Gå til innhold

Hvilke tekstiler holder du deg unna?

Anbefalte innlegg

Gjest Frk. Grønn
Skrevet

Det er mange som styrer langt unna plagg med f.eks. akryl, men hvilke andre tekstiler holder du deg unna når du kjøper klær?

Videoannonse
Annonse
Gjest Deception
Skrevet

Jeg går mer etter hvordan stoffet føles og ser ut, men generelt unngår jeg akryl og polyester.

Gjest Talula
Skrevet

Polyester, på meg blir det alltid statisk.

Skrevet (endret)

Jeg styrer unna lin. Det blir altfor krøllete.

Jeg unngår også polyester og andre syntetiske materialer.

Endret av Infinity
Skrevet

Jeg holder meg laangt unna stoffer som er steinharde og lite bevegelige...er vel en slags bomull. Jeg skjønner ikke hvordan folk klarer å gå med slikt. Ellers holder jeg meg mest mulig unna akryl.

Skrevet

Foretrekker plagg i bomull, ull, silke eller lin. Akryl holder jeg meg laaant unna, noe så grusomt å ha på ! Er i det hele tatt ikke særlig glad i syntetiske tekstiler,

Gjest blåkopi
Skrevet

bruker aldri ull eller lin. har ikke noe generelt imot syntetiske stoffer, men jeg kjøper ikke plagg som kjennes heslige ut på kroppen.

Gjest StockDama
Skrevet

ingen =D

liker jeg plagget så bruker jeg det...om det omså er laget av papp og stålull

Skrevet

Lin og akryl er jeg ikke begeistret for.

Skrevet

Tenker ikke over det. Så lenge det føles greit, kan jeg bruke det:)

Skrevet

Akryl holder jeg meg vanligvis langt unna. Polyester kan jeg bruke, men ellers forsøker jeg å holde meg unna syntetiske stoffer.

Bomull, ull og silke er favorittene. Har heller ingenting i mot å bruke lin, men jeg liker ikke å stryke det :ler: .

Skrevet

Det eneste jeg styrer unna er nylon, og det er fordi jeg er allergisk mot det. Også fleece, fordi jeg hater å føle det mot huden min. Alt annet kan jeg kjøpe, dersom plagget føles bra ut mot huden. Er litt ekstra glad i stoffer som lin, silke og bomull og ull, men bruker en del syntetiske også.

Gjest Elastica
Skrevet

Jeg liker best naturlige materialer, som bomull, silke, lin og ull.

Syntetiske stoffer hverken ser eller føles like godt som naturlig materiale.

Skrevet

Jeg liker godt å ha på lin-plagg, men det blir jo så krøllete, så jeg forsøker å styre unna.

Gjest Frysepulver
Skrevet

Lin - fordi jeg hater å stryke og da ender det med at jeg aldri bruker plagget igjen

Fleece - fordi det er et forferdelig stygt stoff

"Frotte"-klær - disse kosedressene f.eks. i skrikende farger som har dette fortteaktige stoffet. Er alldeles grusomt og INGEN kler det. Blir litt "polsk 17-åring" for min del...

Gjest Elastica
Skrevet
"Frotte"-klær - disse kosedressene f.eks. i skrikende farger som har dette fortteaktige stoffet. Er alldeles grusomt og INGEN kler det. Blir litt "polsk 17-åring" for min del...

Ha ha :hoho: helt enig!

Skrevet

Silke ser lite flatterende ut på min kropp. Liker ikke så godt trikoststoff heller.

Skrevet

unngår acryl og lin. Acryl fordi det stinker hvis ikke jeg vasker det på 60 grader, og lin fordi det ser så fælt ut og føyer seg veldig lite etter kroppen. (føler det bare henger der og slasker..)Det virker så stivt og ekkelt:p ellers klarer jeg vel det meste:)

men har blitt veldig kresen på acryl.

Skrevet

Jeg styrer unna ull, fordi det virker ikke som om jeg tåler det. Jeg har aldri tatt noen allergitest, men hver gang jeg tar på ull sprekker huden og det oppstår sår. Så da holder jeg meg unna alt som inneholder ull.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...