Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må flytte inn til byen i løpet av sommeren pga studier, har begynt å se meg om allerede etter boplass siden de beste blir tatt først.

Igår fant jeg et nydelig rom i et kjempefint kollektiv med koslige,ryddige mennesker. Det er helt perfekt beliggenhet og det flotteste jeg har sett til nå med tanke på standard i forhold til pris.

Men så kommer haken; Jeg må leie dette rommet fra 1. juni om jeg vil ha det(noe jeg virkelig vil!). Men jeg har jobb på hjemplassen min fram til 1.August og det er for langt til å pendle hver dag.

Så hva gjør jeg? Blir veldig dyrt å leie to plasser i to måneder. Cirka 8000,- mer enn jeg normalt ville hatt i utgifter disse to månedene...

Er helt rådvill...

Videoannonse
Annonse
Gjest Frances
Skrevet

Det høres ut som om du ikke har noe valg, egentlig :)

Skrevet

Du velger selv - leie fra 1. juni og få den hybelen, eller la være og kanskje ende opp med en svinedyr dritthybel uti september en gang (jeg kødder ikke - det er omtrent umulig å få seg hybel sentralt i juli og august).

Gjest Aurora Vaniljesaus
Skrevet

Det er da helt normalt å få et par måneders overlapp når man flytter. Det har i alle fall jeg hatt hver gang jeg har flyttet. Flyltting er ikke billig ;)

Skrevet

Jeg har aldri, og ville aldri, ha overlappet med så mye som to måneder. Personlig ville jeg ikke gått for det kollektivet. I stedet ville jeg ha lagt inn annonse på finn og holdt øyne og øre åpne. Har vært på leiemarkedet i årevis og flyttet flere ganger. Sist fant jeg "drømmestedet" to uker før jeg måtte ut, flaks ;)

På to måneder kommer det til å dukke opp masse til leie som du kan kikke på.

Skrevet

Hmmm, det er skummelt å lete etter sted å bo på slutten av sommeren. Da er det utrolig mange mennesker som er på utkikk etter det samme!

Jeg gjorde det da jeg skulle flytte hjemmefra, så heldigvis hadde jeg ikke en dato som jeg måtte flytte ut. Gikk på masse visninger hos kollektiv (i Oslo), men det var nesten håpløst. Minst 30 andre studenter som var på besøk på samme sted. Jeg fant et kjempetrivelig kollektiv til slutt, men det tok litt tid!

Det er jo litt viktig at man bor sammen med hyggelige mennesker også, og ikke bare tar det første og beste som dukker opp fordi man har dårlig tid.

Hva med å jobbe litt ekstra og tjene inn tapet?

Skrevet

Kanskje det går ann å få noen til å kortidsleie rommet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...