Gå til innhold

Bryllupskake!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flott og stilren kake du hadde funnet mowgli!

Er usikker på hva slags kake vi skal ha enda. Er så utrolig mange flotte! Har sett for meg noe lignende som denne, bare med blå blomster og bånd. Synes også denne og denne er nydelige. Men hvordan skjærer man egentlig fine stykker av slike kaker?

Liker også godt denne og denne kaka. Har lyst til å pynte med friske blå blomster, slik som her. Blir nok vanskelig å velge ja ;)

Og dette var bare utseende på kaka! Er jo så utrolig mye forskjellig kaketyper og fyll og velge melom også :ler: Vi ønsker oss en form for sjokoladekake iallefall. Kanskje med noe mousse inni...

Gjest Elastica
Skrevet

Vi hadde denne fra Pascal. Den så smashing ut og smakte nydelig.

Gjest Elastica
Skrevet

Er usikker på hva slags kake vi skal ha enda. Er så utrolig mange flotte! Har sett for meg noe lignende som denne, bare med blå blomster og bånd. Synes også denne og denne er nydelige. Men hvordan skjærer man egentlig fine stykker av slike kaker?

Liker også godt denne og denne kaka. Har lyst til å pynte med friske blå blomster, slik som her. Blir nok vanskelig å velge ja  ;)

Og dette var bare utseende på kaka! Er jo så utrolig mye forskjellig kaketyper og fyll og velge melom også  :ler: Vi ønsker oss en form for sjokoladekake iallefall. Kanskje med noe mousse inni...

Den med blå blomster var veldig fin.

Gjest 3llie
Skrevet

Liker også godt denne og denne kaka. Har lyst til å pynte med friske blå blomster, slik som her. Blir nok vanskelig å velge ja  ;)

Og dette var bare utseende på kaka! Er jo så utrolig mye forskjellig kaketyper og fyll og velge melom også  :ler: Vi ønsker oss en form for sjokoladekake iallefall. Kanskje med noe mousse inni...

Det som er med slike kaker som er i lag på lag er at man jukser ved å bruke en form under og ett tynnere lag med kake utenpå, så det er ikke vanskelig å skjære i disse kakene. Men man må jo invistere i en slik form, det er svært få bakere i Norge som har disse og man må antagelig ha en ekstra kake fordi det blir for lite til gjestene, siden kaken er hul.

Vi hadde nemlig tenkt til å gå for en slik type kake hvor lagene var rett på hverandre, men siden det ville bli så utrolig mye dyrere så valgte vi å gå for akkurat samme kake, bare med stett i mellom.

Ble kanskje litt klønete forklart dette, håper du skjønner hva jeg mener.

Skrevet

Veldig stilige kaker Alvine!!

Og vi ønsket oss også bryllupskake fra Pascal Elastica, men bor for langt unna dessverre :forvirret:

Vi kunne tenke oss en jordbæryoghurtkake i samme størrelse som nr. 1 på min link, men jeg aner ikke hvordan jeg skal få til å lage den (vi skal lage bryllupskaken selv). Å lage den i langpanne går jo fint, helt til vi skal ta den ut og over på fat... med kjeksbunn da, som vi tenker å ha, tror jeg det blir litt vrient :sjenert:

Skrevet

Et utenom tema spørsmål:

Alvine, vet du hva slags brudebukett du skal ha? Med blå blomster?

Skrevet

Forresten, fant dagboka di og så bilder der. Mye fint der. Liker samme farger vi :)

Gjest =tentacle=
Skrevet
Veldig stilige kaker Alvine!!

Og vi ønsket oss også bryllupskake fra Pascal Elastica, men bor for langt unna dessverre  :forvirret:

Vi kunne tenke oss en jordbæryoghurtkake i samme størrelse som nr. 1 på min link, men jeg aner ikke hvordan jeg skal få til å lage den (vi skal lage bryllupskaken selv). Å lage den i langpanne går jo fint, helt til vi skal ta den ut og over på fat... med kjeksbunn da, som vi tenker å ha, tror jeg det blir litt vrient  :sjenert:

Yoghurtkake med kjeksbunn skal jo ikke steke. Det betyr at du faktisk kan lage den direkte på fatet den skal serveres fra. Hva som helst kan brukes som kant rundt, hvis kjeksbunnen går helt ut i kanten og klappes godt og får stivne litt, vil den tette igjen så ikke yoghurtmassen renner ut før den er stiv. Det kan være lurt å gå over med en palett/stekespade og løsne den ferdige kaken fra fatet, siden fettet i kjeksbunnen fester seg til underlaget og man ikke vil at gjestene skal kjempe med kaken. Og test ut på forhånd, jeg gjør dette med ostekaker og da går det fint :)

Skrevet

Se på siden: Råde bakeri og konditori As

Mange fin bryllup kaker,jeg har valgt gule roser!

Skrevet

Jeg ser at mange av dere ønsker helt hvite kaker.. men har dere smakt på noen av dem, og sett at de faktisk blir laget i Norge?

Skrevet

Vi skal ha passionsfruktmoussekaka fra Pascal som dere også hadde Elastica :) Har prøvesmakt den, og den er fantastisk!

Skrevet

Her er kaken vår

(Den skulle egentlig være helt hvit - men det tror jeg de hadde glemt. Den var nok ivory - men ser gul ut fordi kjolen min var så hvit.)

Vi gadd ikke bestille noe spesiell kake - det var denne vi fikk i "pakken vår". Forøvrig var ingen av delene hule her. Men vi skal kun i det nederste. Toppen ble tatt m hel hjem - også kastet ungene seg over den dagen etter. (De sovnet nemlig før kakeserveringen.)

Skrevet

kanskje et litt teit spørsmål, men når dere finner en kake dere vil ha på nett, er det på sider som tilhører butikker i nærheten av der dere bor, eller tar dere med bilde av kaka dere ønsker og spør om konditori e.l. i nærheten av dere kan lage en tilsvarende?

Skrevet (endret)

Takk for god forklaring 3llie! Tror nok vi går for to etasjer med stett i mellom :)

Vi hadde denne fra Pascal. Den så smashing ut og smakte nydelig.

Den passionsfruktmoussekaka fra Pascal så utrolig god ut da :sikle:

Takk for fine ord Emilie_82 :) Vi har tenkt å skrive ut bilde av kaka, og spørre om de kan lage noe lignende. Håper det ordner seg, uten at det blir kjempemye dyrere iallefall ;)

Endret av alvine
Skrevet

Vår konditor sa at det var veldig mange som lagde kaker med tema.

Jeg har gitt dette bildet til konditoren. Det blir et par som bader og med noen blåskjell (ekte som er lakket), samt at hun også lager noe maritimt motiv på øvrige kakene (blir 3 etasjer på et stativ). Vi skal ha "hav" som tema, siden vi møttes i slike omgivelser og fortsatt bruker mye tid på sjø og båtliv.

http://web.telia.com/~u52609741/images/Bro...netteogpeer.jpg

Skrevet (endret)

Etter at jeg så tittelen på innlegget kunne jeg ikke dy meg:

en litt mislykket kake

:ler:

Dere kan se hva slags kake de egentlig hadde bestilt her

Endret av razmatazz
Skrevet
Etter at jeg så tittelen på innlegget kunne jeg ikke dy meg:

en litt mislykket kake

:ler:

Dere kan se hva slags kake de egentlig hadde bestilt her

Haha, tuller du? Hvem hadde mekka kaken deres? (hehe, syns mekka var en bra ord.) Men alt har sin sjarm.. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...