razmatazz Skrevet 12. mai 2007 #1 Skrevet 12. mai 2007 I går natt har noen vært i bakgården vår og kuttet over alle sykkeldekkene med tapetkniv eller noe lignende. De var kuttet helt inn til felgen, både slanger og dekk. Både min og min manns sykkel, begge hjul. Dekkene ble byttet idag, og det kostet ca en tusenlapp tilsammen for begge syklene. Hvem er det som gjør sånt da??!! Anyway, to the point: vi har ikke plass til å ta syklene inn i leiligheten, heller ikke i oppgangen, så de må rett og slett stå ute. Kan tenke meg at de som har gjort dette sikkert får et enda større kick ut av å gjøre det igjen på samme syklene med flunkende nye dekk. Noen som har tips til hva vi kan gjøre?? PS. dette er i UK, hvor vi ikke har noe borettslag eller vaktmester eller noe sånt.
Gjenglemt sykkellås Skrevet 12. mai 2007 #2 Skrevet 12. mai 2007 Kjedelig. Dere har ikke en veranda dere kan ha de på?
onyx Skrevet 13. mai 2007 #4 Skrevet 13. mai 2007 Tja, har dere plass til å henge de på veggen i gangen i leiligheten? Eller kjellerbod dere kan bruke? Ellers er det vel å ta av dekkene og ta de med inn hver kveld, men det er jo også veldig tungvint. Finnes det ingen vaktmester i bygget dere kan melde fra om hærverk til?
Gjest DyneTryne Skrevet 13. mai 2007 #5 Skrevet 13. mai 2007 PS. dette er i UK, hvor vi ikke har noe borettslag eller vaktmester eller noe sånt. ← Finnes det ingen vaktmester i bygget dere kan melde fra om hærverk til? ← høhø
LaraCroft Skrevet 13. mai 2007 #6 Skrevet 13. mai 2007 ja, dette hørtes kjipt ut..og når dere ikke har noe lagringsplass for dem???hmmmm....
Leo Skrevet 13. mai 2007 #7 Skrevet 13. mai 2007 Vet ikke om det kan fungere hos dere, men da jeg bodde i en liten leilighet og ikke hadde noe sted å ha sykkelen min, laget jeg en "hems" til den i gangen ved å skru opp to lekter på veggen i ca. 2 meters høyde som jeg la lekter på tvers over igjen. Når jeg ikke brukte den, lå altså sykkelen oppunder taket i gangen. Litt knotete var det jo, men mye bedre enn å få den stjålet/ødelagt til stadighet.
razmatazz Skrevet 13. mai 2007 Forfatter #8 Skrevet 13. mai 2007 Vet ikke om det kan fungere hos dere, men da jeg bodde i en liten leilighet og ikke hadde noe sted å ha sykkelen min, laget jeg en "hems" til den i gangen ved å skru opp to lekter på veggen i ca. 2 meters høyde som jeg la lekter på tvers over igjen. Når jeg ikke brukte den, lå altså sykkelen oppunder taket i gangen. Litt knotete var det jo, men mye bedre enn å få den stjålet/ødelagt til stadighet. ← Hmmm... tja... det er jo forsåvidt et godt forslag. Eneste problemet er at vi leier denne leiligheten, men kan jo alltids høre med landlorden om det ville vært ok å gjøre noe sånt. I mellomtiden har vi funnet ut at det går an å "gjemme" syklene nedenfor en slags mur vi har i bakgården. Veldig klønete å løfte syklene opp og ned, men det er det jo verdt. Får bare håpe slabbedaskene ikke har gidd til å lete rundt i bakgården...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå