messy Skrevet 11. mai 2007 #1 Skrevet 11. mai 2007 Vi skal til spania i sommer (malaga), og jeg har veldig lyst til å ta turen over til Marokko. Men det andre paret vi drar sammen med er litt skeptiske til det hele, de vil helst bare bli i spania. Vi skal være i 2 og en halv uke. Også- siden de er så bekymret, merker jeg at det smitter over. Tror de i hovedsak er redd for kriminaliteten, og jeg vet faktisk ikke så mye om den. Har bestilt en lonely planet guide, så får vel litt med meg der, men lurer likevel på om det er noen brukere som har noen erfaringer derfra. Tikk Takk, fra meg...
Cinzia Skrevet 11. mai 2007 #2 Skrevet 11. mai 2007 Vi var i Marokko for litt over et år siden, og jeg synes det var et nydelig land som absolutt er verdt et besøk. Kriminalitet bekymrret jeg meg absolutt ikke for. Snarere tvert imot! Følte meg veldig trygg og folkene der var kjempehyggelige, selv om det kunne være litt slitsomt på markedene. MEN: Agadir er IKKE et sjarmerende sted. Vi var i Marrakech og Agadir samt på en utflukt til Tiznit. Marrakech er fantastisk flott og veldig spesielt. Vi fikk med oss en tur opp i Atlasfjellene og et Berbermarked, noe som var uforglemmelig, men også selve Marrakech er flott med en veldig spesiell stemning. Agadir var mer en turistmaskin med hotellkomplekser og mye byggevirksomhet, og jeg trivdes ikke der. Essaouira skal være veldig fint, men der var ikke vi.
kol Skrevet 13. mai 2007 #3 Skrevet 13. mai 2007 Hei, Anbefaler virkelig at dere tar en tur over til Marokko hvis dere er i Spania. Det er veldig greit å komme seg over til Marokko med båt, og i Marokko er det enkelt å reise rundt med bl.a tog. Mine favorittsteder er Fes(storby) og Chef-Chouan(fjellandsby). Kommer dere fra Spania ville jeg satse på et stopp i Tetouan for å oppleve en tradisjonell Souk og også ta en tur opp i fjellene til Chef-Chuoan. Kriminalitet ville jeg ikke bekymre meg for. Vil anbefale klær som dekker skuldre, bryst og knær, da sklir en mer inn i et muslimsk land. Av og til kan en oppfatte selgere som litt innpåslitne, men det er mest i byer med mange turister(f.eks Agadir). Ikke la deg skremme av dette, men sett deg ned i butikkene og ta glass myntete(den er helt fantastisk). God tur!
Chica Skrevet 14. mai 2007 #4 Skrevet 14. mai 2007 Og så må dere dra til Gilbraltar når dere først er i området! Har bare vært i Agadir og Marrakesh jeg, merket ikke noe til kriminalitet der, men kunne oppleve litt slitsomme menn om man lå på stranda i bikini... Så lenge man kledde seg ok gikk det helt greit!
Gjest Tanita Skrevet 20. mai 2007 #5 Skrevet 20. mai 2007 Har aldri opplevd Marokko som noe land som er plaget med mye kriminalitet. Heller ikke lommetyver, som det er mange av f eks i italia. Jeg vil absolutt anbefale å ta en tur til Marokko, en av favorittstedene mine er Marrakesh - en fantastisk by.
messy Skrevet 24. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 24. mai 2007 Takk for svar alle sammen. Vi har vel ikke heeelt bestemt oss for hvor vi skal dra, men tenkte på å ta en tur over til Tangier. Er det noen som har vært der? Tror det venneparet bestemte seg for å ikke bli med, men da får jeg og sjææsten litt aleinetid, noe som kan bli deilig. Anywho, hvis noen har vært i Tangier og har noe å anbefale så er det bare å kjøre på Takk igjen for svar...
*Annie* Skrevet 28. mai 2007 #7 Skrevet 28. mai 2007 Glad for å høre at dere skal ta turen! :-) Jeg er misunnelig i allefall... Jeg har ingen tips å komme med, men fikk lyst til å kommentere. Synes dette er en slik typisk oppfatning mange har. Hvorfor skulle det være så mye farligere å dra til Marokko enn til Spania? Nå aner jeg ikke hvordan statistikkene på dette er - så det blir mest synsing. Men jeg synes det er merkelig at noen ikke ville ha noen betenkeligheter med å dra til feks Barcelona, mens de aldri i verden hadde turt å besøke Tangier... Snodig synes jeg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå