Gå til innhold

Hva gjør dere når dere er alene hjemme?

Anbefalte innlegg

Gjest Nefertiti
Skrevet

Hva gjør dere når dere er alene hjemme og bare vil slappe av og nyte det?

Skal være mye alene hjemme nå fremover og lurer litt på hva dere gjør på da? :D

Videoannonse
Annonse
Gjest Zalomine
Skrevet

KG! Masser av timer her.

Og så ser jeg kanskje en film, eller noe annet på tv. Og så lager je meg god mat til bare meg (det er det svært vanskelig å motivere meg til å gidde, men "må" for at ikke sambo skal synes at han ikke kan la meg være alene) og så sover jeg masse, og så sitter jeg masse, masse forran tv'n med en kombinajson av Kg og irc.

Lite spennende, med andre ord.

skulle gjere sagt at jeg gikk lange turer, leste ei god bok og tilbrakte tid sammen med venner. Men fakta er at turer går jeg bare sammen me min kjære, bøker leser jeg nesten aldri lengre, lesehest som jeg EGENTLIG er, og venner, det har jeg ikke i denne byen, alle flyttet da vi var ferdig å studere....

Gjest Hulderjenta
Skrevet

Liker godt å ta en skikkelig egenpleie-session: Tar et bad, barberer leggene, kroppspeeling, kanskje selvbruningskrem, napper øyenbrun, steller neglene. på med treningsbukse/koseklær etterpå. Sånt får jeg ikke alltid tid til når jeg vil. Også er det gøy å leie en skikelig jentefilm og spise snop og bare være MEG. Deilig! :hoppe:

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Jeg bor alene i en romslig leilighet sammen med min hund Oscar og jeg elsker å bo alene. Har ingen problemer med kjedsomhet eller at jeg føler meg ensom.

Besk av venner er hyggelig, jeg lager ofte mat til dem siden de er studenter og lever enkelt. Se på TV er gøy, se DVD filmer samt utføre Yoga på stuegulvet :wink:

Milla

Skrevet

Deilig å være alene i blandt!

Jeg sverger til sofa, teppe, termokanne med kaffe, snop, film og PC.

Dessuten benytter jeg sjansen til å spise brød til middag og sånt..

Gjør alt du savner å kunne gjøre når du IKKE er alene hjemme.

Skrevet

Ikke så mye spennende. Sitter vel enten foran pc'en eller tv'en eller en kombinasjon. Er ikke å forakte å kose seg med snop og se på en skikkelig jentefilm.... :lol:

Også veldig koselig og ha venner på besøk. Er ikke sambo hjemme, blir det som oftest jentekveld. Skikkelig gøy!!!!

Skrevet

Sitter gjerne foran pc-en -eller tv-en og lager noe spesielt godt eller enkelt til middag. Litt sånne skjemme-bort-mat.

Er egentlig altfor lite alene hjemme om kvelden, som regel er det jeg som er ute og flyr. På trening, café og andre aktiviteter.

Skrevet

Hm, joda. Tilbringer mye av min tid på PC-en, og KG selvfølgelig. Også IRC. Er _deilig_ å være hjemme alene til tider. :)

Skrevet

Jeg elsker å være alene hjemme!

Jeg gjør det jeg gjør når jeg ikke er alene, dvs. skriver på hovedoppgaven min, lager deilig mat, leser bøker, etc. Forskjellen er at jeg tenker mye bedre alene, og har vel egentlig behov for å være "bare meg" innimellom. Livet som hovedoppgaveskrivende student som jobber mest hjemme passer derfor perfekt, og jeg gruer til den tiden er forbi!

En av de desiderte største fordelene med å være alene hjemme, er at man kan HØRE hvilke plate man vil, hvor høyt/lavt man vil! (og slå av når man vil)!

Skrevet

Jeg er maaaaasse hjemme alene...

Jeg leser mye, både studier og alt av bøker, nå har jeg hengt meg på Shopoholiker bøkene.. Morsomme som bare det... Hehe.

Sitter her inne på KG en del, skriver, leser og koser meg masse :Hehe:

Har begynt å strikke litt... Men jeg er super dårlig så det blir med forsøket tror jeg.

Hører på musikk.....

Ser litt på TV :Gjesp:

Skriver endel... Om tankene mine og hva jeg opplever.

Tegner mye... Blir flinkere og flinkere... :ler:

Snakker med venninner, enten de kommer på besøk, eller på telefonen..

Leser avisene og drikker kaffe

Snakker med broren min på MSN, han bor i USA så det er litt billigere....

Når jeg klarer det går jeg på skolen, cafe, handletur, venninne/venne besøk, kino, ut å spiser, fest, tur, familiebesøk......

Det er masse man kan gjøre om man er alene.. Nå holder vi på å pusse opp så jeg pusler litt rundt her å legger ting på plass, henger opp og rydder vekk ..... :)

Jeg trives med å være alene jeg.. Så deilig å bare gjøre som man selv vil.. Sitte å bearbeide tanker og ideer.

Men gud så glad jeg er når jeg eendelig får besøk eller kjæresten kommer hjem da......

Da er jabbe-kråka i full gang i noen timer for å fortelle alt muuuulig som har skjedd... :ler2:

Skrevet

Og jeg glemte det viktigste - jeg ligger i sengen og ser på tv til laaaangt på natt :Gjesp: for det får jeg ikke med en ved siden av meg som vil sove... og det gjorde jeg i natt :Gjesp: og sliter i dag - der fikk jeg den...

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg :

- setter opp musikken og gjør husarbeid

-ser på tv

-ligger i senga og nyter stillheten

-sitter uendelig mange timer på nettet

-prater i telefonen

:briller:

Gjest Anonymous
Skrevet

På våren og sommeren er det enkelt - da er hagearbeid og/eller båtliv verdens beste mentalhygiene (dessverre er hagen min ikke stor nok til annet enn båtpussen, ikke selve turene... :ler: )

På denne tiden har det derimot en tendens til å bli intensiv lesing kombinert med dertil egnet musikk. Ellers tilbringer jeg endel tid i svømmehallen, svømming er mindre risikofylt enn jogging på dette føret :ler:

Dessuten kan jeg ikke skryte på meg badstu hjemme... :briller:

Skrevet

Mmmmmmmmmmmm :kgsmil:

Alene hjemme er noe av det alleraller deiligste jeg vet! Eksklusivt, rett og slett. Bort, vekk, av av av med den hersens TV'en.

På med radio, eller spille all den musikken som jeg liker best. Høyt! Gjerne kombinert med en eller annen ansiktsmaske som ellers skremmer vettet av ungene. Prøve ut merkverdige frisyrer som ingen noengang får se meg i. Og rødme for meg selv fordi det som så helt topp ut for ti år siden ser aldeles latterlig ut nå :rodme:

Og, ikke minst, ominredning på vegger og omflytting av møbler slik at alt ser annerledes ut. Dette driver elskling til vanvidd, selv om han smiler og synes jeg er fryktelig rar som må forandre hele tiden. Så det ender som regel opp med at jeg får en god klem og litt ros for hvor pent alt ble...helst før han begynner å lete etter ting som engang lå et sted hvor de ikke lenger ligger...

Innimellom alt dette så er det en selvfølge å svinse innom KG og nettavisene.

Egentlig så er hele greia fryktelig ineffektivt; det er rart hvor mye mer effektiv man blir når det myldrer av unger og andre i huset.

Maiken

Skrevet

Oy jeg glemte en ting...

-jeg ligger mye i badekaret..... :ler2:

Jeg elsker å ligge der... Kjæresten min er bekymret for svømmehud mellom tærne og at han en dag skal komme hjem å finne en rød/rosa rosin i badekaret som engang var meg...... :hoho:

Men det er så deilig å ligge med kokvarmt vann, skum eller en eller annen beroligende olje og nyte livet.. Høre på musikk eller ta med ett flunkende nytt blad å bare kooose seg.

Demper belysningen og lar verden utenfor gå sin gang for en times tid.....

Nyyydelig........ :sjarmor:

Skrevet

Aha, alene hjemme- det er koselig det, men ikke lenger en to dager :(

Det jeg finner på:

Spiser gode lettkjøpte middager

Drikker endel vin

Tar gode lavendels bad med masse lys

Koser med kattene mine

Sitter mye på telefonen med venner

Sitter mye på pc

Benytter anledningen til å gå på kafe eller kino med venner

Gjør minst mulig av husarbeid

Spiser mye godt

Ser mye på tv

Gruer meg forøvrig til neste uke, da skal sambo være borte i hele 5 dager, og jeg som hater å sove alene :cry:

Skrevet

Jeg bor alene. Venninnene mine har samboere og barn og slikt, så jeg er som oftest alene hjemme når jeg er hjemme.

Da gjør jeg jo alle de trivielle tingene som alle gjør; står opp, kommer meg på jobb, kommer hjem og lager middag, leser avis, er på data, hører på musikk, leser, gjør husarbeid, ser på TV etc.

Når jeg er alene hjemme på en fredagskveld som denne, gjør jeg ofte det ovennevnte "avec un verre du vin rouge".

Skrevet

Er alene hjemme NÅ jeg. Hmf.. :-?

Nyter og nyter det, jeg er vel kanskje litt for selskapssyk :wink: Men men, han skal ikke være så lenge borte.

Så hva skal jeg da..

I kveld skal jeg se på TV, sikkert sitte endel foran dataen min, spise masse snop, rydde litt i det som er igjen her sånn at det er ok at andre som er interesserte i å bo her kan komme å se, pakke litt mer som skal flyttes når sambo kommer tilbake, se litt mer på TV og sitte litt mer foran dataskjermen. :wink:

I morgen skal jeg sove lenge, dra til leiligheta og der får jeg besøk av en venninne fra KG som skal komme å se. :P

Gjest Anonymous
Skrevet

Noe som er veldig kjedelig. Gjøre husarbeid, jeg hater å gjøre det med folk rundt meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...