Kykkelikokos Skrevet 11. mai 2007 #21 Skrevet 11. mai 2007 Så du kjenner Mette-Marit personlig du, som vet hva hun ønsker å kalle barna sine?
Gjest DyneTryne Skrevet 11. mai 2007 #22 Skrevet 11. mai 2007 Så du kjenner Mette-Marit personlig du, som vet hva hun ønsker å kalle barna sine? ← Trådens mest uforutsigbare svar? :D
Daria Skrevet 11. mai 2007 #23 Skrevet 11. mai 2007 Jeg synes i grunnen denne kronprinsesse-rollen virker nokså påtatt for henne, jeg. ← ...som den sannsynligvis ville gjort for de alle fleste av oss med en tilnærmet normal oppvekst, om vi plutselig ble kongelige, med alle de omveltninger det medfører... Jeg synes ikke det er urimelig om hun må bytte navn. Det er jo f.eks klare føringer på hva de kan kalle barna sine. Det ville jo tatt seg ut om Ingrid Alexandra fikk navnet Tanja eller Heidi (selv om dette nok er navn litt mer i Mette-Marits gate)! ← Antar du kjenner henne personlig, siden du vet så godt hva som er "hennes gate"? Synes dette blir en fullstendig tåpelig debatt -skal vi begynne å diskutere hva som er "kongelige godtkjente" navn? Lurer på om noen ville ansett Sonja som spesielt kongelig før Harald giftet seg? Strengt tatt kan man jo si at Mette-Marit absolutt følger kongelig navnetradisjon ved å ha et litt uvanlig dobbeltnavn...
Deidre Skrevet 11. mai 2007 Forfatter #24 Skrevet 11. mai 2007 Jeg syns det høres helt fjernt ut, at noen skal måtte bytte navn fordi de en gang skal bli dronning. Ville du byttet navn, bare fordi du fikk en slik tittel? (sikkert et dumt spørsmål, men jeg må nå bare spørre for det) Og heldigvis tenker ikke alle som deg ← Ideelt sett ville jeg hatt et passende navn hvis det var aktuelt for meg å bli dronning. Ideelt sett ville jeg da hatt blått blod i årene selv.
Deidre Skrevet 11. mai 2007 Forfatter #25 Skrevet 11. mai 2007 Lurer på om noen ville ansett Sonja som spesielt kongelig før Harald giftet seg? Strengt tatt kan man jo si at Mette-Marit absolutt følger kongelig navnetradisjon ved å ha et litt uvanlig dobbeltnavn... ← Sonja ble jo ikke akkurat tatt i mot med åpne armer den gangen. Og for meg har "Dronning Sonja" aldri hatt noen bra klang heller. Jeg synes Mette-Marit er et håpløst "småpike-navn" som absolutt ikke er en dronning verdig, det er bare det. Jeg synes rett og slett det lyder litt idiotisk. Det understreker jo bare at hun ikke passer inn, liksom.
Gjest Trude Luther Skrevet 11. mai 2007 #26 Skrevet 11. mai 2007 Ideelt sett ville jeg hatt et passende navn hvis det var aktuelt for meg å bli dronning. Ideelt sett ville jeg da hatt blått blod i årene selv. ← Ideelt sett ville altså innavlen fortsatt. Kjempebra, da hadde kongehusene dødd ut av seg selv om et par-tre degenererte generasjoner. Og vi hadde sluppet debatter om folks navn.
Deidre Skrevet 11. mai 2007 Forfatter #27 Skrevet 11. mai 2007 Så du kjenner Mette-Marit personlig du, som vet hva hun ønsker å kalle barna sine? ← Nei, absolutt ikke, og det har jeg heller ikke noe ønske om. Men man har jo lagt merke til stilen hennes, da. Og for henne tror jeg nok navn som f.eks Tanja eller Heidi er mer naturlig valg enn Ingrid Alexandra og Sverre Magnus.
Gjest Piper Skrevet 11. mai 2007 #28 Skrevet 11. mai 2007 Ideelt sett ville jeg hatt et passende navn hvis det var aktuelt for meg å bli dronning. Ideelt sett ville jeg da hatt blått blod i årene selv. ← Godt du har sånne tanker om navnet ditt, men kanskje du bør holde de tankene for deg selv. Og spesielt at andre burde byttet navn, fordi det skal passe inn i din fisefine verden. Og nå snakker ikke jeg om hvor mye penger du har, men at du høres ut som min farmor på 85 år, som er så fisefin at alt utenfor den vanlige standarden er så gale at hun kan få fnatt av mindre. Du høres ut som henne
Gjest Piper Skrevet 11. mai 2007 #29 Skrevet 11. mai 2007 Nei, absolutt ikke, og det har jeg heller ikke noe ønske om. Men man har jo lagt merke til stilen hennes, da. Og for henne tror jeg nok navn som f.eks Tanja eller Heidi er mer naturlig valg enn Ingrid Alexandra og Sverre Magnus. ← Hvordan kan du si noe slikt, når du ikke kjenner noe til henne i det hele tatt? Snakker om å leve i sin egen lille boble, der alt utenfor blir satt i båser på denne måten. IQ er en fin bil, og ja, vi kan også spise IQ-en
Deidre Skrevet 11. mai 2007 Forfatter #30 Skrevet 11. mai 2007 Godt du har sånne tanker om navnet ditt, men kanskje du bør holde de tankene for deg selv. Og spesielt at andre burde byttet navn, fordi det skal passe inn i din fisefine verden. Og nå snakker ikke jeg om hvor mye penger du har, men at du høres ut som min farmor på 85 år, som er så fisefin at alt utenfor den vanlige standarden er så gale at hun kan få fnatt av mindre. Du høres ut som henne ← Du kjenner da ikke meg? Jeg mener da ikke dette fordi jeg på noen måte er "fisefin." Jeg mener bare at et navn som Mette-Marit ikke passer når man kommer til å få en dronningtittel. Det må da være lov å mene det, uansett bankkonto? Det er da voldsomt hvor opptatt enkelte er av hvor mange penger jeg har! Så idiotisk å trekke det inn i denne tråden. Hvorfor skal jeg holde mine tanker om Mette-Marits navn for meg selv? Dette er et diskusjonsforum, ment for å diskutere saker og ting. Liker du ikke diskusjonen er det jo helt frivillig å delta i den, ikke sant, lille venn?
Gjest Piper Skrevet 11. mai 2007 #31 Skrevet 11. mai 2007 (endret) Du kjenner da ikke meg? Jeg mener da ikke dette fordi jeg på noen måte er "fisefin." Jeg mener bare at et navn som Mette-Marit ikke passer når man kommer til å få en dronningtittel. Det må da være lov å mene det, uansett bankkonto? Det er da voldsomt hvor opptatt enkelte er av hvor mange penger jeg har! Så idiotisk å trekke det inn i denne tråden. Hvorfor skal jeg holde mine tanker om Mette-Marits navn for meg selv? Dette er et diskusjonsforum, ment for å diskutere saker og ting. Liker du ikke diskusjonen er det jo helt frivillig å delta i den, ikke sant, lille venn? ← Jeg kjenner deg ikke, men sa at du høres ut som min farmor på 85. Og det er min mening, som jeg har like mye rett til å ha, som du har til å si at MM burde bytte navn. Når man ikke klarer å akseptere navnet til MM, fordi hun skal bli dronning, da er man fisefin i mine øyne. Det må jo ikke bare være de som er enig som diskuterer med deg, for da hadde det ikke blitt en diskusjon Og min mening er at dette er en så teit diskusjon, for du snakker her om å fjerne hele identiteten til MM, men det er kanskje det du ønsker. Endret 11. mai 2007 av Piper
Gjest Pjusk Skrevet 11. mai 2007 #32 Skrevet 11. mai 2007 Nei, absolutt ikke, og det har jeg heller ikke noe ønske om. Men man har jo lagt merke til stilen hennes, da. Og for henne tror jeg nok navn som f.eks Tanja eller Heidi er mer naturlig valg enn Ingrid Alexandra og Sverre Magnus. ← Jeeeezez! Og hvem skal bestemme hva som er et "mer kongelig navn og som vil heve henne", da? Skal vi ha folkeavstemning? Boder oppover Karl Johan med paroler som "Viktoria - et bedre alternativ for folket!!"? Og tenk så snytt du hadde blitt om hun hadde skiftet navn - til et navn du ikke likte eller ikke synes var kongelig nok.... Og du, hvis du synes at man burde ha "blått blod i årene" for å gifte seg kongelig tror jeg - uten å være en genekspert - at de kongelige i Norge etterhvert ville både sett snodige ut og oppført seg rart. Eller er du for å importere kongelige friere for å unngå kjedelige effekter av innavl gjennom generasjoner? Kanskje en nederlandsk prins burde gifte seg med Ingerid Alexandria? For det er jo selvfølgelig viktigere med "blod" enn at denne personen har en sterk tilknytning til Norge og snakker språket? Jeg ser frem til den dagen et av kongebarna presenterer sin forlovede av en annen etnisk opprinnelse. og kanskje i tillegg har røyket hasj en gang eller 15 i sin ungdom. Heia Mette-Marit!
Gjest *Magica* Skrevet 11. mai 2007 #33 Skrevet 11. mai 2007 Like før jeg kaller deg et troll nå, Deidre... Ingen som har sånne holdninger i 2007?
Gjest Elastica Skrevet 11. mai 2007 #34 Skrevet 11. mai 2007 Det ville jo tatt seg ut om Ingrid Alexandra fikk navnet Tanja eller Heidi (selv om dette nok er navn litt mer i Mette-Marits gate)! ← Ehh, hvordan kan du fastslå det? Man kan vel si mye om Mette-Marit, men spesielt harry er hun ikke. (Og hva er galt med Heidi?) Forøvrig enig i de som mener hun burde få et kurs i god holdning - det ville hjulpet betraktelig.
Gjest Trude Luther Skrevet 11. mai 2007 #35 Skrevet 11. mai 2007 Jeg ser frem til den dagen et av kongebarna presenterer sin forlovede av en annen etnisk opprinnelse. og kanskje i tillegg har røyket hasj en gang eller 15 i sin ungdom. Heia Mette-Marit! ← Jeg håpet at Haakon Magnus skulle stå frem som homofil og presentere oss for den nye partneren sin, Abdi fra Somalia. Så bra gikk det dessverre ikke.
Gjest Miss Guided Skrevet 11. mai 2007 #36 Skrevet 11. mai 2007 Jeg håpet at Haakon Magnus skulle stå frem som homofil og presentere oss for den nye partneren sin, Abdi fra Somalia. Så bra gikk det dessverre ikke. ← De har en sønn da, så muligheten er der fortsatt for en homofil konge - selv om jeg kanskje ikke opplever det (hvis han blir konge når han er 60, da er jeg 104)
Gjest Trude Luther Skrevet 11. mai 2007 #37 Skrevet 11. mai 2007 De har en sønn da, så muligheten er der fortsatt for en homofil konge - selv om jeg kanskje ikke opplever det (hvis han blir konge når han er 60, da er jeg 104) ← Eller Ingrid A kan komme hjem og presentere foreldrene sine for den kommende dronningpartneren Tanja eller Heidi. Da blir mange glad.
Annie Skrevet 11. mai 2007 #38 Skrevet 11. mai 2007 Haakon Magnus kutta Magnus da han ble myndig, kanskje Mette-Marit kutter ut Mette eller Marit når hun blir dronning. I grunnen er det ett fett for meg, men "dronning" og dobbeltnavn klinger litt dårlig..
Gjest Emera Skrevet 11. mai 2007 #39 Skrevet 11. mai 2007 (endret) Mette = moderne form/kortform av Margrete. Marit = moderne form av Margrete. Med andre ord heter kronprinsessen vår Margrete-Margrete. Mer kongelig går det vel ikke an å bli..? Tull å forlange at hun skal bytte navn uansett. Endret 11. mai 2007 av Emera
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå