Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er egentlig en veldig fornøyd Opera-bruker, men de nyeste versjonene (bruker nå 9.20) har en finesse jeg gjerne kunne vært spart for. Nemlig at det er egen torrent-nedlastning i programmet.

Tidligere har jeg brukt BitComet og vært kjempefornøyd. Har hatt bra hastigheter på mellom 100 og 200 kB/s. Men nå skal altså Opera gjøre dette selv, og det fungerer ikke som det skal. På en god dag kommer hastigheten kanskje opp på 10 kB/s ellers ligger det gjerne under 1 kB/s. Logisk nok er jeg ikke spesielt fornøyd med dette.

Jeg har løst problemet ved å finne frem til torrenten jeg vil ha med Opera, så åpne Internet Explorer for å laste den ned der. Da får jeg åpnet den i BitComet og får normale hastigheter. Men det er en kronglete løsning, og IE er så full av spyware og popups og dritt, at jeg blir sittende og lukke en haug med uønskede vinduer etterpå.

Finnes det noen måte man kan skru av torrent-funksjonen i Opera på? Altså slik at Opera ikke lenger tar seg av nedlastingene selv? Eller har jeg gjort noe vedig feil i innstillingene mine som har dette problemet. Andre nedlastinger i Opera går veldig raskt, dette gjelder kun torrents.

Noen om kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Gjest DyneTryne
Skrevet

Sliter med det samme her, bare det er FF. Vet ikke om det er det samme du stresser med, men bitcomet laster utrolig treigt nå i forhold til før, og jeg kan så vidt bruke browseren uten "siden kan ikke vises". Fres!

Skrevet (endret)

Har et par forslag:

1. Skriv inn "opera:config" i operas adressevindu (uten "") for å få opp config-sidene. Gå til Bittorrent og huk av "Enable".

2. På til Tools - Preferences - Advanced - Downloads. Finn Application/X-bittorrent i listen, velg den og trykk på Edit. Der er kanskje "Open with Opera" valgt? Velg "Open with default application" eller spesifiser klient i stedet.

Funker for meg.

Forresten: jeg mistenker at treg nedlasting i Opera kan være fordi den bruker andre porter enn den vanlige klienten din, og at du dermed ikke har åpnet portene som Opera bruker -- i ruter og/eller brannmur.

Endret av Ek_Erilar
Skrevet

I adresselinja til Opera skriv du opera:config#BitTorrent|Enable - så hukar du vekk krysset for enable og lagrar. No kan du bruka µTorrent eller kva du no vil i staden :)

Skrevet

Tusen takk for hjelpen! :)

Skrevet

Er torrent f.eks en filmfil som jeg vil/kan dele med andre ??

Og hvordan gjør jeg dette ??

• 9 måneder senere...
Gjest blåmobil
Skrevet

Forresten: jeg mistenker at treg nedlasting i Opera kan være fordi den bruker andre porter enn den vanlige klienten din, og at du dermed ikke har åpnet portene som Opera bruker -- i ruter og/eller brannmur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...