Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser at noen av tåteflaskene til mini har fått en "grå" rand utenpå flasken. Ser nesten ut som at det er små riper. Hva kan dette være? Bør jeg slutte å bruke de?

De kjennes hele ut inni...

Videoannonse
Annonse
Gjest Kajsa-krabat
Skrevet

Om flasken er hel kan du vel bare bruke de, sikkert bare vask som har slitt på de. Det som er desto viktigere er å passe på å bytte smokkene etter en periode, de kan jo være farlige om de blir slitte, tror ikke selve flasken skulle være skummel selv om den er "slitt".

Skrevet

takk for svar!! :)

Drar i og ser på smokkene hver gang etter bruk, og de ser ikke slitte ut. Må de byttes ut da??

Skrevet (endret)
takk for svar!! :)

Drar i og ser på smokkene hver gang etter bruk, og de ser ikke slitte ut. Må de byttes ut da??

Nei, du ser fort om smokkene bør byttes. Da blir det "striper" i gummien....og etterhvert "spor"...(sååå vanskelig dette var å forklare da :forvirret:

Ellers anbefaler iallefall jeg at du ikke vasker smokkene i oppvaskmaskin. Har dårlig erfaring fra jobben - med smokker i oppvaskmaskin.... Da ble de fort stive og morkne.....Dessuten er oppvaskmiddelet man bruker der sååååå sterkt, at skulle det ligge igjen litt i smokken - er det direkte farlig..

Vi kokte de i en kjele, med kun vann - etter å først ha skylt de godt i kaldt vann ;)

Endret av Myrthel
Skrevet

Takk for svar!

Jeg har akkurat beggynt med å vakse flaskeutstyr i oppvaskmaskinen, men jeg syns smokkene ble litt "gråe" i fargen. Så jeg tror jeg dropper det!

:)

Skrevet

Jenta mi er 4 mnd. og hennes flasker har jeg nå sluttet og koke. De skylles rett etter bruk og vaskes på 65 grader i oppvaskmaskinen. Både smokker og flasker. De flaskene jeg har er faktisk fra storebror og de er slitte men jeg bruker de fordet. Smokkene har jeg kjøpt noen nye og noen gamle.

Smokkene har jeg ingen betenkligheter med å vaske i oppvaskmaskinen, den har jo et helt fint skylleprogram og jeg har aldri hørt om noen som har blitt syke av rester av oppvaskmaskinsåpe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...