LilleMy Skrevet 12. mai 2007 #1 Skrevet 12. mai 2007 (endret) Sommer er grilltid, og med ønske om å gjøre det forholdsvis sunt ønsker jeg mye "grønt" sammen med fisk og kjøtt. Har du noen ting du kanskje vil dele? I kveld har jeg laget en foliepakke med oppdelt rødøk, squash, rød og grønn paprika, sjampignon, cherrytomater, hvitløk, provancesmør + provancekrydder, pepper og salt - og olivenolje. Håper det vil smake! Endret 12. mai 2007 av LilleMy
wok Skrevet 12. mai 2007 #2 Skrevet 12. mai 2007 Foliepakker med diverse grønnsaker er utrolig godt! Bare skivede poteter med smør og krydder, eller sukkererter, mais, paprika...mmmm! Ellers er det godt å legge halve tomater på, med skallet ned og bare la dem "koke" og bli søte og gode. Hel sopp på samme måte, "på hodet", gjerne med litt smør rundt stilken. Til dessert er det godt med grillet vannmelon, gjerne med is. (som selvfølgelig ikke grilles )
pusla Skrevet 12. mai 2007 #3 Skrevet 12. mai 2007 Min favoritt i fjor var minimais med litt kryddersmør i folie. Nam-nam!! Tror jeg skal prøve en sånn "foliepakke" neste gang vi griller, med paprika, løk og sånt.
Latee Skrevet 12. mai 2007 #4 Skrevet 12. mai 2007 Liker godt paprika, avocado, mais, sjampinjong.. Ekstra godt er det når man har barbecue-marinade på først
Irie Skrevet 13. mai 2007 #6 Skrevet 13. mai 2007 (endret) Skiver av squash, aubergin . fennikel og halve paprika er godt å pensle med olje og grille. Ellers så er jeg veldig glad i bakt løk - hel løk som snittes i toppen, dytt litt smør ned i snittet, og pakk inn i folie. Grilles til den er mør og god Endret 13. mai 2007 av Irie
Armonia Skrevet 13. mai 2007 #7 Skrevet 13. mai 2007 Squash er også veldig godt å grille. Og søt paprika fylt med fetaost og krydder - men det er jo ikke så sundt da...
Gjest Perfekt biff Skrevet 13. mai 2007 #8 Skrevet 13. mai 2007 Jeg liker å grille banan i folie, med noen biter mørk sjokolade inni. Snitt opp bananen, dytt i et par biter (som kommer til å smelte:) Server med sans 4% vaniljeis (Som forresten er mye bedre enn annen vaniljeis) eller vaniljekesam.
LilleMy Skrevet 13. mai 2007 Forfatter #9 Skrevet 13. mai 2007 Jeg liker å grille banan i folie, med noen biter mørk sjokolade inni. Snitt opp bananen, dytt i et par biter (som kommer til å smelte:) Server med sans 4% vaniljeis (Som forresten er mye bedre enn annen vaniljeis) eller vaniljekesam. ← Mmmm.... dette må da være en flott dessert etter endt grillmat?! Og tross alt ikke SÅ usunt heller!!!
Gjest Blanca Skrevet 13. mai 2007 #10 Skrevet 13. mai 2007 Synes det er godt med grillet, frisk ananas også. Godt både som tilbehør til grillmaten og som en søt avslutnig. Hele cherrytomater eller andre små tomater er også godt.
Gjest lillelou Skrevet 13. mai 2007 #11 Skrevet 13. mai 2007 Jeg griller mye grønnsaker,og blant annet vårløk, som jeg hørst slenger (hele) i en bolle sammen med pepper, olivenolje og saften av en halv lime. Legg dem på grillen og grill til de får lekre grillstriper.
Gjest synseren Skrevet 13. mai 2007 #12 Skrevet 13. mai 2007 Her var det mange gode tips! Nå er det bare å tenne på grillen og nyte .
onyx Skrevet 13. mai 2007 #13 Skrevet 13. mai 2007 Jeg griller maiskolber hele løk (slenges på grillen med skall og grilles til de er myek og gode) skiver squash og aubergin som først pensles med olje/krydderolje hel paprika (flås og lages paprikasalat av når de er ferdige) poteter fenikkel tomater sopp, gjerne fylt med urtesmør Egentlig griller jeg alt jeg har lyst på, det meste blir bra.
Gjest Pax Skrevet 13. mai 2007 #14 Skrevet 13. mai 2007 Jeg synes grillede grønnsaker minner meg om wok, og det spiser jo jo mye av ellers. Så jeg foretrekker å grille vegeburger - og pølser.
Scheherazade Skrevet 13. mai 2007 #15 Skrevet 13. mai 2007 Pleier å grille spyd med grønnsaker, mais, tomater, sopp og løk. Vi har også store salatboller med masse gode sommergrønnsaker, som neper, reddik, sukkererter, søte gulrøtter og vannmelon. Til dessert er det veldig godt med mango i folie, med 1 ss smør, 1 ss brunt sukker og 5-6-7 knuste grønne kardemommebelger.
Gjest Perfekt biff Skrevet 15. mai 2007 #16 Skrevet 15. mai 2007 Mmmm.... dette må da være en flott dessert etter endt grillmat?! Og tross alt ikke SÅ usunt heller!!! ← Ja! Prøv det... mange som er skeptiske når de hører om det, men de skifter straks mening når de får smakt. Er så sinnsykt godt. Og glemte å si at bananen må pakkes inn i folie etter at sjokoladene er dyttet inn, ellers blir det grisete, og sjokoladen renner ut. Også serverer man bananen hel med skallet og is ved siden av. Så bruker man skje eller gaffel og spiser ut av bananen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå