Gjest Utlogget Skrevet 14. mai 2007 #1 Skrevet 14. mai 2007 Jeg tror det er kakkerlakker her i blokka. Ingen av naboene har sagt noe, men jeg så et krypdyr i 1. etasje i dag tidlig som så ut som en kakkerlakk. Den var 1 cm lang med lange følehorn. Men jeg gikk tilbake og den beveget seg mot en lampe. Gjør kakkerlakker det? Jeg trodde de ikke likte lys. Det er mange som bor her og det er i en større by. Hvor farlig er det hvis det er kakkelakker i blokka? Kan de komme i andres leiligheter, inn i kjøleskapet osv? De er jo smittedyr og jeg synes de er ekle, men jeg har bare sett bilder av kakkerlakker hvis det ikke var en ekte jeg så i dag tidlig.
Leo Skrevet 14. mai 2007 #2 Skrevet 14. mai 2007 (endret) Det kan utmerket godt være en kakerlakk du så og i følge Oslo Skadedyrkontroll tyder det på en stor bestand dersom du ser en i dagslys. Størrelsen stemmer også bra med de vanligste artene av kakerlakk som finnes i Norge. Du finner gode bilder og beskrivelser på nevnte hjemmeside. Direkte farlige er de vel ikke, men de kan gjøre stor skade på bl.a. matvarer, være bærere av smitte i tillegg til at de sprer en svært ubehagelig lukt. Endret 14. mai 2007 av Leo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå