Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror du at kjærlighet varer livet ut, eller er dette å 'tro på julenissen'?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror at kjærligheten kan vare livet ut, men da må en selvsagt jobbe for dette og ikke tro at det bare skjer av seg selv.. Og prøve å jobbe seg gjennom problemer, istedenfor å bare overse de.

Det er også viktig å huske på at alle forhold går opp og ned, og ikke gi opp i motgang..

Siden jeg snart skal gifte meg så tror jeg såklart på kjærligheten ;) Men tror også at et forhold må være ganske sterkt i utganspunktet for å overleve.

Skrevet

Ja, det tror jeg, men det krever jobbing fra begge parter - respekt, åpenhet og kommunikasjon.

Gjest Matsui
Skrevet (endret)

Selvsagt.

Jeg vil for eksempel ha en livslang kjærlighet til min familie og mine beste venner.

Jeg håper også å ha en livslang kjærlighet til den jeg velger å leve livet sammen med. Hun blir jo forsåvidt også en del av min familie - og også bli en av mine beste og mest fortrolige venner. Jeg forventer imidlertid ikke at jeg skal gå rundt å være like forelsket i henne hele tiden. Det forventer jeg heller ikke at hun skal.

Det er i det hele tatt kjærligheten som bør være limet i et forhold, ikke forelskelsen og begjæret.

Endret av Matsui
Gjest DyneTryne
Skrevet

Noen dager gjør jeg det.

Gjest Jytte
Skrevet

Ja, jeg tror på livslang kjærlighet .. men ikke på monogam livslang kjærlighet.

Skrevet
Jeg tror at kjærligheten kan vare livet ut, men da må en selvsagt jobbe for dette og ikke tro at det bare skjer av seg selv.. Og prøve å jobbe seg gjennom problemer, istedenfor å bare overse de.

Det er også viktig å huske på at alle forhold går opp og ned, og ikke gi opp i motgang..

Siden jeg snart skal gifte meg så tror jeg såklart på kjærligheten ;) Men tror også at et forhold må være ganske sterkt i utganspunktet for å overleve.

Lykke til da, det høres ut som du har en bra innstilling til ekteskapet ;)

Skrevet

Jeg tror på livslang kjærlighet, men ikke på livslang forelskelse.

Gjest Tweek
Skrevet

Jeg tror på livslang kjærlighet, men at man må jobbe for det. Det er ikke nok å tro at alt fikser seg uten å gjøre noe.

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Jeg har litt vansker for å tro på å ha en partner hele livet. Jeg tror at vi igjennom livet forandrer oss og vokser fra hverandre på ett tidspunkt.

Har vansker for å tro på evig kjærlighet kun til en ene partner hele livet.

Gjest Robin Hood
Skrevet

Jeg vil si at det er en mye større sjanse for at julenissen eksisterer en at livslang kjærlighet gjør det.

Skrevet

Jeg har sett eksempler på livslang kjærlighet i min egen familie, så jeg vet at det går an. Dessuten så er jo ikke skilsmissestatistikken så trist som alle skal ha det til. 50% oppløste ekteskap vil også si 50% varige ekteskap. Og det er mange!! Så jeg håper på det for min egen del også... :rødme:

Jeg tror det har mye med innstilling å gjøre, hvis begge er klar over at man må jobbe for å bevare gløden og kjærligheten i et forhold, og er villige til å gjøre det også... ;) så tror jeg man har stor sjanse til å klare seg!!

Gjest Tweek
Skrevet
Jeg tror det har mye med innstilling å gjøre, hvis begge er klar over at man må jobbe for å bevare gløden og kjærligheten i et forhold, og er villige til å gjøre det også...  ;) så tror jeg man har stor sjanse til å klare seg!!

:Nikke:

Gjest Forumdemon
Skrevet

Jeg tror at det å tro på livslang sjærlighet er som å tro på avisbudet.

Skal man få sjærligheten til å fungere så må man helt sikkert svelge noen poteter nå og da.

Nei sjærlighet er vanskelig. It takes two to wals. Begge må liksom gi litt ved dørene dersom det skal bli bra.

:reise:

Skrevet

Jeg har sett et par eksempler på det, og gir meg troen på på at det er mulig, selv om statistikken taler mot.

Skrevet

Jeg tror på livslang kjærlighet. Men da må man velge hverandre på nytt og på nytt, og ikke flagre videre etter nærmeste interessante person eller gi opp når man møter problemer.

Livslang kjærlighet tror jeg krever masse masse jobb, hele livet. Dersom man begynner å ta den andre for gitt og ikke setter pris på det man har, så er det fort gjort at forholdet glipper. Jo flere problemer man jobber seg igjennom, jo sterkere blir forholdet.

Skrevet

Jeg stemte ja. Som flere skriver over, så er det nok ikke noe man får gratis. Og jeg tror at man må ha litt flaks for å finne "den rette" - dvs ikke drømmepartneren, men en som vil bruke like mye tid og krefter på forholdet som en selv. ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror ikke på det og det er fordi jeg ikke har opplevd det selv. Nå er jeg over førti og da er det jo for sent, for halve livet har jo gått. Men livslag kjærlighet til alla barna mine har jeg jo. Og til mor og far. Men ikke til en mann. Hilsen Reivor.

Skrevet

Ja, jeg tror på livslang kjærlighet! :rødme:

Men som noen over her skrev; jeg tror ikke på livslang forelskelse.

Skal et forhold vare livet ut, må begge parter være forberedt på oppturer og nedturer, gi hverandre rom for å vokse og forholdet tilstrekkelighet med oppmerksomhet. Hvert forhold er forskjellig, derfor finnes det ikke noen universalløsning som garantert funker for alle...men det er vel en god begynnelse om begge har tro på at det kan vare livet ut. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...