Gjest Gjest-Maria Skrevet 14. mai 2007 #1 Skrevet 14. mai 2007 Jeg er ei jente i ungdomsårene og jeg har alltid vært tynn og liten uten å være for tynn eller for liten, jeg er bare rett og slett liten i benbygning og alt. Før spiste jeg iallefall 3 måltider om dagen og var like tynn som jeg er nå, men det siste året (eller de to siste årene, husker ikke helt), så har nesten sluttet å spise... Jeg har egentlig ikke noen grunn for det og ser ikke på meg selv som tykk, men jeg klarer bare ikke å spise. Igår gikk jeg uten mat hele dagen og jeg har enda ikke spist noe idag, men føler meg ikke sulten og har ikke lyst på noe. Sånn er det ofte, jeg kan gå en-to dager uten noe mat og når jeg da tar meg noe mat så er det gjerne en brødskive eller en yoghurt. Jeg har jo ikke noen form for spiseforstyrrelse i den grad bulimi og anoreksi er, men et problem med spising har jeg.. og vil gjerne ikke-ha-det når jeg hører hvordan det kan påvirke kroppen og systemet. Jeg vil gjerne kunne klare å spise mer, men vet ikke hva som skal til.. noen som vet hva som hjelper?
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2007 #2 Skrevet 14. mai 2007 Høres nesten ut som om det er vel så mye fysisk (manglende sultfølelse/apetitt) som psykisk hos deg? Vurdert ernæringsfysiolog el for å finne ut hva årsaken til det er? Frem til du får tak i det: Lag deg rutiner rundt mat. Spis selv om du ikke er sulten, eventuelt drikk maten (smooties osv) om det er lettere. Hadde samme sak selv en periode, men siden jeg hadde mye ekstra fett å tære på ble det aldri direkte farlig hos meg. Men kjenner svært godt igjen det med å ikke være sulten før etter 2-3 døgn uten mat... (og ikke tørst før ca 1 døgn uten væske)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå