mowgli Skrevet 11. mai 2007 #1 Skrevet 11. mai 2007 Hvordan løser dere det? Blander dere tanter/onkler & venner eller prøver dere å samle de litt "aldersmessig"? Også lurer jeg på om vi skal skrive brud, brudgom, brudgommens mor, brudgommens far osv... eller navnene? Alle gjestene står kun med fornavn... Hva gjør dere?
Bex Skrevet 11. mai 2007 #2 Skrevet 11. mai 2007 Vi plasserte tanter og onkler for seg, som naturlig forlengelse av de obligatoriske plasseringene (foreldre, besteforelde, faddere etc). Hadde bord i E-formasjon, bare med fire utstikkere. Fant ut at det var best for slekta, for de kjente jo hverandre og ingen av vennene, og at det var perfekt for vennene, for de møter jo igjen gamle kjente. Søskenbarn ble plassert sammen med venner, da. Det var helt klart deler av bordet der latteren satt løsere enn andre, men fikk ingen negative tilbakemeldinger, hvertfall. Blir jo litt feil å "straffe" morsomme og sosiale ved å plassere dem ved gamle tanter etc. Da får jo ikke de det noe morsomt selv. Hva du skriver på bordkortet er vel ikke så farlig, men er jo litt koselig å skrive fx "tante Berit" eller "bestemor", da. Men vi brukte kun fornavn, men en bokstav for etternavn der det var flere med samme navn.
Kath Skrevet 11. mai 2007 #3 Skrevet 11. mai 2007 Det eneste snev av tradisjon i vår bordplassering er at vi sitter på hovedbordet Jeg har nemlig FULL familie (pluss en stefar), mens gutten min kun har sin mor. Så på hovedbordet sitter vi slik: Toastmaster/svoger, toastmasters-kone/svigerinne, brudgommens mor, pappa, meg, gutten min, mamma, stefar, lillesøster og min forlover/søster Vi har valg å ikke blande og mixe, vi har et E-bord, hvor alle våre venner, min familie og gutten min sin familie sitter på hver sin utstikker. Grunnen til at vi har valgt denne løsningen er fordi ingen av våre venner vil noen gang prates med noen av våre familimedlemmer etter denne dagen, og vi så ingen grunn til at de skulle plasseres ved siden av forskjellige onkler og tanter Pluss at gutten min sin familie er av den sære sorten og passer å være litt for seg selv Alle sitter blandt kjente, og jeg vet at stemningen vil bli veldig god. Vi har jo et annet rom vi skal inn i etter middagen, hvor alle kan mingle med hverandre Bordplasseringen ble mye lettere enn hva jeg hadde forventet!
Kykkelikokos Skrevet 11. mai 2007 #4 Skrevet 11. mai 2007 Vi skal ha runde bord, og kommer ikke til å lage et utpreget vennebord. Vi blander også familie mest mulig, samtidig som vi sørger for at alle får sitte med noen de kjenner og har et godt forhold til. Det er litt av en kabal man skal ha til å gå opp.. Vi vil ikke at det skal bli "klikkete" samtidig som vi ikke vil at noen skal føle seg utenfor fordi de ikke kjenner noen.
orakel Skrevet 11. mai 2007 #5 Skrevet 11. mai 2007 Lar dere stort sett par få sitte sammen eller splitter dere dem opp? Er litt usikker på hvordan vi skal ordne dette.
Kykkelikokos Skrevet 11. mai 2007 #6 Skrevet 11. mai 2007 Hos oss får alle sitte som par. Jeg ville aldri splittet noen opp.
Kath Skrevet 11. mai 2007 #7 Skrevet 11. mai 2007 Alle sitter som par hos også! Alle sitter ved siden av sin kjære hos oss Vi gjorde det hos et vennepar og det var veldig koselig å kunne holde hånden til min kjære når det ble litt sentimentalt og romantisk :rødme:
MayaM Skrevet 11. mai 2007 #8 Skrevet 11. mai 2007 Vi skal ha runde bord, og det eneste tradisjonelle hos oss er... ja ikke noe.. he he.. Vi kommer til å mikse og trikse. Par får sitte sammen, og kjører noenlunde like aldersgruppe/"sjanger" som foreldrebord, tante og onkler bord (fra begges familie på samme bord) o.l. Hvordan vi gjør det med bordkort og navn er ikke bestemt enda.
Branna Skrevet 14. mai 2007 #9 Skrevet 14. mai 2007 Jeg er også veldig usikker på dette med bordplassering, særlig siden hans familie er 13 stykker og min 24... Vi skal ha E-bord, og har tenkt til å ha alle vennene på en utstikker, men familiene må vi jo blande fordi det er så skjevt fordelt... Men det er veldig vanskelig, siden våre familier overhodet ikke kjenner hverandre og jeg har ingen anelse om hvem som passer sammen. Noen tips?
Kykkelikokos Skrevet 14. mai 2007 #10 Skrevet 14. mai 2007 Så lenge de får sitte med noen som de kjenner, samt ikke blir sittende med noen de absolutt ikke går sammen med, så er det vel bare å mikse og trikse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå