regine Skrevet 12. mai 2007 #1 Skrevet 12. mai 2007 Jeg har fått beskjed om at jeg bør opereres i skulderen, ved artroskopi, for å fjerne forkalkninger. Har sk. impingement eller inneklemming, som gjør at det er for dårlig plass i skuldra, og som igjen gjør at særlig senen stadig er betent. Nå teller jeg litt på knappene ifht. å gjøre det, men har vært plaget i snart ett år, og det kunne jo være greit å ikke ha konstant vondt, da.... men - er det noen her som har gjort det? hva slags erfaringer har dere - f.eks mht hvor lenge en må regne med å være sykemeldt?
Gjest regine ii Skrevet 13. mai 2007 #2 Skrevet 13. mai 2007 trekker denne opp - er det virkelig ingen som har erfaring med dette?
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2007 #3 Skrevet 13. mai 2007 Hei, har gjort den operasjonen i fjor høst, og er nå nesten som ny igjen i skulderen. Anbefaler deg virkelig å få det utført, jo før jo bedre. Selve operasjonen var over nesten på et øyeblikk, og så er det bare å smøre seg med tålmodighet og vente til at området får leget seg selv. Avhengig av hvilken type arbeid du har, så må du nok regne med et par måneders sykemelding. Men selve helingsprosessen er jo forskjellig fra person til person. Uansett så er den vesle sykemeldingsperioden verdt det om man ser på situasjonen i det lange løp. Mange små senebetennelser kan utvikle seg til å bli en kronisk tilstand, og da er du mest sannsynlig sykemeldt for godt. Og det er vel ikke noe å trakte etter, er det vel? Håper du skynder deg å få fikset på skulderen din, og lykke til, det blir helt sikkert fint igjen.
Gjest regine ii Skrevet 14. mai 2007 #4 Skrevet 14. mai 2007 Takk for svar jeg har lyst til å gjøre det - er lei av å ha vondt mer eller mindre konstant. ikke veldig vondt, men litt hele tiden. Også plutselig voldsom senebetennelse, det har skjedd en gang - og jeg vil helst ikke ha det igjen. Men - jeg sitter på kontor - er det virkelig nødvendig med flere måneders sykemelding?? Mener legen snakket om 3-4 uker......
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2007 #5 Skrevet 14. mai 2007 Hvor lang sykemelding man trenger etter et slikt inngrep er jo veldig forskjellig fra person til person. Kommer helt an på hvor mye som må fjernes fra skulderleddet, og hvor fort kroppen til den enkelte heles. kan godt hende du klarer å jobbe fullt igjen etter 3-4 uker. selv så trengte jeg et par måneder. Sånt noe vet man ikke på forhånd. Men du kan helt sikkert jobbe redusert en tid, slik at du slipper være særlig lenge borte fra jobben.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå