Gå til innhold

KG-bråket: Skarp tunge er ikke det verste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke vært noe særlig her på et par dager, men registrerer nå at den store kjedsomheten atter en gang har senket seg over KG.

I dødvannet før en ny storm, kan man gjøre seg noe refleksjoner..

Skarpe tunger, er etter min mening ikke det verste som er eksponert her. Selv skarpe kommentarer, kan inneholde en viss moral og etikk hos den som framsetter den, med mindre den ikke er direkte sjofel, da. Men det er utrolig viktig å krydre slike "påhopp" med en god porsjon humor, og ikke minst selvironi. Det har en veldig avvæpnende effekt, og "ufarliggjør" budskapet. Det bør noen legge seg på minnet, hvis de behersker den formen.

Adskillig verre, er det vi har vært vitne til av direkte uærlighet, løgner, og i beste fall omskrivinger av sannheten. Alt framsatt med en frekkhet og ondskapsfullhet som savner sidestykke.

Hva slags moralske og etiske begreper besitter personer som syns at løgner er den naturligste ting av verden, hvis det tjener ens eget formål? ...og som MÅ vite at de blir gjennomskuet, selv av et barn, og dermed får motsatt effekt i forhold til hva denne hadde ment? Vi snakker om et totalt knust image og omdømme her inne, hos de personer som har trådt over disse etiske grensene. Hva får folk til å gjøre noe så selvdestruktivt? Eksponeres disse "løgn-kvalitetene" som en livsstil hos noen "nett-mennesker", også i det virkelige liv? Isåfall...grøss og gru...

Jeg får si det Gry sa, i sitt lille hjertesukk, "jeg vet ikke helt hva jeg vil med innlegget"... men er det andre som har blitt ganske betenkt, etter det vi har vært vitne til?

Videoannonse
Annonse
Gjest gurimalla
Skrevet
Adskillig verre' date=' er det vi har vært vitne til av direkte uærlighet, løgner, og i beste fall omskrivinger av sannheten. Alt framsatt med en frekkhet og ondskapsfullhet som savner sidestykke.[/quote']

Uansett hvilke kranger som har vært her på KG i de siste dagene/ukene/månedene så er det vel ingenting som har vært så onskapsfullt at det savner sidestykke. Ha litt perspektiv på ting, dette er en diskusjonsside på internett - ikke krig! :roll:

Gjest Mexci
Skrevet

Adskillig verre, er det vi har vært vitne til av direkte uærlighet, løgner, og i beste fall omskrivinger av sannheten. Alt framsatt med en frekkhet og ondskapsfullhet som savner sidestykke.

Hva slags moralske og etiske begreper besitter personer som syns at løgner er den naturligste ting av verden, hvis det tjener ens eget formål? ...og som MÅ vite at de blir gjennomskuet, selv av et barn, og dermed får motsatt effekt i forhold til hva denne hadde ment? Vi snakker om et totalt knust image og omdømme her inne, hos de personer som har trådt over disse etiske grensene. Hva får folk til å gjøre noe så selvdestruktivt? Eksponeres disse "løgn-kvalitetene" som en livsstil hos noen "nett-mennesker", også i det virkelige liv? Isåfall...grøss og gru...

Er enig med deg, Sandman.

Deler slettet. Cassandra - moderator

Gjest Anonymous
Skrevet

Deler av innlegget er slettet for å ikke skape forvirring da flere av innleggene før er slettet. Cassandra - moderator

Jeg har faktisk fulgt med, men har nok mistet noe vesentlig et sted. Er (ovenfor) noe "alle bortsett fra meg" er inneforstått med?

Hvordan definerer dere egentlig dette forum? For meg er KG et sted primært designet for utveksling av bakeoppskrifter og samlivsråd. Så eskalerer det: vi skal gjøre rede for hvem vi er, hva vi liker/ikke liker, bruker vi billig sminke? er vi en ondperson eller et godteksemplar? har vi MORAL?? Hvordan ser vi ut? hvordan lever vi livene våre?

Resultat: Noen av oss svarer dønn ærlig på alt dette (det er stygt å lyve dessuten). Noen av oss skriver drømmene våre (for moro skyld, som terapi, det "ble bare slik") og atter noen av oss tar noen knebøy her og der; vi er stort sett ærlige, men pynter og vrir litt her og der (paranoide mennesker som lyver for å skjule sin identitet, - fy på dem!)

Kan vi generalisere og si at de som av ulike grunner ikke hele tiden er 100% ærlige her inne, er noen umoralske drittsekker i virkeligheten? I såfall får jeg gå og skamme meg.

Skrevet

Gjest: Man må skille mellom på den ene side "uærlighet" i form av at man som bruker framstiller seg selv med en identitet man ikke har, og på den annen side ondskapsfull uærlighet som tar sikte på å sverte andre brukere.

Den første uærligheten er "legal", den andre ikke.

:D

Gjest Anonymous
Skrevet

Javel. Kan jeg gå ut av skammekroken da? Det begynte å bli litt kjedelig å sitte her, desutten må jeg så veldig tisse.

Gjest Lott@
Skrevet

*prøver å kvele en gedigen :Gjesp: uten å lykkes*

Gjest Anonymous
Skrevet
*prøver å kvele en gedigen :Gjesp: uten å lykkes*

jeg er såååå lei denne gjespingen din lott@.. Du brøler og prøver å late som om du gjesper..

kutt ut..

du vet at du er en viktig del av problemet sandman tar opp!

Gjest Lott@
Skrevet
jeg er såååå lei denne gjespingen din lott@.. Du brøler og prøver å late som om du gjesper.. kutt ut..du vet at du er en viktig del av problemet sandman tar opp!

Vet du hva jeg er lei av??????? Rygg- og balleløse gjester!!!!!

Hvis du ikke har noe bedre å komme med at du er lei av :Gjesp: ingen min, så får du heller holde kjeft!!

Gjest Anonymous
Skrevet
Deler av innlegget er slettet for å ikke skape forvirring da flere av innleggene før er slettet. Cassandra - moderator

,

Er det slik at noen her inne kan bestille seg sletting ettersom det behager dem, type: Vennligst slett alle ekle, ubehagelige spørsmål ved idiotiske ting jeg har sagt"

Og: må dere slette, så bruk hodet litt i allefall. det vblir litt dumt når du sletter noe jeg refererer til i linjen etter, eller?

Hilsen gjesten som ikke sitter i skammekroken lenger og må ta igjen det forsømte!

Hvor lang tid tar det før dette slettes, tro :roll:

Deler av innlegget slettet. Cassandra - modrator[

Gjest Anonymous
Skrevet

joda, det besvarer spørsmålet: heretter blir alle inlegg som nevner X sitt navn slettet. (hvis det ikke er udelt positivt, går jeg ut fra).

Hvis du hadde giddet å lest inlegget mitt før du slettet, ville du sett at det ikke var spes anti-M (men det var vel ikke pro-M nok heller..). Og at jeg faktisk ikke angrep noen.

Skjønner forresten ikke hvorfor dere ikke sletter damens egne inlegg hvor hun sutrer over alle som er onde/slemme/etc i KG. Skal det nå være slik at hun kan komme med beskyldninger mens andre ikke kan be henne redegjøre for dette?

Gjest Anonymous
Skrevet

PS Har det aldri falt dere (moderatorer) inn at dere på en måte bidrar sterkt til at folk blir så sinte på Milla? Dere gjør henne en stor bjørnetjeneste ved å "ordne opp" hele tiden på en måte som mange reagerer på. (Og dette er anti-M, dette innlegget dreier seg om moderatorene, bare så det er klart).

Skrevet

Det er jeg som har bestemt at alle innlegg som går på Milla som person skal slettes, dette fordi disse trådene de siste ukene kun har endt i krangler. Senest i dag tidlig slettet jeg ett innlegg om Milla som var udelt positivt, men fordi det gikk på henne som person.

Er det sååå vanskelig å forstå at vi er lei av å slette innlegg fra brukere som hele tiden kun lager innlegg som strider med reglene våre?

Gjest Anonymous
Skrevet

Neeeida! Jeg skal aldri nevne navnet igjen, jeg (*litt sånn furtete i stemmen*) hvis det kan være til noen trøst.

Beklager, beklager, beklager.

Nå tror jeg at skal gå og ta meg litt mat...

Gjest Lott@
Skrevet

Og dermed har ##### fått full immunitet :Gjesp:

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, det kan faktisk virke slik. får håpe hun klarer å holde seg i skinnet og ikke missbruke situasjonen....

Gjest Anonymous
Skrevet

det er da ingen på KG som har noe som ligner på imunitet..

og du gjespe-mortica kan jo ikke klage.. du får gå utrolig mye i fred i forhold til alle personangerpene du kommer med.. :briller:

Skrevet

Det samme gjelder i utgangspunktet for alle (og finnes i reglene våre):

Innlegg med nedsettende eller krenkende kommentarer mot andre deltagere i forumet tolereres ikke. Hva som faller inn under krenkende kan være vanskelig å bedømme, men generelt sett skal man behandle andre med respekt. Det går fint med diskusjoner rundt enkeltpersoner, om denne har en offentlig (yrkes) rolle, men da kun i relevans til denne rollen. Man diskuterer sak, og ikke person! Det er ikke tillat å skrive på krenkende, nedsettende eller injurierende vis, om noe individ, kjent eller ukjent. Det er heller ikke tillatt å spre rykter gjennom vårt forum, eller spekulere rundt årsaks-sammenhenger man ikke kjenner.

Men etter at alle tråder rundt Milla endte i krangel og masse ekstrajobb for meg, fant jeg det greit å påpeke det spesielt i denne saken.

Nå synes jeg man heller skal gå tilbake til konstruktive diskusjoner!

Skrevet

HERREGUD!!!!! For en barnehave........ :o :o :o

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...