Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oki, for 5-6 år siden var jeg sammen med en veldig bra gutt egentlig. Jeg var i begynnelsen av 2+ årene, han i slutten av 20 årene. Jeg var veldig utagerende, flørtende og bimbo aktig på den tiden... Var kanskje aldri verdens beste kjæreste (var ikke utro, men dro den nok litt langt i en del situsajoner) og prioriterte han aldr. Tilslutt gjorde jeg det slutt for jeg orket ikke at han "maste" sånn på meg. (Type ønsket å bli prioritert litt)... Han ble veldig veldig lei seg når jeg gjorde det slutt, og vi hadde ikke kontakt på over 2 år, for sånn 3 år siden tok vi opp kontakten igjen. Tok ett par kaffe og pratet på msn (jeg hadde kjøreste, og det var ikke noe sånt). Vi har en veldig god tone og det siste året har vi vært nære venner, pratet masse sammen, lager mat sammen, leier film ol. Men kun som venner... Men de siste gangene har vi "flørtet" mer og klina rimelig heftig..

Og nå lurer jeg på om jeg er forelsket i han igjen... Jeg vet at mye av grunnen til at det ikke funket sist var at jeg var veldig umoden på den tiden. Han har fryktelig mange gode egenskaper jeg setter pris på, og jeg kjenner de negative sidene hans også...

Men er det noen som har funnet tilbake til hverandre etter så mange år, eller er det egentlig helt døfødt?? Er forvirret her nå ja...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble sammen med en eks av meg, vi hadde vært fra hverandre da i ett år eller to, hadde vel tatt vel mye av grunnen til bruddet på min kappe og muligens puttet han litt høyt opp i skyene.

Han ER en flott mann, med mange gode kvaliteter og verdier, men etter en stund sammen igjen så jeg at det var en grunn til at det ble slutt første gangen, så det ble slutt igjen. Vi har truffet hverandre etterpå og han vil gjerne noe mer, men nå har jeg satt foten ned. Det holder ikke at han er en flott mann, det er noe som er feil der.

Men det kan jo hende at dette er helt annerledes hos dere, så uansett hva slags erfaringer andre har, så er ditt tilfelle ditt og noe helt annet en andres erfaringer.

Lykke til uansett hva du finner ut av. :)

Skrevet

spørs helt på personene, og grunnen til at det ble slutt og mye annet.

Føles det riktig for dere, så hvorfor ikke ? Livet er for kort til å ikke prøve mener jeg.

Kan være smart å prate litt ut om bruddet, slik at dere ikke går i samme løypa som sist.

Gjest vimselot
Skrevet (endret)

Nei. Har aldri blitt sammen igjen med eksene mine, men vi har møttes og pratet sammen.

Jo, unntaket: da jeg var 17, men det teller vel ikke selv om jeg hadde vært et svin...

(mens det var slutt, han kom etter 6 mnd. når han fikk vite at jeg ble sjekka opp av hans beste kamerat)

Men jeg drømmer nesten hver natt om hver eneste eks (så jeg lurer på hva jeg har holdt på med i de siste årene...) Bare gitt opp meg selv og gitt meg til menn i et forhold (min feil i så fall)...Nå er det min tur, ikke rart jeg er deppa og litt frustrert. Dagene er ofte tomme, men likevel gode og nære som regel.

Endret av vimselot
Skrevet

Ja. Vi er gift, og jeg har aldri en eneste gang tenkt jeg gjorde et feil valg.

Jeg tenker fordelen er at man stort sett vet hva man får, og kan ta et bevisst valg. Det er en skikkelig bra ting som få andre har muligheten til!

Men som regel er problemene de samme (ikke tro noe annet), men man kan være bedre i stand til å takle dem. Eller i alle fall bedre forberedt. Eller ikke synes de tingene er så viktige lenger.

Lykke til!

Skrevet

Jeg jobber på samme sted som min x. Ser over på han nå, og kunne ikke vært mer sikker på at jeg ikke vil ha et forhold med han igjen. Tror nok heller ikke jeg kunne blitt sammen med en x om det hadde gått mange år, men blir man forelsket er det ikke så mye man får gjort noe med. Kanskje man har blitt eldre og det passer bedre å være sammen nå enn for noen år siden? Man forandrer seg jo etterhvert..

Gjest Mayamor
Skrevet

:sjenert: Ja var sammen i 3 år, fra hverandre i 2 år, sammen igjen i 4 år hvor resultastet er en gutt som bor annenhver uke hos mor og annenher uke hos far. Jeg burde husket at det var en grunn til at vi gikk fra hverandre...

Min konlusjon er at jeg burde ikke vært sammen med eksen 2 ganger, men ville heller ikke vært foruten barnet... ;)

Gjest dixie i.i
Skrevet

Ja, vi passer nok mye bedre sammen nå en da vi var sammen. Og ikke minst er jeg mer klar for å ha ett forhold. Når jeg var sammen med han så ønsket jeg å fremstå som "young, free and singel..." Ganske barnslig, men sånn var det nå da. Men har litt andre interesser nå enn å være deiligst på Snorre...

Men det er så utrolig sprøtt, vi har vært gode venner i så mange år nå. Sovet sammen, funnet på ting ol. Han er den jeg kan ringe midt på natta om det er en krise også stiller han opp for meg.

Jo mer jeg er sammen med han, jo mer riktig virker det med ett forhold. Også kjenner vi hverandre, jeg vet om alle de dårlige sidene hans osv... Men samtidig så skjønner jeg jo veldig at han er skeptisk, han ble ordentlig såret når jeg var sammen med han.

Men dette er jo ikke som å bli sammen igjen, vil jo i såfall være å bli sammen på nytt... Sukk, men vet ikke. Kanskje bare avskrive det på tabbekvoten og beholde vennskapet i steden...

Skrevet

Jeg var sammen med min kjære i 7 år. Vi var samboere, hadde hus og var forlovet. Forholdet begynte å skrante, og vi gled fra hverandre. Det ble slutt, og vi var fra hverandre ett års tid. Begge hadde nye kjærester, og begynte å få orden på livet uten hverandre. Etter ett år og et lengre opphold i utlandet, møttes vi helt tilfeldig. Det førte til å ta en kaffe sammen, litt mer besøk, så ble det slutt med de nye kjærestene, så havnet vi i sengen. Nå har vi vært sammen igjen i ca 4 år. Vi har et barn sammen, bil og hus. Her ordnet alt seg til det beste. Tror vi trengte tid fra hverandre for å sette pris på det man hadde :)

Gjest Gjest
Skrevet

jeg sitter også på gjerde og lurer på om jeg skal bli sammen med eksen min igjen. Vi var sammen i 5 år, så begynte det å hangle litt siden vi begge jobbet mye, motsatt av hverandre og egentlig tok hverandre for gitt. Nå har det vært over en stund. I de siste to månedene har vi hatt daglig kontakt, og vi snakker mye bedre sammen enn det vi gjorde alle de årene vi var sammen. Har alltid hatt den holdningen om at er et forhold over så ser jeg ikke poenget med å prøve på nytt, men nå er jeg veldig usikker, tror faktisk at jeg fortsatt elsker han :sjenert:

Gjest lillebøll
Skrevet

Venninna mi er sammen med eksen og de venter barn nå. Så jada, det kan gå fint det :briller:

Gjest Peppa
Skrevet

Jeg ble sammen med min ex igjen nesten 2 år etter det ble slutt, og nå bor vi sammen og har to barn sammen! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...