Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2007 #1 Skrevet 12. mai 2007 jeg har handlet mat til meg og kjæresten min, reiser hjem og begynner å lage mat. sender melding om når han kommer hjem. svar: om en halvtime. når han kommer hjem så har han spist kebab. spiser maten alene. Er så lei det her Ekstremt ofte kommer kjæresten min hjem og har spist på veien, hamburger, pølse på bensinstasjonen eller kebab. Han sender ikke en melding og spør meg en gang om jeg er sulten, om jeg har spist... Jeg synes det er en uting og begynner å bli så lei av det der. jeg tar det så mye mer som en selvfølge for han at vi spiser sammen, jeg spiser da ikke en pølse på bensinstasjonen før jeg kommer hjem. regner jo med han skal ha middag også.. argh. hadde dere blitt forbanna over noe sånt?
Gjest Beritt Skrevet 12. mai 2007 #2 Skrevet 12. mai 2007 Man må velge sine "kamper" med omhu. Dette ville jeg ikke bråket om, men jeg hadde sagt fra at jeg heretter planla og kjøpte inn mat bare til meg, fordi jeg var skuffet over at han ikke ville spise felles middag eller kjøpe kebab til meg også.
lulle Skrevet 12. mai 2007 #3 Skrevet 12. mai 2007 Heisann. Forklar ham at du synes det er viktig og ikke minst koselig at dere spiser sammen .Dette er sånne små hverdagsproblemer som hører med i en innkjøringsperiode. Hadde nok også blitt irritert, men enda mer irritert om han ikke tar hensyn til denne lille tingen, det koster ham nok ikke så mye. Om han har vært alene en stund, har han vell lagt seg til noen "uavaner". Om han er veldig glad i junkfood kan du jo nevne de helsemessige risikoene med å spise denne typen mat ofte. (Kanskje han ikke er vandt med fellesmåltider gjennom oppveksten??)
Gjest bada Skrevet 12. mai 2007 #5 Skrevet 12. mai 2007 Si meg, snakker dere ikke sammen? Dere burde absolutt bli enige om hvordan dere skal ordne dere med middag - om dere skal spise sammen eller hver for dere. Selv ville jeg syntes det var trist om jeg ikke skulle spise sammen med samboeren min. Uansett, ta det opp med ham og bestem dere for hvordan dere skal ha det.
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2007 #6 Skrevet 12. mai 2007 Kanskje han ikke liker maten du lager men ikke tør å si det til deg så han spiser på hjemveien istedet og bruker det som unnskyldning..?
CeeCee Skrevet 12. mai 2007 #7 Skrevet 12. mai 2007 Alt man skal irritere seg over... Har dere ikke større problemer enn det, så har dere det jammen bra sammen!
Gjest Pax Skrevet 12. mai 2007 #8 Skrevet 12. mai 2007 (endret) Det hørtes jo ikke så sunt ut? Med feite pølser på vei hjem fra jobb, altså. I alle fall ikke hvis det skjer hver dag. Jeg liker å både lage mat og få servert mat. Å få maten servert er jo kjempeskoselig. Mye bedre enn kjapp, usunn og fettete mat "i farta". Kanskje du lager vond mat? Spør han om hva ydlingsretten hans er. Mens han er på jobb, sender du en melding og sier at i dag skal du lage yndlingsretten til han. Da kommer han nok sulten hjem. Endret 13. mai 2007 av Pax
Gjest Bellatrix Skrevet 12. mai 2007 #9 Skrevet 12. mai 2007 Han ikke tneker så mye på det, men at du er mer opptatt av at dere spiser sammen enn han er. Fortell han at du gjerne vil at han skal komme sulten hjem og at du synes det er koselig at dere spiser sammen.
Gjest Pet Skrevet 12. mai 2007 #10 Skrevet 12. mai 2007 Hvis dere ikke klarer å snakke om dette en gang, tviler jeg på om dette forholdet har noen framtid. Hva når dere får større problemer, hvordan vil det bli da, når du blir så irritert over at han tar seg ei pølse på bensinstasjonen?
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2007 #11 Skrevet 12. mai 2007 jeg har handlet mat til meg og kjæresten min, reiser hjem og begynner å lage mat. sender melding om når han kommer hjem. svar: om en halvtime. når han kommer hjem så har han spist kebab. spiser maten alene. Er så lei det her Ekstremt ofte kommer kjæresten min hjem og har spist på veien, hamburger, pølse på bensinstasjonen eller kebab. Han sender ikke en melding og spør meg en gang om jeg er sulten, om jeg har spist... Jeg synes det er en uting og begynner å bli så lei av det der. jeg tar det så mye mer som en selvfølge for han at vi spiser sammen, jeg spiser da ikke en pølse på bensinstasjonen før jeg kommer hjem. regner jo med han skal ha middag også.. argh. hadde dere blitt forbanna over noe sånt? ← Ja men dere er kjærester og bor ikke sammen. Er ikke sikkert han forventer middag når han kommer til deg. kasje han ikke tenker så langt at du legger mer alvor i daglige rutiner en han gjør? Kansje du rett og slett må si til han at du lagger middag og vær sikker på at han skjønner at dere skal spise sammen. Du kan ikke forente at en kjæreste skal oppføre seg som en samboer eller ekte mmann.
Noodle Skrevet 12. mai 2007 #12 Skrevet 12. mai 2007 Hvis du blir forbanna, så blir det nok iallfall ingen felles middag. Nøkkelen for å få et forhold til å fungere er et minimum av kommunikasjon, og istedenfor og gå og lure på om man skal bli forbanna over slike bagateller som middag så er det da mye greiere å snakke sammen ? Og hvis det stemmer at dere ikke er samboere, så er jeg enig med gjest over her, da er det ikke sikkert at han tar det som en selvfølge at du også lager mat til han. Snakk sammen.............
Gjest Gjest 1 Skrevet 12. mai 2007 #13 Skrevet 12. mai 2007 Er så lei det her Hadde dere blitt forbanna over noe sånt? ← Hadde det ikke vært greit å nevne det for ham?
Gjest graceland Skrevet 12. mai 2007 #14 Skrevet 12. mai 2007 Slutt å lage mat til han. Kanskje han da skjønner at du ikke synes det er noe kult?
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2007 #15 Skrevet 12. mai 2007 Slutt å lage mat til han. Kanskje han da skjønner at du ikke synes det er noe kult? ← Om det ikke er så farlig for han når hun faktisk serverer mat, så tviler jeg på at han kommer til å bry seg noe mer om han ikke får noe han ikke forventer... Dessuten så er ikke hinting en god måte å jobbe med et forhold på... TS: Vet han i det hele tatt at du lager mat til han? Avtaler dere dette på forhånd? Om dere gjør det så er det respektløst. Om det er slik at han ikke liker maten din, kan han i det minste takke nei når du tilbyr å lage mat til han kommer.
Tusseline Skrevet 13. mai 2007 #16 Skrevet 13. mai 2007 Har du i det hele tatt sagt at dette plager deg? Begynn med å snakke sammen. Planlegg litt på forhånd, gjerne kvelden før, så har dere en avtale. Enten det innebærer å spise sammen eller alene.
Gjest Miss Guided Skrevet 13. mai 2007 #17 Skrevet 13. mai 2007 Dette er tydeligvis noe som har skjedd ofte, så det burde kanskje gå et lys opp for han også snart - det er jo tydeligvis ikke et engangstilfelle hun snakker om. Si fra til han at du liker at dere spiser sammen, hva det betyr for deg at han ikke vil ha et hyggelig måltid sammen med deg.
kamela Skrevet 13. mai 2007 #18 Skrevet 13. mai 2007 Si fra neste gang han skal til deg! I dag har jeg lyst til at vi spiser middag sammen, er det ok? Vil bare si fra, sånn at du slipper å spise på veien hit.
Gjest Fjellsippa Skrevet 13. mai 2007 #19 Skrevet 13. mai 2007 Du kan jo invitere han på middag. Spør om han har lyst til å spise middag hos deg i morgen, og samtidig kan du jo spørre om det er noe spesielt han har lyst på. Hvis han takker nei vet du hvor du har han. Hvis han ønsker seg noe, og allikevel har spist pølse på Statoil bør du kanskje vurdere om det er et sånt forhold du ønsker deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå