Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Vet ikke om jeg poster dette på riktig sted...ny her!

Jeg er en 21 år gammel jente, som aldri har sminket meg, og som ikke har særlig greie på klær, eller kordan man skal "pynte" seg. I de få sammenhengene dette har vært nødvendig tidligere, tilkaller jeg nødvendig hjelp fra mer pyntete venninner, eller jeg spør mamma :) Jeg er mest glad i løse bukser og store gensre, og syns barbering er noe tull, for beina blir så stikkete.

Jeg blir akseptert som jeg er, og det betyr mye for meg, men nå ønsker jeg også å utfordre meg selv, og bli bedre. Har lyst å overraske kjæresten min, som flott dame til 17.mai, men vet ikke helt hvor jeg skal begynne.

Vet dere hvor jeg kan få noen tips? Jeg vet ingenting om sminke, og ikke så mye om hvilke klær som kler meg.

Har en ok figur, som jeg ønsker å ta fordel av og mørkebrunt hår med noe som kan ligne krøller. Hvordan få orden på dette?

Takknemlig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er det en spesiel anledning du tenker på, eller til daglig??

Skrevet (endret)

slettet

Endret av Met
Skrevet

Prøv en kjole til 17mai:) man ser med ett mer pyntet ut med en fin kjole. Du kan bruke leggings til, så legger man ikke merke til de ubarberte bena ;) Jeg ville gått i en klesbutikk og forklart situasjonen, at du er ute etter en pyntelig kjole, men du vil ikke "miste deg selv" helt. De er ofte veldig flinke til å hjelpe i butikker, og de kjenner jo trosalt sortimentet sitt veldig godt og vet hva de har.

Når det gjelder sminke, er det ikke mye som skal til før det ser pent ut. Litt mascara, rouge i kinnene og en svak leppefarge/lipgloss gjør kjempemye for ansiktet:) Når det er 17ende mai er man jo mye ute, så det passer ikke akkurat med full aftensminke midt på dagen selvom man skal pynte seg.

siden du har litt krøller, ville jeg ha tatt den helt ut og definert disse, eventuelt krølle enda mer:) det finnes ikke noe som er finere enn krøllete hår. enten det, eller en helt enkel flette. Det kan fort se veldig pent ut, spesielt hvis man bruker litt spenner og lignende.

Prøv deg litt fram, ta en kveld og øv deg på å stelle håret og sminke deg, tilslutt blir du vandt til hva som passer for deg / ikke passer.

Håper dette var til noen hjelp, og at jeg ikke sporet helt av :tommel:

Skrevet

Du kan få hjelp til sminke på body shop. Der kan de sminke deg slik at du ser hvordan det gjøres, og da ser du om du passer de ulike fargene osv.

Skrevet

Hvis du er litt redd (eller sjenert) for å plutselig begynne å bruke sminke kan det holde med bare litt mascara og en lipgloss. Det skal ikke så mye til!! :) Og ikke føl deg ubehagelig med sminke. Andre som ser deg kommer bare til å tenke at du ser veldig fin ut :)

Jeg hadde en venninne som aldri hadde brukt sminke, og hun turte så vidt å ta på seg mascara. Men jeg overbeviste henne til slutt, og hun ble kjempefin. Det gjør stor forskjell!

Skrevet

Vil legge til at hvis du skal begynne å sminke deg litt lett, så bør du velge naturlige nyanser, og ikke bruke noe som ligger i skuffen fra bareneskolen! Sjokkrosa rouge og liknende får ikke blitt pent på en bar hud f.eks.!

Det jeg hadde gjort, var jeg deg, var å gå til innkjøp av en farget dagkrem slik at du får litt glød uten at det ser unaturlig ut (Det er viktig å matche farge til hudtonen din, men det får du hjelp med i butikken.

Hadde også nappet øyebrynene der det ev. er busker i underkant av selve hovedformen, og så hadde jeg kjøpt en helt natrulig lys rouge, kanskje i kremform, samt en mascara som gir fint atskilte vipper uten noen dramaeffekt, og en nøytralrosa lippgloss!

Jeg ville også gått for kvalitetsprodukter på alle tingene. Juicytubes fra Lancom til leppene er fuktighetsgivende og gode, synes jeg. Lancome har også en ok kremrouge som du tapper på kinnen - få de i butikken til å forklare ev. vise for deg! Og ikke vær redd for å spørre!! Jeg vet ikke hvem som har god farget dagkrem, da jeg bruker mineralfoundation, men det får du også hjelp til i et godt parfymeri.

Lykke til , du kommer til å se stooor forkjell med bare disse få forandringene, hvis du går for dem!

Skrevet

En ting til; en peelingkrem og en god fuktighetskrem vil kunne gi huden din ekstra glød det og, hvis du ikke bruker det fra før :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...