Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et dumt spørsmål men: Når ser man egentlig hvordan man virkelig ser ut? I speilet eller på bilder? Jeg kjenner mange som jeg synes er finere i virkeligheten enn på bilder, og synes selv at jeg er finere når jeg ser meg i speilet enn jeg blir på bilder (uansett om jeg så tar bilde mens jeg ser meg i speilet :hoho: ) Så hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bilder. I et speil blir man jo bokstavelig talt speilvendt.

Gjest Tweek
Skrevet

Jeg tror å bilder. Når du ser i speilet kan du ikke se alt på engang og du ser hva du vil se på en måte.

Skrevet

Jeg føler meg til en viss grad uenig med de andre. Det spørs jo selvsagt hva man mener med å se sannheten. Men jeg tror faktisk at den levende du (den du ser i speilet, som rører seg) er nærmere slik du faktisk blir oppfattet av andre enn hva et stillbilde klarer. Et stillbilde er typisk 1/40 sekund, hvordan kan det vise "sannheten"?

Så jeg stemmer for speil, iallfall om det er snakk om sannheten i form av "hvordan andre mennesker ser meg i det jeg nå har på meg".

Gjest Bodillen
Skrevet

Enig med Linselus! Klart det er en mer riktig versjon av deg selv du ser i speilet. På bilder hender det jo til og med at man ikke kjenner igjen folk.

Men det kommer nok veldig an på fotografen og kvaliteten på kameraet.

Jeg blir ofte veldig rar på bilder (verdens minst fotogene menneske...?), og håper inderlig jeg ikke ser sånn ut! De eneste bilene jeg ser ordentlig ut som meg selv på, er brudebildene, som vi tok hos fotograf. Der ser jeg ut sånn som jeg kjenner meg selv fra speilet.

Skrevet

Jeg tipper speilet.

Skrevet

Jeg håper inderlig på speilet, for selv om jeg ikke alltid er fornøyd med speilbildet mitt er jeg mye, mye, mye sjeldnere fornøyd med bilder av meg selv!

Skrevet
Jeg håper inderlig på speilet, for selv om jeg ikke alltid er fornøyd med speilbildet mitt er jeg mye, mye, mye sjeldnere fornøyd med bilder av meg selv!

Jeg også. :ler:

Gjest Frysepulver
Skrevet

Høh, dette sjekket jeg faktisk i sted. Satt i bilen og så meg i speilet, syntes jeg så ok ut og forsøkte å ta et bilde med mobilen. Hvert jævla bilde så het grusomt ut - altså håper jeg inderlig at speilet viser sannheten, ellers er jeg skamstygg!

Gjest Fjellsippa
Skrevet
Høh, dette sjekket jeg faktisk i sted. Satt i bilen og så meg i speilet, syntes jeg så ok ut og forsøkte å ta et bilde med mobilen. Hvert jævla bilde så het grusomt ut - altså håper jeg inderlig at speilet viser sannheten, ellers er jeg skamstygg!

Jeg også :overrasket:

Skrevet

Jeg sier speilet. Har tro på at bilder kan få frem bra mye rart, det har jeg jo lagt merke til på bilder jeg har tatt av andre også.

Gjest blåkopi
Skrevet

Grunnen til at dere synes dere er styggere på bilder, er at alle ansikter er litt asymmetriske, og dere ser dere selv på en annen måte enn dere er vant til. For andre mennesker vil dere se like ut på bilder og i speilet. Prøv å kikk på en venninne i speilet f.eks., da blir ikke asymmetrien tydelig i det hele tatt, fordi dere ikke "kan" ansiktet hennes like godt.

Både bilder og speil forteller sannheten, men når man ser sitt eget ansikt speilvendt i forhold til det man er vant til, klusser altså sansene litt med hodet vårt. Prøv og speilvend et bilde som ikke er spesielt uheldig, men som dere likevel er misfornøyde med, så skal jeg vedde på dere blir fornøyde med det samme!

Skrevet

Speilet, da bilder ikke alltid angir et korrekt utseendet.

Gjest lillebøll
Skrevet

Mine venner ser mer ut som seg selv i speilet enn på bilder, så jeg heier på speilet.

Skrevet

Men det finnes speil som er slimma og forstørrer, så jeg vet ikke om vi kan tro på alle speil. Men film er nok det beste.. Ikke et bilde, men en film:)

Skrevet

Det har faktisk jeg tenkt på også. Har sett meg i speilet og vært fornøyd - prøvd å "forevige øyeblikket" på film også ser det jævlig ut.....

Skrevet

Har lurt på det samme, ser helt forferdelig ut på bilder, og når alt er perfekt i speilet (med tanke på sminke og slikt) ser det helt for j** ut på kameraet.

Tror det har litt med lys og innstillinger på kameraet også. når man blir fotografert med litt ordentlige kamera og hos professjonelle ser man mer ut som slik man ser seg i speilet.

Så jeg satser på at alle ser meg slik jeg ser ut i speilet:p

Skrevet

Blir det ikke speilvendt på bilder også da?

Tror det er et fett om det er bilde eller spil jeg.

Eller????

Skrevet

Noen modeller blir jo utrolig pene på bilder, men kan se veldig ordinær ut i virkeligheten.

( Nei, ikke etter at de stylet )

En veninne av meg og faktisk når jeg tenker etter.

Er ikke dette det som kalles å være fotogen ?

( Og noen av oss er det stikk motsatte....)

Holder fremdeles en knapp på speilet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...