Gjest Pax Skrevet 13. mai 2007 #1 Skrevet 13. mai 2007 Jeg skal hekle en lue. Hvilken ende er greiest å begynne med, den man stikker hodet i eller toppen? Om dere skjønte hva jeg mente.
Rosalie Skrevet 13. mai 2007 #2 Skrevet 13. mai 2007 Jeg skal hekle en lue. Hvilken ende er greiest å begynne med, den man stikker hodet i eller toppen? Om dere skjønte hva jeg mente. ← Det nederste, vel. Enklere å felle av enn å legge på masker. Syns jeg, ihvertfall.
Rosalie Skrevet 13. mai 2007 #3 Skrevet 13. mai 2007 ...Og du skulle hekle og ikke strikke, gitt... Nei, da aner jeg ikke.
Kvist Skrevet 13. mai 2007 #4 Skrevet 13. mai 2007 Jeg hadde nok begynt nederst... Men så er jeg såpass dårlig til å hekle at det sikkert er best å høre med noen andre enn meg
Gjest Pax Skrevet 13. mai 2007 #5 Skrevet 13. mai 2007 Jeg tenke og at det var enkelst å begynne enderst, mens mormor mente det var enklest å begynne med toppen. Kanskje det bare er en smakssak.
Wildy Skrevet 13. mai 2007 #6 Skrevet 13. mai 2007 Jeg begynner øverst, legger ut litt etterhvert og slutter å øke når omkretsen er passe. Men det er helt sikkert en smaksak...
Frida Frosk Skrevet 14. mai 2007 #7 Skrevet 14. mai 2007 Jeg ville begynt øverst. Og øke etterhvert. Først doble, så øke i annenhver maske, hver tredje og etterhevert kun hekle det samme antall. Du må nesten bare prøve deg fram på hvor mye du skal øke.
wind-up bird Skrevet 14. mai 2007 #8 Skrevet 14. mai 2007 Jeg hekler ikke selv (men har en mor som en en racer...). Det jeg tenker er at å hekle lue blir litt som å hekle en rund duk, og da begynner man jo alltid (så vidt jeg vet) i midten og øker utover. Tror det er lurest å begynne øverst, jeg.
Ugla Skrevet 14. mai 2007 #9 Skrevet 14. mai 2007 Jeg begynner øverst, legger ut litt etterhvert og slutter å øke når omkretsen er passe. Men det er helt sikkert en smaksak... ← Jeg også...
Lula Skrevet 14. mai 2007 #10 Skrevet 14. mai 2007 Begynn øverst ja Å begynne å hekle i luftmasker til hele hodeomkretsen er PES! (synes jeg ihvertfall)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå