om man bruker definisjonen på voldktekt at man har sex med noen mot sin vilje, er det da å voldta seg selv om man onanerer selv om man ikke har lyst? Hvia man onanerer fordi andre mennesker sier at man skal(!) det, men at man ikke vil? Dersom man oppfyller vilkåret "skaffer seg seksuell omgang ved vold eller ved truende atferd". Jfr straffeloven § 192. I dette inngår det også å true noen til å foreta ting med seg selv mot ens vilje. Endret 18. mai 2007 av Elastica
Gjest Blondie65 Skrevet 18. mai 2007 #14 Skrevet 18. mai 2007 Nei man kan IKKE voldta seg selv. Hvis man onanerer etter trusler og press fra andre så er det en form for voldtekt, men jeg har problemer med å se hvordan man kan kalle det at man voldtar seg selv. Som Elastica sier: Skaffer seg seksuell omgang ved vold eller ved truende adferd". Det er noen ANDRE som opptrer truende, det er ikke du selv. Hvis man føler at man MÅ onanere fordi alle andre gjør det er vel ikke det voldtekt? Da må vel en 16 åring som velger å ha sex med en kjæreste etter press fra denne også kunne hevde seg voldtatt, selv om vedkommende samtykket til handlingen? Jeg er enig med den som sa at denne tråden er blottet for empati med reelle voldtektsoffere - man kan bare ikke sammenligne det å bli utsatt for gruppepress med det vi vanligvis forbinder med voldtekt.
Gjest Bellatrix Skrevet 18. mai 2007 #15 Skrevet 18. mai 2007 Hvis man føler at man MÅ onanere fordi alle andre gjør det er vel ikke det voldtekt? Da må vel en 16 åring som velger å ha sex med en kjæreste etter press fra denne også kunne hevde seg voldtatt, selv om vedkommende samtykket til handlingen? Jeg er enig med den som sa at denne tråden er blottet for empati med reelle voldtektsoffere - man kan bare ikke sammenligne det å bli utsatt for gruppepress med det vi vanligvis forbinder med voldtekt. Det var ikke meningen å virke empatiløs overfor reele voldtektsofre. Jeg synes inderlig synd på de som opplever noe så grusomt. Poenget mitt med tråden var egentlig å diskutere litt rundt utsagnet "man skal onanere", som er et utsagn jeg ofte leser. Skal man onanere om man ikke vil? Kan man ikke heller si at onani er ok for de som vil det? Det er dette ordet 'skal' om onani jeg vil drøfte.
Gjest Blondie65 Skrevet 18. mai 2007 #16 Skrevet 18. mai 2007 Det var ikke meningen å virke empatiløs overfor reele voldtektsofre. Jeg synes inderlig synd på de som opplever noe så grusomt. Poenget mitt med tråden var egentlig å diskutere litt rundt utsagnet "man skal onanere", som er et utsagn jeg ofte leser. Skal man onanere om man ikke vil? Kan man ikke heller si at onani er ok for de som vil det? Det er dette ordet 'skal' om onani jeg vil drøfte. Jeg kan ikke få det til at man ut fra gruppepress gjør noe man føler seg ukomfortabel med selv, som man har makten og middelet til å stoppe øyeblikkelig, uten noen form for trusler fra noen, "bare" gruppepresset som man innbiller seg betyr at man SKAL onanere, jeg kan ikke få dette sidestilt med handlinger påført av en annen, gjerne med trusler eller utførelse av vold? Hvordan kan det bli det samme? Jeg er helt innforstått med at det finnes gruppepress i mange forskjellige varianter og at vi mennesker er ulikt utrustet til å stå i mot det. Men jeg er ikke villig til å bruke ordet voldtekt om det, selv om jeg altså mener at andre skal være forsiktig med å fortelle hva andre SKAL gjøre for å være NORMAL. Men det blir ikke voldtekt ...
Kosemose Skrevet 18. mai 2007 #17 Skrevet 18. mai 2007 Man kan sikkert bli utsatt for onanipress, men det er vel litt drøyt å trekke paralleller mellom det og det å bli voldtatt? Hvis man trues til å onanere er det seksuelt overgrep fra en annen person, ikke fra en selv.
Gjest Elastica Skrevet 19. mai 2007 #18 Skrevet 19. mai 2007 Dette blir muligens litt ot, men man kan altså bli straffet for voldtekt dersom man tvinger noen til å feks bruke en dildo på seg selv. Hvis de andre vilkårene for voldtekt er tilstede. Men det var neppe det trådstarter ville diskutere...
bella domina Skrevet 19. mai 2007 #19 Skrevet 19. mai 2007 Nei, det kan man ikke - enkelt og greit. Om man onanerer fordi man føler man må selv om man ikke vil ut fra gruppepress, er man lett påvirkelig, ikke voldtektsmann/-kvinne. Ellers er jeg i mot alle som bruker skal om noe i seksuallivet til andre mennesker - vi er alle ulike.
Lestat Skrevet 20. mai 2007 #20 Skrevet 20. mai 2007 (endret) Jeg blir stadig satt ut av meg selv, og over hvor ofte jeg har hatt meg med selvet, når jeg egentlig har vært for trøtt.... Da sender jeg meg i taxi hjem, og lager ikke frokost neste dag! Men voldtekt vil jeg ikke kalle det.... (sorry Bella, kunne ikke dy meg) Seriøst rare bilder i hodet... Hvordan skal man kunne voldta seg selv ? Å ta seg selv er jo rimelig uproblematisk, det gjør man jo med jevne, men med vold ? Slap-slap, nå må du ha stå Lestat. Nei nei dette blir sært. Så vidt jeg kan se har vi her to mulige konklusjoner. 1: Dere kvinner er kommet lengre når det gjelder å kose med dere selv 2: På grunnlag av massiv kvinneundertrykkelse er dere kommet lengre i solo-SM Hvis siste konklusjon har noe gyldighet så endrer jeg herved mitt syn angående kjønnsvotering... Forøvrig er jeg uenig med GG. Hvis man først skal voldta seg selv så bør man faktisk spandere en god frokost... Ett visst minimum må man da kunne forvente. Endret 20. mai 2007 av Lestat
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå