Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk denne her i posten i går:D så jeg prøvde den, forsikra meg om at den satt perfekt, og heiv den i vaskemaskinen. Kjøpte str.XS, og kunne ikke hatt den i noe større.

Men da jeg tok den ut av vaskemaskinen var den krympa ENORMT! Fikk den såvidt på meg. (prøvde den på i våt tilstand..) den var kjempetrang over brystet og så helt rar ut.

Noen andre som har denne som har hatt samme erfaring? får ikke bytta heller, for de er utsolgt i str.S. (sikkert derfor:p)

Yndlingstoppen min varte bare i to dager:( hart strekt den litt nå og hengt den til tørk, men den krymper vel enda mer når den er tørr tenker jeg.. Kan det være akkurat bare den jeg har, eller er alle slik? er det noe vits i å få byttet den?

(kan nevne at jeg vasket den i kaldt vann på ullprogram..)

Videoannonse
Annonse
Gjest Deception
Skrevet

Det du beskriver, ville jeg klart karakterisere som en mangel, så jeg ville forsøkt å reklamere.

Skrevet

ok. Jeg får forsøke og sende de en mail:) Det er sikkert flere som har opplevd det samme, hvis det er slik stoffet er. (viscose)

Gjest Catwoman
Skrevet

Viskose har veldig lett for å krympe

Skrevet

Er det ikke ganske stor forskjell på viscose i våt og tørr tilstand?

De blir mindre, litt harde og tykkere våte for så og vide seg ut tørr.

For sikkerhets skyld ville jeg prøvd den på nytt tørr for å se om det gjør noe forskjell.

Skrevet
Er det ikke ganske stor forskjell på viscose i våt og tørr tilstand?

De blir mindre, litt harde og tykkere våte for så og vide seg ut tørr.

For sikkerhets skyld ville jeg prøvd den på nytt tørr for å se om det gjør noe forskjell.

Ble direkte glad av å lese posten din nå :-D Prøver å se når den blir tørr.

Har ikke så mye erfaring med den type stoff fra før av

Gjest Dallandra
Skrevet

Såvidt jeg husker skal viscose IKKE strekkes i våt tilstand, men strykes når den er tørr. Den krymper enormt men gjenfinner størrelse og fasong når den blir strøket.

Skrevet

For et merkelig stoff:p

Skrevet

Veldig søt topp. :)

Hvis den ikke får tilbake riktig størrelse, så kan du prøve å sy den om litt. Du kan f.eks. åpne sømmen mellom armen og "skjørtet" og sy inn litt sort stoff. :)

Skrevet

Klær av viskose blir små, harde og ekle når de er bløte, men blir myke, fine og store igjen når de blir tørre. :)

Gjest Vampyra
Skrevet

Jepp, mange av mine topper ser forferdelig små ut når de er våte, men blir like fine igjen etterpå :)

Jeg vasker de på 40 grader, vanlig vask :)

Skrevet (endret)

Ser ut til at den er på vei mot normal fasong igjen nå, og stoffet er ikke lenger stivt. Tusen takk for hjelpa:)

Endret av Luzi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...