Huldra:) Skrevet 13. mai 2007 #1 Skrevet 13. mai 2007 Prøver dette emnet her også jeg... Jeg skal kjøpe meg ny koffert. Har sett på Samsonite ca 87 liter. Er det noen som har tips om hva det kan være lurt å tenke på ved kjøp av koffert? Jeg ønsker meg egentlig i fargen turkis, er det noen som vet hvor jeg kan få tak i det? Hva slags koffert har du, og hva setter du pris på ved den?
Gyda Skrevet 13. mai 2007 #2 Skrevet 13. mai 2007 Skal også kjøpe koffert(er), så henger meg på denne tråden. Noen som har sånn litt hard plast koffert med glidelås? Er de noe bra? Mye billigere enn skallkoffert også... Og så er de mye lettere...
Gjenglemt sykkellås Skrevet 13. mai 2007 #3 Skrevet 13. mai 2007 Hva jeg setter pris på med mine kofferter: At de ikke er svarte - slik at det er lettere å finne de på rullebåndet. Har en vanlig, ganske stor billigkoffert fra Morris, ikke i hardplast, og en enda billigere koffert fra OBS. Det er kanskje ikke den beste kvaliteten, men de har fungert fint på mange flyturer hittil Hva jeg selv hadde sett etter om jeg skulle hatt ny koffert: Tja, har alltid siklet litt på en Samsonite-koffert, det er jo livsstidsgaranti på de, men vet ikke om jeg hadde valgt en, siden det finnes så mange billigere modeller på markedet. Det hadde kanskje vært greit å ha en vanntett koffert også, siden de ofte blir våte inne i flyet. Hadde nok prøvd å unngå de tyngste modellene hvert fall.
Gjest Blondie65 Skrevet 13. mai 2007 #4 Skrevet 13. mai 2007 Jeg kjøpte meg en fin koffert hos Morris for noen år tilbake. Et par ting jeg anbefaler: - La den ha lett egenvekt. Hardplast eller skallkofferter veier ofte mange flere kilo enn de myke. Er du redd for at innholdet skal bli ødelagt i en mykkoffert: bruk håndklærne til å pakke inn i. Jeg har enda ikke hatt "ulykker" med koffertene mine (har aldri eid en hardplast) - Trillekomfort: Jeg valgte en som er tverstilt når den triller. Dvs. at den trilles akkurat som en liten koffert, med bredt håndtak. Dette gir en mye stødigere trilling. - Ekspansjon: Min koffert fra Morris heter Roncato og denne serien har en ekspansjonsmulighet i lokket som gjør at du får plass til de ekstra tingene du ikke hadde med på utreisen. Prisen er sånn midt på treet også - Farge: Siden jeg ikke har greie på kofferter spurte jeg ekspeditøren om hva som var fordelen med den ene kofferten fremfor den andre, og deriblant farge. Jeg endte med å kjøpe en rød en (min fantes i rødt og svart) fordi den ville skille seg ut på rullebåndet (nesten alle har svarte kofferter). Alt i alt kan jeg anbefale Morris - det var god service, greie priser og stort utvalg.
Huldra:) Skrevet 13. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 13. mai 2007 Takk for svarene så langt, folkens! Jeg har nesten bestemt meg for en Samsonite- koffert. Jeg vil ha en koffert med god kvalitet og som varer lenge. Men så er det dette med farge da... Er det noen som har sett turkise kofferter? Evt. så finnes Samsonite nå i bubblegum- rosa og limegrønn... Har lyst på en fin farge skjønner dere:)
Gjest Blondie65 Skrevet 13. mai 2007 #6 Skrevet 13. mai 2007 Søkte på samsonite på google og fant bare den limegrønne. Her er en VG-test av kofferter forøvrig. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=250841
øyenstikker Skrevet 15. mai 2007 #7 Skrevet 15. mai 2007 Jeg har 2 samsonite kofferter, og er strålende fornøyd med disse Den ene er en sågg giga svær en, og har sån håndtak som du drar opp og triller. (slik som det er på småkofferter) Det er det beste å ha syns jeg...mye lettere enn sånn lite håndtak på siden til å trille med. De er i hardplast. Jeg liker det best, de tåler mer, og det beskytter innholdet bedre Begge mine er i sort, men jeg dro å kjøpte store, blå smily-klistremerker å klistret på begge sidene, så jeg kjenner igjen mine med en gang! Ser det er nesten mer vanlig med farge på kofferten nå, siden alle tror de blir de eneste
Gjest itla Skrevet 15. mai 2007 #8 Skrevet 15. mai 2007 Jeg kjøpte en turkis hardshell Samsonite (upright-modell) på Wedins på Karl Johan i Oslo i fjor sommer. De hadde også gul, limegrønn og rosa den gangen. Har ikke sett dem i år, men så har jeg jo heller ikke vært på jakt etter koffert. Jeg er forøvrig kjempefornøyd med Samsonite-koffertene mine - sambo og jeg har bare kofferter av det merket, vi har vel 6 til sammen. Den gamle, store Samsonite'n min ble byttet ut fordi den hadde håndtaket i "feil" ende - jeg ble lei av å gå helt skakt når jeg trillet den (jeg er nokså høy), men ellers var den like fin, etter over 10 års bruk. Har også en soft carry-on som jeg er veldig fornøyd med, men jeg ville nok gått for hardshell for innsjekket bagasje.
Huldra:) Skrevet 15. mai 2007 Forfatter #9 Skrevet 15. mai 2007 Jeg kjøpte en turkis hardshell Samsonite (upright-modell) på Wedins på Karl Johan i Oslo i fjor sommer. ← Å jeg vil også ha
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå