Gjest Mzfire Skrevet 6. mars 2003 #1 Del Skrevet 6. mars 2003 Jeg har aldri vært i syden før. I påsken har kjæresten og jeg planer om å reise til syden. Vi har enda ikke bestemt oss for hvor vi kommer til å dra hen. Derfor vil jeg da spørre dere med reiseerfaring Hvor lønner det seg å dra? Vi er 23 år begge to og har jo lyst til å være på et sted det er andre unge også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 6. mars 2003 #2 Del Skrevet 6. mars 2003 Hvis dere skal reise i påskeferien, så tror jeg ikke at dere bør være kresne. Det er muligens nesten helt utsolgt. Ellers anbefaler jeg dere å dra til et sydenland i Spania (som tilhører Spania altså). Selv er jeg glad i Gran Canaria. Der er det folk i alle aldre og man har valget mellom full fest og late kvelder. Det er også veldig varmt og godt der, noe som ikke er tilfellet på fastlandet. Men som sagt.. sjekk hva som er ledig i påsken. Mange reiser i feriene og prisene er høye! Er det mulig for dere å reise litt senere er det penger å spare. Mai pleier å være ganske billig i forhold og det er flere plasser ledige! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mzfire Skrevet 7. mars 2003 #3 Del Skrevet 7. mars 2003 Takk Lea, det skal jeg huske på. Gran Canaria høres fint ut. Visste ikke at det var så mange som reiste i påsken nei. Ja vi får bare ta det som er ja. Hvis ikke er jo Mai måned en god tid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2003 #4 Del Skrevet 7. mars 2003 De fleste greske øyene er jo koselige. Rhodos, for eksempel. Men det er nok litt tidlig å dra dit i påsken. Det er ikke så varmt da. Det samme gjelder Malta. Hvis dere drar i påsken, bør dere nok velge Kanariøyene. Hvis dere skal få ordentlig sol og varme. Ellers kommer det litt an på hva dere vil. Vil dere bare ligge på stranda om dagen og feste om kvelden, eller vil dere farte litt rundt og se spennende ting. Selv synes jeg sånne typiske sydenbyer men en gågate med souvernirbutikker og restauranter der de serverer svenske kjøttboller er ufattelig kjedelige. Men det er jo hver sin smak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lyna Skrevet 7. mars 2003 #5 Del Skrevet 7. mars 2003 Spørs hva du mener med Syden da? Betyr det at det går charterturer dit eller at det er sørover, med sol og slikt? Vil anbefale Kroatia eller Montenegro, men det går ikke så mange pakketurer dit. Det har begynt å komme tilbake som reisemål hos norske turarrangører, men ingen av de "store" som Ving, Star Tour mm. Bare en fordel spør du meg. Mye mer stas å reise på egen hånd. Kjøp en flybillett og finn hotell selv, eller reis litt rundt. Hvis du skal reise i påskeferie tror jeg det er utsolgt overalt. Ikke er det så varmt overalt heller. Hva med Marokko eller Tunisia, litt mer spennende enn de vanlige sydenstedene, kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 7. mars 2003 #6 Del Skrevet 7. mars 2003 Jeg tror ikke at de som synes at "sydenbyer" er kjedelige har brukt noe særlig fantasi når de har vært på tur. Hvis målet er å fly rundt på museer og ruiner eller drive med ekstremsport så er det vel ikke akkurat tingen. Og ønsker man seg en storbyferie er det vel ikke stedet å dra til. MEN man har store muligheter til å se ting på f.eks Gran Canaria. Jeg foretrekker å ha "base" i en by eller et større tettsted. Men hvis man ikke fler for å sitte i sola, så er det bare å reise noen minutter med bil/taxi/buss og plutselig har man flott natur, øde strender, yrende byliv osv. Mitt mål med en sydenferie er som regel å kunne slappe av på stranda, ved bassendet eller på koselige kafeer. Bytter gjerne på å ferdes i "turistgatene" og på steder der det er mindre turister. Jeg vil også ha restauranter i alle varianter rundt meg. Og man får ikke kjøttboller på hvert gatehjørne. Det finnes restauranter av alle slag. Så, om dere ikke er så reisevandte, så synes jeg at slike "turiststeder" er greie nok jeg. Du får hjelp til det du vil og har alle muligheter. Men det sterkeste argumentet for å dra til Gran Canaria er klimaet og tryggheten. Det er så rent og pent der (de aller fleste steder) og maten er god. Har aldri opplevd å bli matforgiftet på de feriene jeg har hatt der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skusla Skrevet 8. mars 2003 #7 Del Skrevet 8. mars 2003 Vi reiser til Grand Canaria rett etter påske, da var der endel ledige plasser igjen... I påsken var det lite å velge mellom for en uke siden så dere må skynde dere. Det er vel stort sett grand canaria som har varmt vær nå tror jeg???? I allefall i europa???!!! Ikke vet jeg, vi ble iallefall anbefalt å dra dit nå så...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 8. mars 2003 #8 Del Skrevet 8. mars 2003 Malta er flott. Portugal - Algarvekysten er kjempefint. Spania f.eks Malaga er også og anbefale, også kan dere leie bil og kjøre til Gibraltar f.eks. Ellers vil jeg jo, og bare måååååå anbefale Kenya (Mombasa), men det er jo ikke noen sydenferie akkurat (du vil holde deg i europa?) og sikkert ikke det du er ute etter akkurat nå. Men DET var reisemål det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eowyn Skrevet 9. mars 2003 #9 Del Skrevet 9. mars 2003 Jeg anbefaler den greske øya Naxos i kykladene på det sterkeste!Der var det mange unge på min alder, i tillegg til at det var veldig vakkert der... http://www.travel-to-naxos.com/naxos.php Her kan du kikke litt på bilder og div.fra Naxos. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lemoni* Skrevet 9. mars 2003 #10 Del Skrevet 9. mars 2003 i stedet for gran canaria vil jeg anbefale lanzarote og byen puerto del carmen. der har du både en milelang strand og strandpromenade med alt av shopping, restauranter og uteliv. vil du oppleve noe tar du en busstur opp i vulkanene. utrolig landskap og du får sett mye av øya. synes lanzarote er hyggeligere enn gran canaria. bebyggelsen er veldig sjarmerende med bare lave hvitmalte mursteinshus og du finner ikke et eneste høyhus. dette er pga en arkitekt hvis navn jeg ikke husker som tegnet husene der. det er i alle fall ikke lov å bygge høyhus der. er en historie rund det, men jeg husker den dessverre ikke. i puerto del carmen har man liksom alt på et sted. i motsetning til gran canaria. synes puerto rico har for trang og folksom strand, arguineguin er for stille, playa del ingles for masete. men smaken er som sagt som baken god tur!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2003 #11 Del Skrevet 17. mars 2003 Jeg anbefaler den greske øya Naxos i kykladene på det sterkeste!Der var det mange unge på min alder' date= i tillegg til at det var veldig vakkert der... http://www.travel-to-naxos.com/naxos.php Her kan du kikke litt på bilder og div.fra Naxos. Helt enig, Naxos er en kjempesjarmerende øy! Var der i fjor sommer da vi var på øyhopping, og skal tilbake denne sommeren! Der er kjempefine strender, små trange smug og gater, og sjarmerende småbyliv. Dessuten er det ikke så mye av den typiske 'sydenturismen', ingen store resorts og sånn... MEN, det er kanskje litt for tidlig å dra dit nå, hvis det er sol og varme en er ute etter. Gran Canaria er vel det sikreste på denne tiden. Har nettopp kommet hjem derfra selv, bodde i en uke på Playa Del Ingles. Det var en helt grei ferie, reiste med familien, og fikk slappet av og solt oss. MEN, hvis jeg skulle valgt selv så ville jeg aldri reist dit. Syntes stedet var ALTFOR turistifisert (og nei, vi var ikke bare i Playa Del Ingles, vi fartet rundt omkring på moped, men det var så utrolig mange steder som var totalt ødelagt av enorme turistghettoer...). Folkene der var lite sjarmerende (iallefall i butikker og sånt), hvilket sannsynligvis var et uttrykk for hvor lei de er av oss... På tross av dette hadde jeg en helt grei ferie der, det finnes nok å gjøre og se og det er mye liv og festing hvis en liker det...men som sagt;ikke et spesielt sjarmerende sted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. mars 2003 #12 Del Skrevet 18. mars 2003 Heisann! :o) Jeg vil absolutt anbefale Tenerifé dersom du skal til syden.... Vi bodde i Los Gigantes da vi var der og var kjempefornøyd... Der kan du gjøre hva du vil.. Ligge på stranden... Bade... Shopping... Leie bli og utforske øya... Reise til naboøyene... Dra på delfin cruise i båt med glassbunn... Spise en sen middag i marinaen.. (Rooomantisk...!!) Gå på diskotek og i barer... Spillehaller... Båtturer til f.eks en lagune der man har lunsj og bader... Båttur i grotter... Vandring til Teide (vulkan)... Rideturer på kameler eller hester... OSV... Vi skal tilbake til sommeren og gleder oss utroooolig mye!! :o) Lykke til!! Hilsen meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nanella Skrevet 24. mars 2003 #13 Del Skrevet 24. mars 2003 Hvis du skal dra nå i påsken må du enten til Kanariøyene (jeg likte Lanzarote veldig godt-Puerto del Carmen) eller til Egypt <-- MASSE BILLIGE TURER DIT NÅ!! Men du må jo tørre da.. Har nettopp vært i Sharm el Sheik og der var det veldig alright. Ta dere tid til å være med på utfluktene der for da kan det oppleves MYE! Men husk å ta vaksine og ha med forebyggende for magen.. Hør med et helsesenter. 2 uker anbefales der! Eller så blir det å dra litt lengere til Thailand og nedover der.. Men det er jo litt dyrere da.. Men ellers i Europa er det ikke varmt i det heletatt enda så det er liten vits i å dra til Hellas eller øyene i middelhavet nå.. Da må du vente til mai juni.. Og har dere tålmodighet til å vente til da vil jeg på det varmeste anbefale øyhopping på de greske øyer!! Alle øyene er veldig koselig og du opplever litt mer enn på en vanlig ferie.. Men det er best å dra da i minst to uker!! Du rekker ingenting på en!' Ellers så har jeg vært på sørkysten i Portugal- Playa da rocha (eller hvordan det skrives) og det var også veldig koselig.. Men som sagt det er litt tidlig enda! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå