huldra11 Skrevet 12. mai 2007 #1 Skrevet 12. mai 2007 Da tenker jeg på motorisk utvikling, språk, sosialt osv.
Murmelmy Skrevet 13. mai 2007 #2 Skrevet 13. mai 2007 Da tenker jeg på motorisk utvikling, språk, sosialt osv. ← Motorisk kan han plukke opp brødbiter etc og putte det i munnen, krabber, setter seg opp, reiser seg opp, går rundt møbler, slipper seg oftere og oftere. Han kan ikke klappe, vinke osv (har ikke prøvd å lære ham det). Han sier nok ingenting med viten. Har den siste uken sagt endel mama, men om det er kontrollert er en annen sak. Han er veldig sosial, elsker mennesker, dyr og bilder Har ikke vært inne i noe "skeptisk" fase, men nå har han vært mye sammen med besteforeldrene sine i oppveksten.
liv Skrevet 13. mai 2007 #3 Skrevet 13. mai 2007 vår blir 8 mnd i dag. Han kravler seg fremover (drar), står på alle fire og gynger, han reiser seg når han finner noe å reise seg i, han setter seg opp selv uten noe å støtte seg til. Når det gjelder språk så hender det at han hermer etter oss, kos blir ooosssss, hei blir eiiiii, men det er tydelig at han hermer for det kommer rett etter vår. Han sier pappa men om det er bevist tror jeg ikke. Han forstår en del ord, mat, melk, se og kom vet jeg han vet. Mulig han forstår flere også.
Angelheart Skrevet 15. mai 2007 #4 Skrevet 15. mai 2007 Hun krabber ( i rasende fart!) opp trapper, rundt hele huset og klatrer opp på alt som kan klatres på. Hun reiser seg opp etter alt mulig og tror hun kan gå (slipper seg hele tiden), men det ender med knall og fall og enda en blå kul i panna..... Sosialt har hun nå begynt å bli mindre skeptisk til fremmede etter å ha vært hysterisk hver gang vi har hatt besøk siden jul. Hun hermer etter alt storebror på 3 gjør og prøver å snakke med han. Hun ler også godt av alt han foretar seg mens vi voksne knapt får et smil til tider. Ler også av enkelte ting på Barne-TV........ Språket er ganske så internt foreløpig, men vi tror innimellom hun sier mamma og hei. Hun forstår iallefall godt når vi sier navnet hennes, samt "NEI". (Blir 8 mnd neste helg).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå