Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt greit det Pulver, men synes du ikke det kan være litt tvilsomt å legge ut så mye informasjon på ett nettsted? Du kan f.eks. ta en telefon før du kjenner mitt virkelige navn, men ved å søke på det navnet på nettet, får du ikke opp så mye... Du vil f.eks. ikke finne et eneste bilde av noe annet enn gjenstander.

Slik du beskriver det så kan navn, bosted, bilder etc. sammenstilles. Er ikke det litt skremmende?

Du har åpenbart ikke hørt om Lisbeth Salander og hennes likesinnede? ;) Salander er en fiktiv person, men hennes like finnes og man bør ikke legge ut mer på nettet enn hva man kan skrive på et hvilet som helst postkort! Facebook må jo være århudretets oppfinnelse for researchere!

Videoannonse
Annonse
Gjest Frysepulver
Skrevet
Helt greit det Pulver, men synes du ikke det kan være litt tvilsomt å legge ut så mye informasjon på ett nettsted? Du kan f.eks. ta en telefon før du kjenner mitt virkelige navn, men ved å søke på det navnet på nettet, får du ikke opp så mye... Du vil f.eks. ikke finne et eneste bilde av noe annet enn gjenstander.

Slik du beskriver det så kan navn, bosted, bilder etc. sammenstilles. Er ikke det litt skremmende?

Du har åpenbart ikke hørt om Lisbeth Salander og hennes likesinnede? ;) Salander er en fiktiv person, men hennes like finnes og man bør ikke legge ut mer på nettet enn hva man kan skrive på et hvilet som helst postkort! Facebook må jo være århudretets oppfinnelse for researchere!

:klø: Mulig innlegget ditt var for dypt kvart over fire om natten, men jeg skal prøve ;)

Nå er jo Facebook lagt opp slik at man ikke lan se noe før man er registrert som bruker selv. Man kan også endre innstillingene sine slik at kun de man har i vennelisten kan lese om deg, se bilder etc, samt at man også kan stille inn slik at selv venner kun får lese begrenset informasjon.

Man velger jo også selv hva man velger å fylle ut av informasjon, og jeg har ikke lagt ut annet enn det man kan finne på nettet ved å søke i skattelistene (fødselsdato), telefonnummeret mitt (opplysningen), adressen min (opplysningen), hvor jeg jobber (fremkommer av e-postadressen min og når jeg snakker med folk), seks bilder av meg selv jeg har valgt ut osv.

Salander? :klø:

Gjest Elastica
Skrevet (endret)
Salander? :klø:

Jeg ble også litt usikker på denne. Det høres ut som navnet på en svensk krimperson.

Endret av Elastica
Gjest Deception
Skrevet
Jeg ble også litt usikker på denne. Det høres ut som navnet på en svensk krimperson.

Lisbeth Salander er en av hovedpersonene i Stieg Larssons Menn som hater kvinner. Hun er ekstremt god på å hacke seg inn i alle slags krypterte informasjonssystemer.

Gjest Elastica
Skrevet
Lisbeth Salander er en av hovedpersonene i Stieg Larssons Menn som hater kvinner. Hun er ekstremt god på å hacke seg inn i alle slags krypterte informasjonssystemer.

Selvfølgelig!!! Og jeg har nettopp lest boka, herregud for en elendig hukommelse på navn.... Jeg synes til og med boka var bra.... :forvirret:

Gjest Bellatrix
Skrevet
Jeg har også litt problem med å skjønne dette med facebook. Finne gamle klassekamerater? Hvorfor? De som interesserer meg har jeg sporadisk kontakt med. Selvfølgelig hadde det vært morsomt å vite hva hver og en av de holdt på med og hvor mange barn de har, men jeg har på en måte mer enn nok med å pleie kontakt med vennene mine, så for meg virker det litt anmasende å skulle lete fram enda flere å ha dårlig samvittighet for. Mulig det er jeg som er rar som ikke skjønner poenget?

Det tenker jeg også. Jeg har litt over 30 "venner", men når jeg har sett profilen deres er de ikke interessante lenger. De jeg har kontakt med har jeg kontakt med, de andre er det greit å få oppdatert litt om av og til kanskje. Jeg ser på Facebook som en slags evigvarende reunion. Jeg har vært på flere reunions og det er like kunstig hver gang. Man oppdaterer hverandre på hvor man er og hva som har skjedd, og så har man kanskje ikke noe annet å prate om.

Gjest Frysepulver
Skrevet

Herregud, jeg VISSTE at Salander var noe jeg burde bli småskremt av! Det måtte jo være noe krimgreier, ble jo redd her jeg satt i natt! :overrasket:

Skrevet

Jeg har inntrykk av at de fleste er i 20-årene. Jeg er selv 22 og 95% av vennene mine er i begynnelsen av 20-årene. Men selvsagt, det betyr jo ikke at 30- og 40-åringer ikke kan være der!!! :)

Skrevet

Jeg er 25 og har endel venner på over 30 (har en venninne på 41, f.eks). Samboeren min er 34 og synes ikke noe om facebook, men det er fordi han ikke finner gamle klassekamerater (det har ikke slått an noe særlig i Sverige, nei ;) ). Men jeg ser på de jeg har på listen som er over 30 år at de får flere og flere venner, det tar nok bare litt tid.

Og det med at det bare er å ringe/treffes på gata; nei, det er ikke det. Mange skifter etternavn, flytter mye, er i utlandet, osv. Og jeg ringer ikke en jeg ikke har sett på 9 år, mye lettere å sende en mld på Facebook :)

Skrevet

Det finnes en gruppe på Facebook for "gamlinger"... :)

Skrevet
Jeg har også litt problem med å skjønne dette med facebook. Finne gamle klassekamerater? Hvorfor? De som interesserer meg har jeg sporadisk kontakt med. Selvfølgelig hadde det vært morsomt å vite hva hver og en av de holdt på med og hvor mange barn de har, men jeg har på en måte mer enn nok med å pleie kontakt med vennene mine, så for meg virker det litt anmasende å skulle lete fram enda flere å ha dårlig samvittighet for. Mulig det er jeg som er rar som ikke skjønner poenget?

Må si meg enig jeg også.

Facebook har jo tatt helt av, føler jeg er den eneste som ikke er registrert :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...