Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal til Arendal et par dager i sommer og hadde i den forbindelse tenkt å få med oss litt mer av Sørlandet i samme slengen.

Har ikke vært på Sørlandet på årevis, så ønsker tips til koselige steder å besøke, overnattingsmuligheter (type ikke det dyreste hotellet, pensjonat, gjestgiveri etc), spisesteder, koselige interiør/klesbutikker osv.

Hvilke byer bør vi få med oss?

Vi biler fra Oslo.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du kjører nedover annbefaler jeg og ta av E18 ned til Kragerø. Fra Kragerø tar du ferje over til Stabbestad og kjører videre til Øysang og ferje derifra over til Risør. Fortsetter så nedover langs kysten forbi Tvedestrand og inn til Arendal.

Dette er en mye kosligere vei en E18. Koslig med et lite ferje avbrekk. Ferja fra Øysang til Risør er forøvrig et virkelig klenodium, den eldste bilferje i Norge som fortsatt går i ordinær drift. Den er bygett i 1950, har kun plass til 3 biler (bruker ikke være noe problem) og man må rygge ombord

Skrevet

Dere burde ta turen til Grimstad og Lillesand, som er noen små og koselige byer vestover mot Kirstiansand...

Skrevet (endret)

Mandal er et nydelig sted... Har vært der en gang og drar helt sikkert tilbake en gang. Sjøsanden feriesenter overnatta jeg på, ligger i skogen, ved stranda og nærme sentrum. Anbefales... ;)

Endret av X-up
Gjest Tweek
Skrevet

Når drar dere?

Er det dere 2 eller har dere barn med?

Skrevet

Takk for tips så langt. Kjempebra!

Men flere ønskes. Liker å ha mange muligheter før vi bestemmer oss.

Når drar dere?

Er det dere 2 eller har dere barn med?

Vi er to voksne.

Tror vi kommer til å dra enten i uke 26, 30 eller 31.

Gjest Tweek
Skrevet

Hva med å ta en dag på hovefestivalen som er på tromøya? Jeg har ikke sett om hove er den uka du er der, men det kunne jo vært noe!

Skrevet
Hva med å ta en dag på hovefestivalen som er på tromøya? Jeg har ikke sett om hove er den uka du er der, men det kunne jo vært noe!

Det er Hovefestivalen i uke 26. Det har vi nemlig allerede tenkt på. Men vi må nok bestemme oss fort hvis vi skal ha billetter... Og overnatting!

Skrevet

Alle sørlandsbyene anbefales fra Tvedestrand i øst til Kristiansand i vest. Lillesand/Justøya/Blindleia MÅ oppleves om sommeren. Grimstad, Tvedestrand, Lillesand og Kr. sand er koseligere byer enn Arendal, men om dere overnatter i Arendal er det jo ikke lange turen til noen av byene.

Det går mange båter fra sørlandsbyene og det er fint å få med deg om sommeren. Helt nederst på denne siden er det linker til flere ferger. :)

På Tyholmen i Arendal(rett ved Pollen/Kanalplassen - spør dere frem ;) ) er det flere koselige spisesteder. Kafe Bovè er en trivelig kafe(med en kjempe trivelig ansatt) og god lett kafèmat. Det er flere fine butikker i Arendal, men ikke noen spesielle jeg vil anbefle. Det er fin interiørbutikk i gaten rett overfor biblioteksinngangen(du ser lett bibliotekter!).

Det er merkelig, når man går i disse byene hver dag kommer man ikke på spennende og fine ting å se.

Skrevet

Jeg synes Dyreparken er et must selv om jeg er voksen.

Gjest Tweek
Skrevet

Det kommer løver til sommeren :-D

Men det er sinnsykekøer både til dyreparken, i billettluke, i matstedene, i attraksjonene.. Så det kommer ann på hvor ufattelig mye man egentlig vil..

• 5 uker senere...
Skrevet

Har hørt at det er så fint i Lyngør???

Skrevet (endret)

Ja, Lyngør en kjempe fint om sommeren. Går båt fra Tv.stand. Mange fine plasser utenfor Tv.Strand; Sagesund, Sandøya osv. Fint til en dagtur med picknickurv og bikini. :)

-endret-

Endret av Alou
Skrevet

Sandøya er penere enn Lyngør - synes jeg. ;)

Skrevet
Det kommer løver til sommeren :-D

Men det er sinnsykekøer både til dyreparken, i billettluke, i matstedene, i attraksjonene.. Så det kommer ann på hvor ufattelig mye man egentlig vil..

Hah. Jeg er VIP i billettlukekøen. :sjarmor:

Skrevet

Grimstad er n utrolig koslig by!! Jeg har bodd der i et par år og skulle gjerne flyttet tilbake. Er så koselig å bare traske rundt og kikke på alt og alle :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...