Gå til innhold

Garderobeskap i maghonny hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har nå hatt min maghonny seng i noen år og vil gjerne ha skap i samme still, men gjett hvor vanskelig det er å finne et sånt skap her i Norge. Vurderer ågså skyvedører spesielt når jeg har så mye å gå på og vil derfor utnytte plassen. Bredde: 3,43 lengde: 2.47 . Trenger tips og råd til dette problemet.

Har vært i nesten alle kjente møbelkjeder og ingen kunne hjelpe. Hva ville dere ha gjort utenom å kjøpe en ny seng? Tar gjerne imot tips.

Takker alle som svarer

Videoannonse
Annonse
Gjest Frysepulver
Skrevet

Kjøpe innredning hos Ikea og så spesialbestille skyvedørene fra en garderobefabrikant.

Mine foreldre har akkurat pusset opp soverommet sitt, og de kjøpte innredningen hos Ikea. Dører ville de ikke ha derfra, så de har bestilt skyvedører hos et firma som driver med sånt. De fant noe i lindegrønt som de likte - og fikk fargekoden så de fikk malt seng og nattbord i samme farge. Har blitt utrolig lekkert :)

Skrevet (endret)

Det kan også være lurt å forhøre seg om hvor mahognyen kommer fra. At treet ikke har blitt hugget ned i regnskogsområder.

Ellers vet jeg dessverre ikke hvor du kan få tak i det. Hva om du søker på "mahogny skap" på google?

Endret av Tabris
Gjest -eline-
Skrevet
Det kan også være lurt å forhøre seg om hvor mahognyen kommer fra. At treet ikke har blitt hugget ned i regnskogsområder.

Det er desverrre ingen garanti for at det ikke har blitt hogget ned i regnskogsområder, det er varianter av mahogny som er truet og ingen av dagens sertifiseringer er gode nok. Derfor anbefaler Regnskogsfondet at man styrer unna. Det er mange andre alternativer også når det kommer til mørkere treslag som også er gjennomfarget, varmebehandlet bjørk eller eik feks, i tillegg så finnes ask i svært dype toner som gulv.

Skrevet

Kjøpe innredning hos Ikea og så spesialbestille skyvedørene fra en garderobefabrikant.

Tusen takk Frysepulver for tipset ditt. Jeg tror jeg satser heller på det. Jeg skal undersøke priser på skyvedører hos Maxbo og spøre om hvilken type tre som egner seg til å male over.(Tenkte å beise dørene til maghonny hvis det lar seg gjøre)

Vet dere hvor det er rimelig å få tak i skyvedører?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...