Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Hans_*
Skrevet

Har truffet en jente jeg liker for ca en måned siden, men det har allerede vært ganske turbulent.

Det som får meg til å lure på om forholdet er verdt å satse på er at hun har veldig kort lunte før hun blir sint.

I dag var en av de typiske sakene hun kan eksplodere på:

Vi ventet ca. en uke før vi hadde sex. Da vi skulle til å begynne, sa jeg "vent, så skal jeg hente kondom". Så sier hun "nei det behøver du ikke, jeg har prevensjon".

Da fortsetter vi - uten kondom.

3 uker senere mens hun har mensen (i går) så tar hun det opp midt på natta kl 03:00 -

hun: "hvorfor tok du ikke på deg kondom når du hadde sex med meg første gangen"

jeg svarer .."hva? du sa jo jeg ikke trengte for att du hadde prevensjon..."

hun: "ja, men tenk om jeg ikke hadde det, og ville ha barn".

jeg: "Du har allerede 2 barn som er 9 og 12, og du har spurt meg før om jeg ønsker barn selv - jeg har sagt klart nei og du er enig i det."

hun: "ja, jeg vet, men hva om jeg var en kvinne som VILLE ha barn og bare sa til deg at jeg hadde prevensjon på løgn."

Jeg: "Når du sa du hadde prevensjon, så stolte jeg på deg."

hun: "du må vite at det finns de som kan juge om de sakene."

jeg : "Jeg stolte på at du snakket sant, mener du at jeg ikke skal stole på deg? Jeg har ikke hatt sex med noen på 1 år før jeg traff deg - jeg er sjelden i faresonen for å få uønkede barn for å si det slik."

Hun: dere tror alltid at det er VÅRT ansvar å holde oss med prevensjon - om du ikke vil ha barn, så må du bruke prevensjon.

Jeg: jeg sa jo selv at jeg skulle ta på kondom, så sa du at jeg ikke trengte for at du hadde allerede prevensjon.

Deretter kjører hun på med de samme greiene, og jeg blir bare trøtt av hele greia og

trøtt, snur jeg med og sover. (03:30)

Dagen etter våkner jeg og koser med henne og kysser som om ingen krangel er skjedd. Vi er begge i godt humør.

2 dager etter sitter vi på en restaurant, og jeg har akkurat betalt hele greia, jeg spør om hun har sovet bra i natt (hun var ikke med meg den natten, men hjemme hos seg selv. Da sier hun:

hun: heg har ikke sovet hele den natten jeg var hos deg etter krangelen for at jeg var sint på deg. Alle menn tror at det er vi kvinner som har ansvaret for prevensjon. Om du ikke vil ha barn, så må du selv passe på å ha prevensjon. Du skal bare ta på deg kondom før samleiet uansett hva jeg sier.

jeg: vi har jo begge sagt at vi ikke vil ha barn - du har allerede 2 halvvoksne barn, og jeg vil ikke ha noe mer for egen skyld.

hun: ja, men tenk om jeg hadde kjønnsykdommer da? Du må jo tenke på det også.

jeg: Jeg stoler på at du hadde latt meg ta på kondomet om du hadde kjønnsykdommer. Jeg kunne vel også hatt kjønnykdommer i og med at du ikke har spurt meg.

hun: du hadde ikke kondom med deg.

jeg: jo, jeg hadde i lommen på min jakke (hadde faktisk kjøpt samme dag før vi hadde sex sammen)

hun: nei, det hadde du ikke

jeg: jo, sa jeg og fomlet i lommen for å demonstrere at jeg hadde, klar til å vise det.

hun: "nei ikke ta den fram her"

jeg: jeg hadde kondom og sa til deg at jeg skulle hente da du sa at jeg ikke behøvde for at du allerede hadde prevensjon.

Hun: jeg må gå nå

Vi går ut og jeg sier: Jeg hadde aldrig i verden hatt samleie uten prevensjon om jeg ikke planla å få barn.

Hun: jeg vil ikke diskutere det, gå!

jeg: men....

hun: gå sa jeg! Vi får se om vi skal på den turen eller ikke..

Hun refererte da til en tur til Italia som jeg og hun skulle på som jeg har betalt ca. 8.000 kroner for fly og hoteller for.

Jeg går hjem uten å kunne avslutte diskusjonen skikkelig, og blir forbanna på at hun tok opp turen i en slik fillekrangel. Jeg sitter nå hjemme og bare er fly forbanna for at hun alltid ber meg gå midt i en het diskusjon. En diskusjon som aldri hadde behøvd å komme opp i slike proposjoner.

Hver gang hun merker at hun "taper" en diskusjon som hun har blåst opp i store proposjoner, så mener hun at jeg skal gå før vi har diskutert ferdig.

Hvis det er så ille i diskusjonene etter bare en måned, hvordan i huleste skal det gå om man flytter sammen. Hun har ment at jeg skal flytte inn allerede, men jeg synes det er aaalt for tidlig i og med at hun har barn, og at hun ikke akkurat har overbevist meg om et stabilt forhold med det temperamentet hun framviser. :overrasket:

Jeg har hatt forhold før som varte i flere år med en annen kvinne uten at vi hadde så mye som en eneste krangel. Dette kommer da som et sjokk på meg. :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis hun er slik hele tiden så ville hvertfall ikke jeg giddet å satse på forholdet. Hun virker utrolig umoden og veldig kverulerende. Men hvis du virkelig liker henne og har lyst til å prøve å få noe til å fungere, så må du nesten ta dette opp med henne, eller bare bite tennene sammen (anbefales ikke).

Skrevet

Nå kan jeg ikke si hva du skal gjøre. Men jeg syns hun høres helt merkelig ut. Og jeg hadde satt ned foten min ved en sånn krangel, og revurdert å dra på noen tur med henne hvertfall. Hørtes ikke noe gøy ut nei :forvirret:

Gjest Matsui
Skrevet

Nei! Niks! Nope! No way, Jose!

Skrevet

Jeg synes det virker som om hun liker å krangle og liker ikke du det, er det vel like greit å avslutte hele greia.

Gjest Catwoman
Skrevet

Jeg hadde bare gått, fordi jeg ikke hade giddet sånt tull. Men så hadde jeg heller ikke giddet å argumentere så mye for meg i en så dum diskusjon som hun satte i gang, sånn som du gjorde.

Skrevet

Hadde ikke giddet noe sånt jeg heller.

Skrevet

Med fare for å virke fordømmendene, synes jeg kjærsten din høres kverulerende ut. Hvorvidt du skal forsette forholdet må jo du bestemme, men om det er sånn etter 1 mnd , hvordan vil det bli fremover. At du betaler reiser og rest.besøk og hun bruker det mot deg (flyturen som var bestilt) er for meg litt form for psykisk makt. Hun setter deg i en vanskelig situason, siden du allerede har betalt, regner hun med at du ikke vil tape disse pengene. ...vet ikke jeg. Er det vits i å forsette noe så nytt når det allrede er så mange forskjeller??

Skrevet

Når jeg leser innlegget ditt en gang til.... Jeg hadde avsluttet forholdet. Bare gitt forklaring på at dette ikke funket. Ingen mer diskusjon, hun har jo allerede vist at hun liker å diskutere, og vil sannsynlig vis enten a) klare å overtale deg til å reiser likevel b) aldri bli ferdig med å diskutere. Tror du vil ha mer glede av å ta turen med en takknemlig kamerat, eller selge billette på finn.no

En annen side er at hun burde vært i himmelen over å bli tatt med på en tur som var betalt av en såpass ny kjæreste. Du legger listen til hennes oppførsel fremover om du reiser på denne turen.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ville gått fra henne, tenk på hvordan du vil få det når dere flytter sammen. Og hvordan er hun med barna? Kansje hun er likedan? Og en tobarnsmor som vil flytte sammen med en mann etter to måneder er vel litt for lettfeldig med hensyn til ungene og deg. Ta med deg en kamerat på turen og kos dere.

Gjest Chrizzy
Skrevet

Hm, jeg tok meg selv i å lure på om hun kanskje ikke bruker prevensjon og at hun er redd for å være gravid? Virker merkelig det må jeg si, tror jeg hadde tenkt meg om flere ganger, er litt for tidlig til at hun skal få deg til å føle deg som et null.

Gjest Chrizzy
Skrevet

Jeg synes egentlig ikke at du skal diskutere det der med henne i det hele tatt, alt faller på sin egen urimelighet. Hun var den som ga uttrykk for at du ikke skulle hente kondom, hun hadde sex uten kondom og kan få sykdommer, hun sitter jo i et glasshus og skyter kanonkuler. Uffa meg...

Skrevet

Sorry, men dette virker ikke bra på meg på noen måte. Sånne diskusjoner og krangling i knapt første måned av forholdet er veldig tidlig. For meg bevise det bare at dere høres ikke sammen.

Skrevet

Jeg hadde bare sagt "Greit, jeg var dum som lot deg overtale meg til ikke å ta på kondom! Blir du gravid nå skal jeg ta på meg det, men heretter kommer du ikke i nærheten av meg uten at jeg har på komdom!!"

Ellers syns jeg ikke det hørtes ut som noe særlig å satse på. Ut i fra dette selvfølgelig, men det er jo en avgjørelse du må ta selv.

Lykke til i allefall :)

Gjest Tweek
Skrevet

Som resten her ville ikke jeg satset på henne. Jeg ville avsluttet det med en gang.

For et slitsomt kvinne menneske, et som lage kranglen hvis man ikke har det. Hun virker umoden, og krangler bare for å krangle. Nei, jeg ville gått med en gang ikke tale om jeg hadde orket hun der på den måten!

Gjest Gjest
Skrevet

Oioioi. Hun høres ut som min eks. For guds skyld, hold deg langt unna!! Kan ikke bli noe annet enn problemer av det der...

Skrevet

etter kun en måned, og slike diskusjoner, midt på natten, ville jeg vært veldig lite villig til å være i noe forhold til ett menneske som holder på slik.

krangle er en naturlig ting i mange forhold, men ikke på den måten, så tidlig i forholdet!

Og, som en annen sier, at en alenemor ønsker du skal flytte inn etter kun en måned.... DET hadde vært en siden som hadde fått meg til å løpe andre veien om det dreide seg om en mann jeg hadde truffet. Jeg er kjempenøye på foreldrerollen til de jeg møter, om de har barn fra før. Stabilitet og prioritering av barnets beste først er ett must for min del.

La henne ihvertfall vite at du stiller spørsmål om mulighet for forhold når hun holder på som hun gjør, forklar at samarbeid burde være mulig og ikke bare krangling og motarbeiding.

Skrevet

Hun høres ut som hun forsøker å kontrollere deg, ved å psyke deg ut med krangling og kverulering. Slik oppførsel får ihvertfall mine psycho-bjeller til å ringe veldig høyt. Sier som de over, løp og se deg ikke tilbake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...