Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2007 #1 Skrevet 11. mai 2007 Hei! jeg lurer på en ting, jeg er 34 år, og for 4 år siden fikk jeg en sønn... og da har jeg av og til savnet å dra på såkalte venninne turer som jeg hadde før, jeg er mye sammen med sønnen min og elsker det, men er det unaturlig at det dukker opp et behov for å dra på en alene ferie? Jeg sa til svigermora og svigerfaren min at jeg skulle på en syden tur med ei venninne, men da sa hun at jeg kunne ta med sønnen min også.... Hva hadde dere sagt? nå er det sånn at jeg har en samboer som er mest innesittende for tiden eller hele tiden, så å finne på noen familieturer er visst ikke aktuelt, men jeg skal ta med sønnen min sammen med venninna mi på småturer da. Er det unaturlig og rart som småbarnsmor å ønske seg en venninne tur selv om man har et lite barn? bare for å hente krefter og inspirasjon?
Gjest *Magica* Skrevet 11. mai 2007 #2 Skrevet 11. mai 2007 Jeg hadde ikke kommet til å prioritere en hel uke av ferien min på meg selv og en venninne, men det er meg. Du vet selv best hva du trenger og hva du vil. Vi er forskjellige. Hvis du lader opp batteriene på denne måten, og det ikke er noe problem for samboer eller sønnen din, må det være greit. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor dere ikke kan reise, alle tre, men det kan det sikker være mange grunner til?
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2007 #3 Skrevet 11. mai 2007 Jeg hadde ikke kommet til å prioritere en hel uke av ferien min på meg selv og en venninne, men det er meg. Du vet selv best hva du trenger og hva du vil. ← Ikke jeg heller. Jeg har 5 uker ferie å året og de vil jeg bruke på familien. Vennineturer tar jeg i helgene, evt ta en ekstra dag og få en langhelg.
Gjest Elfrida Skrevet 11. mai 2007 #4 Skrevet 11. mai 2007 Dette er vel noe du har avtalt med samboeren din, og da hadde jeg svart svigermor at nå gleder far og sønn seg til litt tid sammen bare de to og det vil jeg ikke ta fra dem.
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2007 #5 Skrevet 11. mai 2007 hmmm ja det er jo alltid et problem for samboeren min, uansett hva jeg finner på av ting alene, han har ME men ikke mer alvorlig at han greier å ta seg av sønnen, men blir veldig sliten etter på, men jeg og blir sliten av og til.... så jeg tror jeg dropper turen, har ikke samvittighet, føler på en måte at mitt liv er tatt bort, når jeg ikke kan finne på noe på egenhånd eller ha venninne tid........har jo litt venninne tid, men hvis jeg skulle tatt en helgetur med en båttur til danmark alene med ei venninne gir det meg også samvittighetskvaler, og jeg er mye sammen med sønnen min ellers, hver dag, hver helg nesten..............
Isadora Skrevet 11. mai 2007 #6 Skrevet 11. mai 2007 Dette har ikke svigermor noe med så lenge du og samboer er enige! Så det er og legge seg borti ting ja. Man trenger jo og ladde opp batterier innimellom - man skal sette seg selv som kvinne høyt opp - det er viktig.
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2007 #7 Skrevet 11. mai 2007 Jeg har sagt det til samboeren min, men da var han ikke særlig blid, han er ikke blid i det hele tatt de gangene jeg skal på vorspiel , fest og overnatte hos ei venninne... jeg svarer da at det er jo ikke ofte jeg er ute, og overnatting er jo bedre enn å komme hjem 4 tiden på natten med kun 3 timers søvn......
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2007 #8 Skrevet 11. mai 2007 så jeg tror jeg dropper turen, har ikke samvittighet, føler på en måte at mitt liv er tatt bort, når jeg ikke kan finne på noe på egenhånd eller ha venninne tid........har jo litt venninne tid, men hvis jeg skulle tatt en helgetur med en båttur til danmark alene med ei venninne gir det meg også samvittighetskvaler, og jeg er mye sammen med sønnen min ellers, hver dag, hver helg nesten.............. ← Sånn har vi det alle sammen. Det er en tid for alt. En tid for å feste på danskebåten og i syden og en tid for å ta seg av unger. Hvis du får så dårlig samvittighet av å dra på tur, synes jeg du skulle bli hjemme. Om noen år når ungen er større og ikke trenger deg like mye som nå, kan du dra på tur. De åra går så fort, livet er ikke over ennå. Slutt å synes synd på deg selv, du har valgt å stifte familie og da må noe annet utgå en periode.
Kykkelikokos Skrevet 11. mai 2007 #9 Skrevet 11. mai 2007 Dette er nok helt sikkert helt uaktuelt, men kan ikke svigermor eller en i annen familie passe på guttungen da? På den måten kan du dra på venninne-tur uten å ha dårlig samvittighet for mannen din. Jeg synes ikke det er unaturlig å ønske å være en egen person selv om man har fått barn. Man er ikke bare mamma, men også "navn". Du bør ikke ha dårlig samvittighet for å ønske å reise uten barn. Men kanskje det er litt dårlig gjort å overlate sønnen din til mannen din med ME?
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2007 #10 Skrevet 11. mai 2007 Men jeg vil gjerne kombinere både å ta seg av unger, og dra til syden eller feste samtidig, er det så unaturlig da? jeg vil ikke vente og vente og se de beste åra av mine liv gå forbi meg, og ikke finne på noe gøy....... Jeg tror jeg har fått 30 årskrise, føler at tiden bare raser forbi på høy fart mot 40 år, og jeg får helt panikk, derfor vil jeg gripe dagen best mulig og sommeren best mulig.
Kykkelikokos Skrevet 11. mai 2007 #11 Skrevet 11. mai 2007 Hvor ofte vil du feste da? Dette er kanskje noe du burde ha tenkt på og diskutert før du fikk barn sammen med mannen din som har ME?
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2007 #12 Skrevet 11. mai 2007 Kjære darkness, jeg synes også at det kan være dårlig gjort å overlate barnet til en som har ME derfor dropper jeg turen.... men jeg er jo maks uheldig som er så rastløs som meg og har en samboer som nesten ikke greier å ta av seg ungen... Han har bare sittet inne i 1 år nå, og jeg vet at han burde vært flinkere til å se mine behov og hvordan jeg føler det......
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2007 #13 Skrevet 11. mai 2007 Jeg synes ikke det er unaturlig å ønske å være en egen person selv om man har fått barn. Man er ikke bare mamma, men også "navn". ← Det kan man vel uten å feste? Det høres ut som det er det TS er interessert i. Hun nevner byturer med vorspiel hvor hun blir borte til neste dag, sydenturer og turer med danskebåten. Kan du ikke heller avtale med mannen din at tar en kveld i uka som er din hvor du kan gå på kino eller kafe eller shopping etc med venninner? Hvorfor må du være borte så lenge for å være "en egen person"?
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2007 #14 Skrevet 11. mai 2007 Darkness: han fikk ME ELLER tilbake slag av det når sønnen vår var 2 år.... så hver gang jeg vil ut på byen, det vil jeg gjerne 1 gang hver 4-6 uke enda jeg.... og da blir det problemer med en gang.....ønsker meg ikke en koselig kveld eller er blid..... blir så slitsomt...
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2007 #15 Skrevet 11. mai 2007 Hei! jeg lurer på en ting, jeg er 34 år, og for 4 år siden fikk jeg en sønn... og da har jeg av og til savnet å dra på såkalte venninne turer som jeg hadde før, jeg er mye sammen med sønnen min og elsker det, men er det unaturlig at det dukker opp et behov for å dra på en alene ferie? Jeg sa til svigermora og svigerfaren min at jeg skulle på en syden tur med ei venninne, men da sa hun at jeg kunne ta med sønnen min også.... Hva hadde dere sagt? nå er det sånn at jeg har en samboer som er mest innesittende for tiden eller hele tiden, så å finne på noen familieturer er visst ikke aktuelt, men jeg skal ta med sønnen min sammen med venninna mi på småturer da. Er det unaturlig og rart som småbarnsmor å ønske seg en venninne tur selv om man har et lite barn? bare for å hente krefter og inspirasjon? ← Jeg synes ikke det er unaturlig og rart! For å være en god mor må en ha overskudd, og det må komme et sted i fra, og hvis du føler du får det av en uke "husmorferie", hvorfor ikke?
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2007 #16 Skrevet 11. mai 2007 Venninne mine bor et stykke unna meg med småbarn selv, så byturer planlegges med stor nøyaktighet..............
Kykkelikokos Skrevet 11. mai 2007 #17 Skrevet 11. mai 2007 Dere burde kanskje gå til samtaleterapi, fremfor å legge skylden over på svigermor? Dette virker ikke som det har noe med svigermor i heletatt. Du er ikke maks uheldig, trådstarter. Det er flere som er i samme situasjon som deg. Når man får barn, må man være forberedt på å ofre noe for barnet. Man kan ikke ta det for gitt at man alltid vil ha en livsledsager som tar seg av barnet. Noen ender opp som aleneforeldre pga skillsmisse eller dødsfall. De fleste fester i fra seg før de velger å få barn. Om man ikke har planlagt barnet, så må man gjøre det beste ut av situasjonen. MEN det virker ikke som barnet er problemet heller. Det er ditt forhold til din mann. Derfor ville jeg gått til samtaleterapi for å få løst problemene. Lykke til.
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2007 #18 Skrevet 11. mai 2007 Jeg synes ikke det er unaturlig og rart! For å være en god mor må en ha overskudd, og det må komme et sted i fra, og hvis du føler du får det av en uke "husmorferie", hvorfor ikke? ← Ja, overskudd får man mye av av å dra på heisatur med venninnene i syden...
Kykkelikokos Skrevet 11. mai 2007 #19 Skrevet 11. mai 2007 Ja, overskudd får man mye av av å dra på heisatur med venninnene i syden... ← Noen gjør det, ja.
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2007 #20 Skrevet 11. mai 2007 Dere burde kanskje gå til samtaleterapi, fremfor å legge skylden over på svigermor? Dette virker ikke som det har noe med svigermor i heletatt. Du er ikke maks uheldig, trådstarter. Det er flere som er i samme situasjon som deg. Når man får barn, må man være forberedt på å ofre noe for barnet. Man kan ikke ta det for gitt at man alltid vil ha en livsledsager som tar seg av barnet. Noen ender opp som aleneforeldre pga skillsmisse eller dødsfall. De fleste fester i fra seg før de velger å få barn. Om man ikke har planlagt barnet, så må man gjøre det beste ut av situasjonen. MEN det virker ikke som barnet er problemet heller. Det er ditt forhold til din mann. Derfor ville jeg gått til samtaleterapi for å få løst problemene. Lykke til. ← Enig. Godt sagt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå