Gå til innhold

Brudevalskurs

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne helgen har vi vært på brudevalskurs. Vi betalte 500 kr for oss to i tre timer. Det var veldig bra og kan anbefales. Fikk prøve til litt forskjellig musikk og fikk dermed et inntrykk av hva som passer oss. Jeg hadde med sko med litt høye heler, men måtte etterhvert bytte dem ut med joggesko, fikk veldig vont i tærne!

Tror det er lurt å bli enige med hverandre at man ikke skal bli frustrert og kjefte/beskylde hverandre for å være klønete og sånn. Det så bare flaut ut. Vi tok det med godt humør og gledet oss over å gjøre dette sammen. Vi har også hele sommeren å bli perfekte på! De som hadde bare noen uker på seg tror jeg skal få slite litt med å forbli venner, hehe..

Videoannonse
Annonse
Gjest Revenka
Skrevet

Høres bra ut. Vi skal på kurs bare 6 dager før bryllupet :)

Skrevet

Vi har enda ikke klart å bestemme oss for om vi skal dra på kurs eller ikke. Men vi kunne sannelig trengt det ;)

Skrevet

Kan jeg spørre hvor i landet du var på kurs?

Bestilte dansekurs forrige uke (oslo), og prisen blir ca 1000,- for to timer. Har du fått en veldig god pris, eller er det jeg som må betale "mye"? hmmm... :roll:

Skrevet

Er det noen som vet av dansekurs i Trondheimsområdet? Hadde vært litt fint å kunne slå til med en riktig fin brudevals... :ler:

eventuelt pris??

Skrevet
Kan jeg spørre hvor i landet du var på kurs?

Bestilte dansekurs forrige uke (oslo), og prisen blir ca 1000,- for to timer. Har du fått en veldig god pris, eller er det jeg som må betale "mye"? hmmm...  :roll:

Vi bestilte kurs på "Kom og dans". 400,- for 3 timer.

Sjekk denne:

http://www.komogdans.no/oslo/index.asp?menuItem=21

Skrevet
Denne helgen har vi vært på brudevalskurs. Vi betalte 500 kr for oss to i tre timer. Det var veldig bra og kan anbefales. Fikk prøve til litt forskjellig musikk og fikk dermed et inntrykk av hva som passer oss. Jeg hadde med sko med litt høye heler, men måtte etterhvert bytte dem ut med joggesko, fikk veldig vont i tærne!

Tror det er lurt å bli enige med hverandre at man ikke skal bli frustrert og kjefte/beskylde hverandre for å være klønete og sånn. Det så bare flaut ut. Vi tok det med godt humør og gledet oss over å gjøre dette sammen. Vi har også hele sommeren å bli perfekte på! De som hadde bare noen uker på seg tror jeg skal få slite litt med å forbli venner, hehe..

Kan jeg spørre hvor dere var på kurs?

Skrevet

Det var i regi av kom og dans, ja. Dama var fra Bodø, men kom tilreisende!

Gjest Gjest
Skrevet

Pyntet folk seg på dette kurset? Jeg tenkte å ta på meg brudeskoene mine, men ellers gå i "vanlig" klær. Er det ok?

Skrevet
Pyntet folk seg på dette kurset? Jeg tenkte å ta på meg brudeskoene mine, men ellers gå i "vanlig" klær. Er det ok?

Ingen hadde pyntet seg på kurstet vi var på, olabukse og joggesko.

Jeg hadde med meg sko liknende brudeskoene, men ble anbefalt å ikke bruke dem av instruktøren. Hun anbefalte gode sko uten gummisåle, og heller avansere etter hvert som man lærer dansenbedre. Også fordi skoene ikke skule bli stygge:-)

Lykke til:-)

Gjest Revenka
Skrevet

Jeg hadde på meg jeans og sko med liten hel (ballerinasko). Vi hadde 1 time privatundervisning med danseløvene, og det var gull verdt. Jeg syns vi fikk lært masse på 1 time, inkludert en fin entre på dansegulvet. På denne timen lærte vi vals hvor vi snurret rundt i kombinasjon med tvers over gulvet. Veldig profft! Kjempefornøyd. Betalte forresten 600,- for den timen.

Skrevet

Vi har også vurdert danseløvene. Hvilken type vals lærte dere?

Gjest Revenka
Skrevet

Vi lærte engelsk, men det bestemmer du jo selv etter hvilken vals (altså melodi) du skal danse til. Jeg syns de var flinke :)

Skrevet

Noen som vet om dansekurs i vals i Drammensområdet? Det er vel på tide å begynne å tenke på det hvis mannen skal lære seg det :P

Skrevet

Hvis noen ønsker å øve hjemme finnes en enkel forklaring på trinnene her :hallo:

• 3 uker senere...
Skrevet
Hvis noen ønsker å øve hjemme finnes en enkel forklaring på trinnene her :hallo:

Vi skulle vært på kurs på fredag, men samboeren min ble syk så da blei det ikke noe. Skreiv ut dette, men føler at det blir litt "statisk", han kan jo selvfølgelig føre meg litt rundt, men...

Kan dere som har vært på kurs se om dere kjenner igjen trinnene som står her? Og lærte dere hvordan dere skulle begeve dere tvers over gulvet i såfall? :sprettoy:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...