Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På jobben hadde vi en diskusjon om Facebook her om dagen. Jeg jobber sammen med folk fra 25 til 60 år, med en overvekt av de over 40. Selv er jeg 33. Det var en klar mening blant de eldre at Facebook var barnslig. Ikke vet jeg hvorfor. Kanskje de ikke vet noe særlig om hva det dreier seg om? Jeg spør derfor: hvor gamle er de av dere som er på Facebook?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ingenting om facebook..ikke hva det går ut på engang :sjenert:

Gjest Elastica
Skrevet

Jeg har også spurt noen av mine venner om Facebook, men de vet enten ikke hva det er eller er ikke interessert. Til opplysning er jeg 35.

Det skal sies at jeg heller ikke fant noen av kull-kameratene mine fra videregående. Det sier en hel del.

Skrevet (endret)

Synes ikke det er barnslig, men jeg føler meg for gammel for det. Er 29. Kanskje jeg endrer mening etterhvert. Men mamma er der! Og det er ikke slik at jeg synes hun er for gammel til å være der. Det går vel i ha man føler seg komfortabel med.

Endret av Pax
Gjest Emera
Skrevet

Jeg har vært innom, men skjønte lite av det hele. Kanskje det er alderen som står i veien, jeg vet ikke... :ler: Etter at jeg hadde registrert meg, så stod jeg bare der, liksom. Ante ikke hva jeg så skulle gjøre.

Jeg er 37.

Skrevet

Jeg er på Facebook, blir 32. Synes ikke det er barnslig i det hele tatt, de aller fleste i min omgangskrets har profil der. Min mor har også funnet Facebook, hun er 55. :)

Gjest Elastica
Skrevet
Jeg har vært innom, men skjønte lite av det hele. Kanskje det er alderen som står i veien, jeg vet ikke...  :ler: Etter at jeg hadde registrert meg, så stod jeg bare der, liksom. Ante ikke hva jeg så skulle gjøre.

Jeg er 37.

Jepp, sånn følte jeg det også!

Fant ingen jeg kjenner, og vet heller ikke om jeg kommer til å bruke særlig tid på dette...

Skrevet

Skjønner meg ikke helt på dette med å være for gammel for Facebook. I så fall tror jeg heller det handler om å være for gammel for internett eller datamaskin. Rent logisk skulle man jo tro at Facebook bare passer bedre jo eldre og skrøpeligere til beins man er.

Skrevet

Jeg er 31 og bruker Facebook. Jeg syntes det var litt vanskelig å finne folk i begynnelsen, spesielt siden mange av de jeg gikk på skolen med har giftet seg og byttet etternavn. (Det skulle vært et felt der man kunne fylt ut pikenavn!) Og så er det ikke alle som har registrert hvilke skoler de har gått på heller. Men når man først finner et par stykker så har de gjerne venner som du også kjenner, og da baller det på sæ sjø!

Og så tok det litt tid før jeg forstod at jeg kunne søke direkte på folks navn.

Men jeg ser jo at det er mye lettere for de under/ rundt 20 å finne venner, "alle" i den aldersgruppen er registrert der og folk som er i skolealder har gjerne større bekjentskapskrets enn de litt eldre.

Men for gammel for å bruke Facebook? Nei jeg synes bare det er flott at folk i alle aldre bruker det! :tommel:

Mine venner på Facebook spenner fra 16 til 52 år.

Skrevet

Jeg er 33 og har nesten ikke funnet noen kjente på facebook. Men ble kontaktet av en ukjent sleezeball i bar overkropp som ville være venn (NOT!)

Skrevet
Jeg er 33 og har nesten ikke funnet noen kjente på facebook. Men ble kontaktet av en ukjent sleezeball i bar overkropp som ville være venn (NOT!)

:hoho:

Gjest Gjest 1
Skrevet
Jeg spør derfor: hvor gamle er de av dere som er på Facebook?

Jeg er 33...og mange av mine "venner" i Facebook (eller la oss kalle noen for bekjente) er i alderen 25-34. Det virker ikke som om det er så mange over 40 der, nei. Facebook ble visstnok startet i Harvard universitetsmiljøet med tanke på å holde kontakt med sine studievenner og det er kanskje typisk at det har tatt mest av i Norge hvis en sammenlikner med resten av Europa.

Det gjenstår å se om dette blir en forbigående farsott som vi fort blir lei av eller om Facebook faktisk setter oss i kontakt med gamle bekjente.

Gjest Jytte
Skrevet

Vet ikke om jeg helt forstod hva det dreide seg om da jeg klarte å logge meg på. Men jeg fant ihvertfall ingen av mine klasse- eller arbeidskamerater .. Derimot fant jeg min eldste sønn og vennene hans, niesen min .. det tyder vel kanskje på at jeg er for gammel :hoho:

Dessuten tror jeg kanskje ikke jeg helt forstod hvordan Facebook brukes og hva som er så vanvittig interessant der .. Jeg fant ingenting .. og fatter ikke at noen kan bli hektet på noe sånt ...

Skrevet

Jeg har også litt problem med å skjønne dette med facebook. Finne gamle klassekamerater? Hvorfor? De som interesserer meg har jeg sporadisk kontakt med. Selvfølgelig hadde det vært morsomt å vite hva hver og en av de holdt på med og hvor mange barn de har, men jeg har på en måte mer enn nok med å pleie kontakt med vennene mine, så for meg virker det litt anmasende å skulle lete fram enda flere å ha dårlig samvittighet for. Mulig det er jeg som er rar som ikke skjønner poenget?

Gjest DyneTryne
Skrevet

Jeg er lei og gretten av facebook. Får jeg en mail om at det har skjedd noe nytt hos meg, unngår jeg den. For guds skyld, jeg er på nettby, jeg er på blink. Skal kjentfolk overvåke meg over hele nettet?

Jeg er tjoeain.

Skrevet
Jeg har også litt problem med å skjønne dette med facebook. Finne gamle klassekamerater? Hvorfor? De som interesserer meg har jeg sporadisk kontakt med. Selvfølgelig hadde det vært morsomt å vite hva hver og en av de holdt på med og hvor mange barn de har, men jeg har på en måte mer enn nok med å pleie kontakt med vennene mine, så for meg virker det litt anmasende å skulle lete fram enda flere å ha dårlig samvittighet for. Mulig det er jeg som er rar som ikke skjønner poenget?

Fullstendig enig! Norge er faktisk ikke større enn at jeg finner de jeg evt. måtte ha dårlig samvittlighet overfor når jeg beveger meg litt utenfor stuedøra... Og de jeg ikke finner da, kan jeg ringe ut fra et søk i telfonkatalogen.

Gjest Frysepulver
Skrevet

Jeg er 26 og har vel nå i overkant av 130 venner og bekjente på vennelisten min. Har noen tanter som registrerte seg (i alderen 39-49), de fant kun oss i den yngre generasjonen i familien der, ingen fant venner/gamle klassekamerater etc.

Etter hva jeg har sett er det stort sett folk fra ungdomsskolealder opp til rundt 35 som er der/finner folk de kjenner.

Skrevet (endret)

Da er spørsmålet mitt hva du skal med de 130 venner/bekjente? De du likevel har kontakt med er det vel ikke nødvendig å gå via et nettsted (Hvor alle bevegelser enkelt kan registreres) for å ha kontakt med? Jeg spør ikke for å være spydig eller frekk, jeg bare spør...

Endret av Leo
Gjest Frysepulver
Skrevet
Da er spørsmålet mitt hva du skal med de 130 venner/bekjente? De du likevel har kontakt med er det vel ikke nødvendig å gå via et nettsted (Hvor alle bevegelser enkelt kan registreres) for å ha kontakt med? Jeg spør ikke for å være spydig eller frekk, jeg bare spør...

Dette er jo også et sted hvor man kan legge ut bilder f.eks. Mange av mine venninner har fått barn, men pga bosted og jobb osv. er det ikke så lett å følge opp så mye som man kunne ønske. Via Facebook får jeg sett på bilder, lest oppdateringer osv :)

Endel av mine venner på Facebook er folk jeg jobbet med i en organisasjon. Noen snakker jeg jevnlig med ennå, andre har jeg ikke snakket så mye med siden den gang. Det er hyggelig å snakkes igjen etter såpass lang tid, gøy å se at de har kommet inn på det studiet de ønsket, at de har fått en jobb de trives med, at de har fått samboer etc.

Noen er også familiemedlemmer, men de snakker jeg selvsagt med ellers også. Følgelig skrives vi lite på Facebook, men når man engang har en profil på samme sted ville det jo virke rart å ikke ha de på vennelisten ;)

Det er også grupper og events man kan bli invitert til eller melde sin interesse selv. Jeg får altså invitasjoner til konserter/fester osv. på en langt enklere og billigere måte enn før. Tidligere måtte mine venner i musikkbransjen og utelivsbransjen sende sms eller e-post for å få folk til arrangementene sine. Nå kan man opprette en gruppe eller event der og invitere hele Facebook-listen sin - kun med ett tastetrykk. Man når altså mottaker direkte, uten å måtte være avhengig av å stole på at folk går inn på hjemmesider/nettsteder for å få vite om hva som skjer.

Det er også grupper for ulike interessefelt; jeg er f.eks. med i en partipolitisk gruppe hvor folk som stemmer det samme som meg også er. Dette blir jo kontaktskapende på en helt annen måte enn før.

Jeg er også med i interne humorgrupper, i den ene planlegger vi en sommerfest - for å nevne noe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...