Gå til innhold

Eurovision Song Contest

Fibonacci

Anbefalte innlegg

La Traviata, vi sa da ihvertfall (tidligere i tråden) at vinnerlåten ikke var så værst - og at vokalisten hun kunne synge! Vi har litt peiling altså. Er det positivt egentlig??? Og ja, skal se vi ses her til neste år også!!! :klappe: Det var egentlig ganske gøy å se på MGP med dere på KG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Søren at jeg ikke visste at dere hadde gjemt dere her da....jeg har enda ikke vent meg til at TV-relaterte ting har eget underforum :sur:

Mine inntrykk er at det var en god artist med en flott stemme som vant. Jeg husker da jeg så henne i kvalifiseringen, jeg sa at hun lignet på en større versjon av KD Lang! Litt morsomt at den maskuline dama danket ut alle bimboene...hehe (ja jeg er slem)

Men egentlig håpet jeg på Ukraina, for det var det eneste innslaget der jeg ikke klarte å ta øynene fra skjermen, det hele var en merkelig fascinerende opplevelse!

Og The Ark med Ola Salo i spissen var bare herlige! Men jeg er svak for femi-menn da....på en sånn rar ikke-seksuell måte :ler: (mmmm Brian Molko)

Ellers husker jeg tyrkeren med den slitsomme sangen, hun dama med den røde kjolen som sang litt sånn "Ray of light"-aktig, mannfolk som sang en sang som hørtes ut som "That's what friends are for", pluss ei dame som var veldig casual kledd og var god til å synge blues uten at sangen var så veldig fin.

Per Sundnes er grei nok men han hørtes nervøs og ukonsentrert ut. Jeg savner nok Jostein Pedersen og hans sylskarpe kommentarer men det kan jo hende at det er en vanesak. Dessuten så blogget han jo for VG da, som tidligere nevnt i denne tråden. Hans kommentar til Storbritannias bidrag var at de egentlig ville få null poeng, men Tony Blair hadde tvunget folk i Nord-Irland til å stemme sånn at de fikk 2 poeng :ler: Samboer'n syntes dette var festlig så han ringte hjem til mora si i Belfast for å spørre om det var sant. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje jeg er litt rar, som likte Georgias sang også? :lol:

Mulig du er rar, men da er vi to. Jeg likte også Ungarn og Georgia best. Ellers var det (som ventet) mye dårlig. Spesielt "skuffet" over England. Hva var det for et C-lag? Syns det var synd at Andorra ikke kom med fra semifinalen, og syns vinnersangen og vinnersangerinnen var totalt tragisk :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sverige skulle ha vunnet etter min oppfatning, men halvnakne Ola ble kanskje for mye for store deler av Europa? Sangen som vant dugde forsåvidt. Jeg hadde også sansen for Georgia, selv om jeg ble noe distrahert av en kjole som krasjet med låten.

Ikke overraskende at øst-Europa kuppet hele greia, vi i vest er også flinke til å favorisere naboene våre. Det har vel også noe med kultur å gjøre, og at musikksmaken rett og slett sammenfaller en del mellom naboland. Uansett så hadde vest endel slappe bidrag i år, så da må de bare riste av seg støvet og prestere bedre, i stedet for å sette seg på ræv i sandkassa, gni ut krokodilletårer, og klynke om atskilte konkurranser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det jo litt festlig med MGP like vel.

Sitter her å digger Ukraina sin sang jeg nå. Klarer ikke la vær. Den var så festlig :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sverige skulle ha vunnet etter min oppfatning, men halvnakne Ola ble kanskje for mye for store deler av Europa?

Eller kanskje dæinseband-kompet ble litt for mye for resten av Europa? ;)

Synes forøvrig at Serbia var grøssende dårlig, men er tross alt glad for at de latviske (?) operamennene ikke vant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...