Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

:forvirret: uff.. var skikkelig uheldig idag. på vei hjem fra skolen var det kontroll på t-banen, jeg hadde gyldig bilett, men jeg lette igjennom lommeboka og veska men kunne ikke finne den der. forklarte det til kontrolløren, men han trodde meg ikke. sikker mange som lyver om det! så jeg måtte bare ta med meg boten på 900 kroner.

men rett etterpå fant jeg billetten i en annen jakkelomme, så jeg tro rett ned på trafikanten og forklarte situasjonen. jeg skrev ned en beskrivelse, så de sendte inn en klage for meg - med kopi av billetten..

håper det går i orden! 900 kroner er mye penger for meg.. og ekstra fortvilende når jeg hadde billett! noen som har opplevd noe lignende? hvordan gikk det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
:forvirret: uff.. var skikkelig uheldig idag. på vei hjem fra skolen var det kontroll på t-banen, jeg hadde gyldig bilett, men jeg lette igjennom lommeboka og veska men kunne ikke finne den der. forklarte det til kontrolløren, men han trodde meg ikke. sikker mange som lyver om det! så jeg måtte bare ta med meg boten på 900 kroner.

men rett etterpå fant jeg billetten i en annen jakkelomme, så jeg tro rett ned på trafikanten og forklarte situasjonen. jeg skrev ned en beskrivelse, så de sendte inn en klage for meg - med kopi av billetten..

håper det går i orden! 900 kroner er mye penger for meg.. og ekstra fortvilende når jeg hadde billett! noen som har opplevd noe lignende? hvordan gikk det?

Kanskje du har flaks, men tviler på det. For den billetten du nå har, kan du teoretisk ha fått av en av de andre som var på banen samtidig med deg.

Skrevet

Har inntrykk av at de generelt er rimelig rigide ja. Som Wadjet sier kunne du jo ha fått den billetten fra hvem som helst i ettertid for alt de vet. Men har også hørt om kunder som har klaget på andre tilfeller (blant annet hadde en "glemt" å stemple flexikortet sitt), men sluppet unna med beskjed om at det var kun fordi de ikke var registrert med bøter fra før, men skjedde det igjen så kunne de bare glemme å slippe å betale neste gang.

Skrevet (endret)
Men har også hørt om kunder som har klaget på andre tilfeller (blant annet hadde en "glemt" å stemple flexikortet sitt), men sluppet unna med beskjed om at det var kun fordi de ikke var registrert med bøter fra før, men skjedde det igjen så kunne de bare glemme å slippe å betale neste gang.

Det kunne vært meg. Jeg glemte å stemple flexikortet en gang, og da jeg forklarte saken gikk det greit.

Men det var ikke bare fordi jeg var vimsete, det hadde skjedd noe virkelig grusomt den dagen, og heldigvis fikk jeg forståelse for det.

Endret av Pax
Skrevet

En jeg kjenner ble også tatt i billettkontroll selv om hun hadde gyldig flexikort. Da det var kontroll fant hun det ikke, men senere fant hun den i vesken likevel. Hun fikk bot, men gikk ned på Trafikanten og viste både boten og billetten, og det gikk greit. Trengte ikke betale. :)

Håper du slipper å betale... det er utrolig sure penger!

Skrevet

da er det kanskje et håp..? uff sure penger ja, orker ikke tenke på det engang jeg! :tristbla:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...