Gå til innhold

Vondt i alle tennene

Anbefalte innlegg

Gjest lillebøll
Skrevet

Har vondt i alle tennene mine! De kjennes iskald + at det kjennes ut som jeg har hull i alle tennene g munnen full av sukker. Noe jeg ikke har..

Denne kom ganske plutselig og har vart noen dager. Og det er konstant slik. Samt at det "presser" litt slik som når man har bihulebetennelse.

Noen tips?

Har byttet tannkrem og tannbørste nå. Får håpe det hjelper noe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det være at det kommer en visdomsjeksel? Vet om flere som har hatt vondt da, for den nye tanna presser på resten av tennene..

Gjest lillebøll
Skrevet

Alle er operert bort.. Så kan ikke være det heller.

Skrevet

Jeg får det slik om jeg ikke bruker tannkrem mot ising i tennene fra apoteket. Etter å bytte til de går det bort etter noen dager. Går jeg tilbake til normal tannkrem igjen kommer det tilbake etter noen uker.

Gjest lillebøll
Skrevet

Kjøpt sensodyn jeg nå. Tror du den hjelper da? Er jo mot ising..

Skrevet

Det finner du jo fort ut ;) Jeg husker faktisk ikke hva min tannkrem heter men det er mulgi det er Zensodyne...

Gjest lillebøll
Skrevet

Hvor fort pleier du å bli bedre?

Skrevet

Ikke før etter et par dager. Jeg var gangske redd første gangen jeg merket det for jeg trodde jeg hadde mange hull, men så var det ikke annet enn ising i tennene.

Skrevet

Har du sjekket om det kan være bihulebetennelse, da? Siden det kjennes sånn ut, mener jeg.

Gjest Frysepulver
Skrevet

Kan være både ising og at du brygger på en forkjølelse/influensa/bihulebetennelse

Skrevet

Når jeg slet med ising i tennene bad tannlegen min skylle tennene i fluor.

Skrevet

Det er ikke nervesmerter da..? Jeg kan få sykt vondt i overkjeven/tennene noen ganger. Det kommer sannsynligvis fra nakken.

Gjest Gjest
Skrevet

Det som også er en mulighet er at du skjærer tenner, da kan du få samme smerter i tennene.. Det er godt mulig at du gnisser tenner om natten selv om du ikke legger merke til det selv.

Gjest lillebøll
Skrevet

Tannkrem bytte hjelper virker det som. Smertene er nesten borte :D

Skrevet

Jeg pleier å få det sånn om jeg spiser for mye frukt. Bra det hjelp med ny tannkrem :)

• 2 uker senere...
Gjest lillebøll
Skrevet

Men nå hjelper ikke den nye tannkremen lengre! Nå iser det i spesielt fortennene mine! Og jekslene.. Fortennene er helt iskalde, og skikkelig ubehagelige. Ikke vonde da.

Gjest Kermit
Skrevet

Har du prøvd fluorskylling i tillegg?

Andre grunner til ising kan jo være hull(men det er vel svært så usannsynlig at du plutselig skulle ha hull i alle tennene), blottede tannhalser eller skader som følge av tanngnissing.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...