Fioletta Skrevet 13. mai 2007 #1 Skrevet 13. mai 2007 Skal så plen utenfor nybygd hus. Ca. 250 kvadrat. Leirgrunn der fra før av. På ca. halvparten av arealet er det kun leire. På resten vokser det grønne "tuster" av noe slag. (Ikke gress) hvor mye jord må vi bestille? Holder det med 5 cm over hele, eller bør det være mer der hvor det er kun leire? Må vi "rote" i jorda over det hele, altså grave opp alle tustene og vende jorda, eller holder det å legge jorda oppepå?
Infinity Skrevet 13. mai 2007 #2 Skrevet 13. mai 2007 Når det er mye leire så tror jeg att jorden kan bli for tett. Hva med å blande inn sand ?
L79 Skrevet 14. mai 2007 #3 Skrevet 14. mai 2007 For å få fin plen så bør du ha sandbunn før du legger på jord. Nå husker jeg ikke hvor mye, det finner du trolig ut om du googler. Leire drenerer ikke, derfor vil du trolig få problemer med for mye vann (regn). Jeg ville personlig ha fjerna disse "tustene" for de kommer til å vokse opp gjennom plenen. (Nå skal det sies at jeg ikke er noen stor fan av løvetann og annet ugress.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå