Mamma til 3 Skrevet 6. mars 2003 #1 Skrevet 6. mars 2003 Er denne like bra som reklamen lover ? Hva skjer etter 14 dager? Kunne godt tenke meg litt mindre mage, hjelper det hvis jeg spiser mye av denne tro? Noen som har prøvd? Noen som kanskje hvem om noe lignende som er bedre?
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 6. mars 2003 #2 Skrevet 6. mars 2003 Jeg synes All Bran smaker bark. Jeg pleier å lage min egen müsli av forskjellige korntyper samt masse tørket frukt som jeg rister i langpanne i ovnen sammen med honning og brunt sukker. Hvis du gjør som jeg og oppbevarer blandingen på Norgesglass er den god i ca. 2 mnd. Sunt, godt, mettende og nydelig sammen med yoghurt eller melk. Milla
Gjest Lea Skrevet 6. mars 2003 #3 Skrevet 6. mars 2003 Jeg synes at All Bran er godt jeg! Spiser den med banan i skiver, rosiner og syltetøy. Har ikke tenkt over reklamen, men jeg tror at de mener at fordøyelsen blir bedre. Aner ikke om det virker, for jeg spiser det ikke regelmessig. Mye bedre enn Corn Flakes i alle fall.
Tusenfryd Skrevet 6. mars 2003 #4 Skrevet 6. mars 2003 Er ikke tvil om at det er godt - men så fullt av kalorier og karbohydrater og alt sånn som vi småpiker må ligge unna, enten vi tilber Grete eller Fedon..
Gjest Lea Skrevet 6. mars 2003 #5 Skrevet 6. mars 2003 Vel.. det er noen av oss som ikke tilber noen som helst da! :blunke:
Tusenfryd Skrevet 6. mars 2003 #6 Skrevet 6. mars 2003 Vel.. det er noen av oss som ikke tilber noen som helst da! :blunke: Jeg vet da, Lea-frosken - jeg kunne bare ikke dy meg. Og virker og virker- hva betyr det - hvis mat virker, så betyr det for meg to ting: Enten at man blir mett - som jo er hovedhensikten med å spise i utgangspunktet. Eller at man på mystisk vis blir slank og lekker - mens man spiser. Noe man naturligvis aldri kan bli, men som mange likevel hevder, og derav uttrykket om at mat kan "virke" eller "ikke virke". Noe som egentlig ikke var sprøsmålet, men som jeg leser litt likevel... og nå ser jeg i kryss, så da skal jeg legge mine englelokker på min fjærlette pute ogd rømme om prinsen som like sikkert kommer som at mat virker.
Gjest Lea Skrevet 6. mars 2003 #7 Skrevet 6. mars 2003 Men noen ganger er mat virke-lig godt da! (Beklager at jeg sporet av her... og lister meg ut)
Mamma til 3 Skrevet 7. mars 2003 Forfatter #8 Skrevet 7. mars 2003 Takker for svar jenter, konklusjonen blir at jeg iallefall ikke blir spesielt slank og lekker, men fordøyelsen blir fin...nå har jeg ikke noe problem med den da... Kunne godt tenke meg å gå ned noen kilo før sommeren, hva bør man da spise?
Mrs. H Skrevet 7. mars 2003 #9 Skrevet 7. mars 2003 All Bran er bra!! En porsjon (ca 50g) inneholder under 200 kcal, mye fiber og ikke så mye sukker. Det har lav GI (lavere enn f.eks havregryn) noe som gjør at blodsukkeret holder seg stabilt, insulinfrigjøringen er kontrollert og kroppen har ikke så lett for å lagre fett av et slikt måltid. Det er ingenting som tilsier at du ikke skal spise All Bran til frokost! Velg heller det enn Cornflakes og andre sukrede frokostblandinger!
Gjest Lott@ Skrevet 7. mars 2003 #10 Skrevet 7. mars 2003 Er dere klar over at denne "fantastiske" Al Bran inneholder like mange kcal pr. 100gr som Chocos Frokost?????? Litt å tenke på.........
Gjest Liten Skrevet 7. mars 2003 #11 Skrevet 7. mars 2003 ....men så er kanskje dette kalorier med næringsinnhold og som en faktisk blir mett av, Lott@? Kaloriantall tatt ut av sammenheng sier egentlig svært lite Jeg er ikke noe glad i frokost og spiser kun fordi jeg vet at jeg bør, og en skål med all bran funker bra: får kroppen i gang, lett å få ned og metter bra
Gjest Lott@ Skrevet 7. mars 2003 #12 Skrevet 7. mars 2003 Poenget Liten, er at Al Bran har bortimot samme innhold som Chocos Frokost - både antall kcal/gram, fett, karbohydrater OG sukker. Disse produktene er faktisk ikke så sunne som reklamene sier om f.eks. Al Bran, KelloggsK etc. etc. Det beste er faktisk, som en annen bruker sier, å lage blandingen sin selv.
Gjest Lea Skrevet 7. mars 2003 #13 Skrevet 7. mars 2003 Reklamen sier vel ikke noe om at man blir slank av All Bran.. men at magen kommer i orden. Selv spiser jeg for lite fiber til daglig og tror at All Bran er svært nyttig for meg. Jeg tror nok at det er både fett og kalorier i All Bran, men man blir også fort mett av det. En liten posjon og jeg er mett... mens med corn flakes o.l trenger jeg MER for å bli mett. Jeg blir nesten redd jeg, når jeg ser hvordan det sankket om slanking og Fedon og andre dietter. Driver virkelig alle på med sånt?
Damien* Skrevet 7. mars 2003 #14 Skrevet 7. mars 2003 Jeg spiser mye forskjellige frokostblandninger og synes at All bran sucks,Spiser heller Fitness eller Weetabix.Nesten samme kalori-innhold.All bran er hard og. :-?
Gjest Liten Skrevet 7. mars 2003 #15 Skrevet 7. mars 2003 + fiber, Lott@! og det er vel det som er poenget med ALL Bran kontra Chocos Frokost ? Og selvfølgelig burde man gjøre som MIlla og lage blandingen selv og dermed både få noe en selv garantert liker og har kontroll på hva som er i. Men for meg er frokost et rent pliktløp :-? og All Bran oppfyller kravene jeg har til frokost Støtter for øvrig Leas siste innlegg helt og holdent! ps: kjempkul ny avatar, Lott@!
jordbær Skrevet 7. mars 2003 #16 Skrevet 7. mars 2003 Jeg synes All Bran smaker bark. Jeg pleier å lage min egen müsli av forskjellige korntyper samt masse tørket frukt som jeg rister i langpanne i ovnen sammen med honning og brunt sukker. Hvis du gjør som jeg og oppbevarer blandingen på Norgesglass er den god i ca. 2 mnd. Sunt, godt, mettende og nydelig sammen med yoghurt eller melk. Milla Ooohjaaa... *drømme* Mamma brukte å lage av havregryn, honning, solsikkefrø og nøtter.. ristet i langpanne.. mmmnamm... Lea: Nei, jeg tilber ingen jeg.. Bortsett fra Mr.Sjokoladesug
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 7. mars 2003 #17 Skrevet 7. mars 2003 Jeg legger gjerne ut en oppskrift på min müsli hvis folk vil ha den, den lager seg selv i ovnen og er ikke tidkrevende. Milla
Gjest Cruella Skrevet 7. mars 2003 #18 Skrevet 7. mars 2003 Vil gjerne ha oppskriften din på müsli, Milla. Lisa-Beth
Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2003 #19 Skrevet 7. mars 2003 Jeg legger gjerne ut en oppskrift på min müsli hvis folk vil ha den, den lager seg selv i ovnen og er ikke tidkrevende. Milla jepp, jepp.. vi vil gjerne ha den ... jeg i alle fall...
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 7. mars 2003 #20 Skrevet 7. mars 2003 Jeg skal legge den ut på Mat & Drikke litt senere, nå skal jeg på Matvarehuset Ultra og handle mat og namme-nam for neste uke!! Milla
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå