Ciara Skrevet 14. mai 2007 #61 Skrevet 14. mai 2007 Jeg synes faktisk ingen har krav på å vite hvorfor jeg ikke kommer siden det ikke er obligatorisk. ← Nei, ingen har krav på å få vite hvorfor du ikke kommer. Men dersom en nekter å forklare seg, synes jeg heller ikke man bør være forundret over at andre tror man skulker unna. Mao: Nekt å forklar deg, men du kunne sannsynligvis gjort det mye hyggeligere for deg selv ved å fortelle hvorfor du ikke deltar. Sånn er nå engang mennesker. Jeg skjønner godt at TS ikke følte hun hadde tid til dugnad, når man skal ha eksamen er det vel så stressende dette at man skal noe annet, selv om det i utgangspunktet ikke tar lang tid. Det skal ikke så mye til for å vippes av pinnen. Men jeg synes som sagt hun kunne forklart situasjonen. Hun sier jo selv at hun gjerne ville bli kjent med de andre beboerne, her hadde man hatt en gylden mulighet til å bli forstått i dugnadsspørsmålet og til å få vite litt om hverandre. Og til dere som skriver at dere "ikke liker" dugnader, jeg synes ærlig talt det er helt bak mål! Hvem er det som elsker dugnader? Sist dugnad her i bygården skurte jeg gelenderet i gården. På hvilken måte er det ikke mitt ansvar? Er det noen andre som er skyld i støv? Man gjør mye mer enn å plukke søppel (stort sett) på en dugnad. Jeg synes det er ren latskap, arroganske og uomtenksomhet å la være å delta dersom man ikke har noen spesielle grunner til det, selv om ingen i utgangspunktet kan tvinges. Lar dere være å tørke støv hjemme fordi dere ikke er skyld i støvet? Og fordi ingen kan tvinge dere til det? Makan.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå