DreamyMe Skrevet 11. mai 2007 #1 Skrevet 11. mai 2007 Her kommer jeg med noen sikkert litt dumme spørsmål. Har ikke mobil eller vært i en mobil butikk. 1. Når jeg kjøper mobil med 12 mnd. abonement, slipper jeg å betale måndelig hvis jeg betaler hele prisen for mobilen? 2. Er noen mobiler bundet til abonement etter at du har kjøpt eller betalt hele 1 års abonementet? Om jeg kan fra da av velge om jeg vil ha kontantkort på mobilen?
Cappuccino Skrevet 11. mai 2007 #2 Skrevet 11. mai 2007 Hvis du kjøper en billig telefon (subsidiert telefon) med abonnement med bindingstid må du betale for abonnementet i 12 mnd som regel. Noen telefoner er også operatørlåst, da kan du kun bruke abonnement fra denne operatøren. Men du kan selvfølgelig velge å betale full pris for telefonen, og selv kjøpe abonnement eller kontantkort om du vil. Når det er 12 mnd bindingstid kan du etter disse 12 mnd velge om du vil si opp abonnementet, bytte til annet abonnement, eller få kontantkort. Hvis telefonen er operatørlåst må du få en kode for å låse opp telefonen for å benytte den med abonnement fra annen operatør.
DreamyMe Skrevet 11. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 11. mai 2007 Nå har jeg surfet endel ute på nettet og har et nytt spørsmål :blunke: ? 1. kan man kan kjøpe utenlandske mobiler over nettet? Jeg har falt for noen av Sanyo mobilene, men de selges i USA. De har så mange lekre atte fy! Link til bilder: Sanyo Katana 1 Sanyo Katana 2 Sanyo 3100 1 Sanyo 3100 2 Sanyo A5519SA 1 Sanyo A5519SA 2
Amalie_85 Skrevet 17. mai 2007 #5 Skrevet 17. mai 2007 Man kan helt sikkert kjøpe tlf fra utlandet. Men det som kan være er at den ikke virker her. For det kan være ett annet mobilsystem. Men visst det står at det er GSM så funker det
Gjest Nedfall Skrevet 17. mai 2007 #6 Skrevet 17. mai 2007 Man kan helt sikkert kjøpe tlf fra utlandet. Men det som kan være er at den ikke virker her. For det kan være ett annet mobilsystem. Men visst det står at det er GSM så funker det ← Hvis den kommer fra USA, pass på at den støtter de rette frekvensene: Info Pass på dette: "North American tri-band phones utilize 850, 1800 and 1900 for wide-spread North American service but limited world-wide use." Mobiler kjøpt innen EU burde fungere fett uansett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå