Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal hekle en lue. Hvilken ende er greiest å begynne med, den man stikker hodet i eller toppen?

Om dere skjønte hva jeg mente. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg skal hekle en lue. Hvilken ende er greiest å begynne med, den man stikker hodet i eller toppen?

Om dere skjønte hva jeg mente.  :)

Det nederste, vel. Enklere å felle av enn å legge på masker. Syns jeg, ihvertfall.

Skrevet

...Og du skulle hekle og ikke strikke, gitt... Nei, da aner jeg ikke.

Skrevet

Jeg hadde nok begynt nederst... Men så er jeg såpass dårlig til å hekle at det sikkert er best å høre med noen andre enn meg :)

Skrevet

Jeg tenke og at det var enkelst å begynne enderst, mens mormor mente det var enklest å begynne med toppen. Kanskje det bare er en smakssak.

Skrevet

Jeg begynner øverst, legger ut litt etterhvert og slutter å øke når omkretsen er passe. Men det er helt sikkert en smaksak...

Skrevet

Jeg ville begynt øverst. Og øke etterhvert. Først doble, så øke i annenhver maske, hver tredje og etterhevert kun hekle det samme antall. Du må nesten bare prøve deg fram på hvor mye du skal øke.

Skrevet

Jeg hekler ikke selv (men har en mor som en en racer...). Det jeg tenker er at å hekle lue blir litt som å hekle en rund duk, og da begynner man jo alltid (så vidt jeg vet) i midten og øker utover. Tror det er lurest å begynne øverst, jeg. :)

Skrevet
Jeg begynner øverst, legger ut litt etterhvert og slutter å øke når omkretsen er passe. Men det er helt sikkert en smaksak...

:Nikke:

Jeg også...

Skrevet

:) Begynn øverst ja

Å begynne å hekle i luftmasker til hele hodeomkretsen er PES! (synes jeg ihvertfall)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...