Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2007 #1 Skrevet 14. mai 2007 Er det slik at en går opp i vekt med p-piller, eller finnes det noen som ikke virker slik? Hvilke da?
Malama Skrevet 14. mai 2007 #2 Skrevet 14. mai 2007 Det er individuelt. Noen går opp på et merke, andre går ikke opp på det samme merke, men går opp på et annet, som en først ikke reagerer på... Slik er det med p-piller og bivirkninger. Generlt, så er det ikke uvanlig å legge på seg et par kilo av p-piller, men ikke ALLE opplever det i smme grad, og de som legger på seg MYE av et merke har altså reagert kraftig på dem, men det er ingen fasit på dette.
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2007 #3 Skrevet 14. mai 2007 Det er individuelt. Noen går opp på et merke, andre går ikke opp på det samme merke, men går opp på et annet, som en først ikke reagerer på... Slik er det med p-piller og bivirkninger. Generlt, så er det ikke uvanlig å legge på seg et par kilo av p-piller, men ikke ALLE opplever det i smme grad, og de som legger på seg MYE av et merke har altså reagert kraftig på dem, men det er ingen fasit på dette. ← Okay Noen kjennskap til p-pillen lolette da?
Gjest Frances Skrevet 14. mai 2007 #4 Skrevet 14. mai 2007 Okay Noen kjennskap til p-pillen lolette da? ← Er det Loette du mener? Den brukte jeg, og gikk ikke opp i vekt.
Gjest Frances Skrevet 14. mai 2007 #7 Skrevet 14. mai 2007 Men er ikke de ganske nye da? ← Jeg brukte Loette for 4 år siden iallefall.
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2007 #8 Skrevet 14. mai 2007 Okay, bare jeg som aldri har sett eller hørt om de da Brukte de som ikke er på marked lenger, før, og de her, skulle være noe av det samme! Håper jeg ikke går opp i vekt, for sliter nok med vekta!
Gjest Eir Skrevet 15. mai 2007 #11 Skrevet 15. mai 2007 Du legger ikke på deg av p-piller. Men en del p-piller gir økt apetitt, og dersom du spiser mer kan det være at du legger på deg av det. Så bare hold øye med kostholdet ditt, dersom du er redd for å legge på deg.
miow Skrevet 15. mai 2007 #13 Skrevet 15. mai 2007 Du kan legge på deg av p-piller, for du kan få mer vann i kroppen. Men det er individuelt. Jeg går på microgynon og har ikke lagt på meg som jeg kan se. Men så veier jeg meg aldri heller, problem løst
øyenstikker Skrevet 15. mai 2007 #14 Skrevet 15. mai 2007 Jeg har lest om en studeie på dette emne i USA . Noen kvinner fikk p-pille, noen andre fikk en "lure-pille". Alle trodde de fikk p-piller. Det viste seg at at de som fikk p-piller ikke la på seg mer enn de som ikke fikk det. Så de konkluderte med at eventuell vektøkning heller hadde med livsstil og gjøre. Jeg er ikke noen ekspert, men har tenkt på at jenter ofte begynner på pillen i den alderen kroppen forandrer seg til mer kvinnelig....kanskje det er derfor mange tror de legger på seg av pillen, mens det egentlig er bare kroppens naturlige gang?
Gjest Gjest Skrevet 17. mai 2007 #15 Skrevet 17. mai 2007 Er det slik at en går opp i vekt med p-piller, eller finnes det noen som ikke virker slik? Hvilke da? ← Av selve p-pillen legger man uansett kun på seg et par kg, og det kan vel de fleste av oss tåle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå