Mrs. E Skrevet 13. mai 2007 #1 Skrevet 13. mai 2007 Mulig jeg henger fryktelig etter, men er det lov å ha mobilen på ombord i fly? jeg la merke til at jeg hadde noe som het flymodus?!
Gjest bada Skrevet 13. mai 2007 #2 Skrevet 13. mai 2007 På noen telefoner er det slik at når man slår dem av så blir de ikke helt avslått, i og med at f.eks. vekkeklokkefunksjonen og andre alarmfunksjoner fremdeles er på. Når du setter telefonen i flymodus vil også disse funksjonene bli avslått.
Knøttet Skrevet 13. mai 2007 #3 Skrevet 13. mai 2007 Det er lov å ha på mobilen i fly, om du setter den i flymodus når du går om bord i flyet eller før, og så slår av mobilen. Så kan du slå på mobilen etter at merket med "fest setebeltet" er slukket. Du må nemlig slå mobilen og alt annet elektronisk utstyr av før dette skiltet er slukket. Når mobilen er i flymodus kan du ikke motta meldinger, ringe og andre ting som kan påvirke flyet. Det stemmer ikke at alarmfunksjonene ikke fungerer i flymodusen.
Pasha Skrevet 13. mai 2007 #4 Skrevet 13. mai 2007 Hva er da vitsten med å ha på mobilen i flymodus? Bare for klokka sin del? Ellers er det snakk om at det etterhvert skal bli lov til å ha på mobil under flygning, men når dette blir vet jeg ikke.
Catzy Skrevet 13. mai 2007 #5 Skrevet 13. mai 2007 En del telefoner som har flymodus er typiske jobbmobiler. Kanskje man vil sjekke kalenderen sin eller gjøre notater på telefonen under reisen. Da er det greit at den er i flymodus, og dermed ikke på nett.
Gjest StockDama Skrevet 13. mai 2007 #6 Skrevet 13. mai 2007 flymodus er fin om du vil vite hva klokka er ja, ikke alle som har armbåndsur. pluss, de fleste nyere mobilene har også en slags walkman funksjon, så at du kan høre på musikk.
Gjest Pet Skrevet 13. mai 2007 #7 Skrevet 13. mai 2007 Hvis det virkelig var farlig for flyvningen å ha på mobiltelefonen ombord, hadde det ikke vært lov å ha den med i det hele tatt. Da hadde vi måttet skrudd den av og gitt den til personalet. Jeg skjønner ikke hvorfor de fortsetter med det tullet der. Det er forbudt å ta med en dl vann, men lov å ta med noe som kan gjøre at flyet kommer ut av kurs? Hvor der logikken?
Knøttet Skrevet 14. mai 2007 #8 Skrevet 14. mai 2007 Tja, mange ting man kan bruke mobilen til utenom å ringe å sende sms: ta bilde, skrive notater, høre på musikk ... spesielt hvis man har en pda eller lignende med mange funksjoner. Helt enig med Pet, en mobil til 3000,- kan umulig styrte et fly til flertallig millioner ... Men ifølge Mythbusters som testet dette en gang har vi dette forbudet fordi det stadig utvikles nye ting med mobiler, og en av de kan en gang i framtiden kaaaanskje påvirke flyinstrumentene, og da er det tryggest å være på den sikre siden ...
Aurela Skrevet 14. mai 2007 #9 Skrevet 14. mai 2007 Når jeg skal til USA skal jeg lade mobilen først og kose meg med musikken i løpet av den LAAAANGE flyturen !!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå