Gå til innhold

irriterende naboer del 2

Fremhevede innlegg

Gjest Frysepulver
Skrevet

Merkelig at de fleste med noen år på baken i arbeidslivet nesten uten unntak savner studenttilværelsen...

Kan heller ikke helt se at det ikke skal være mulig å utvise normal høflighet når det er snakk om en dugnad som også gjør det pent for DEG å ferdes rundt blokken din

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvor har dere det fra at jeg har sagt : hallo hvorfor skal jeg rydde opp etter andre????

Gjest Frysepulver
Skrevet
hvor har dere det fra at jeg har sagt : hallo hvorfor skal jeg rydde opp etter andre????

:klø: Skjønner ikke setningsoppyggingen din?

Gjest Pjusk
Skrevet
men det er ingen som sier at man faktisk MÅ møte opp da i slike dugnader.... hadde det vært møteplikt hadde saken stilt seg annerledes ja..

jeg har hjemmeeksamen og prioriterer den meget meget sterkt, og da har jeg ikke tid til å fly rundt å rydde opp etter alle de som kaster søppel rundt her.. det må man jo bare forstå...

Skrevet (endret)

Treningsjenta; Siden du er student, leier du kanskje? Med mindre det er innfelt i kontrakten at leieboer pliker å delta på dugnad, er det eier som har dugandsforpliktelser, og ikke deg.

Endret av Pax
Gjest Vampyra
Skrevet

Jeg blir stadig mer imponert over folks evne til å alltid tro at de har det mye værre enn andre :ler:

Noen studenter har det mer krevende enn heltidsarbeidende, mens noen heltidsarbeidende har det værre enn studenter.

Begge situasjoner kan være like avslappende å krevende, alt etter hva man gjør det til selv. Dessuten er det ikke alle studenter som jobber 8-20 med studier og jobb hele året, akkurat som ikke alle familier som har det like hektisk året rundt.

Selv jobber jeg 80% ved siden av studiene og er lite på skolen til vanlig, men i eksamensperiodene er det mer hektisk for da jobber jeg som regel enda mer og i tillegg skriver oppgaver, og leser. Moren min har en til vanlig 8-16 jobb, men har 2 perioder i året der hun jobber en del overtid. Og sånn tipper jeg det er med de aller fleste :)

Frysepulver: Jeg vet ikke om noen som savner sin studietid når de tenker på arbeidsmengden, men pga det sosiale ;)

(Hva jeg mener om å skylde på at barna er så krevende skal jeg imidlertidig ikke gå inn på nå ;) )

Gjest Pjusk
Skrevet
Jeg blir stadig mer imponert over folks evne til å alltid tro at de har det mye værre enn andre :ler:

Tror ikke det var poenget her, du...

Noen studenter har det mer krevende enn heltidsarbeidende, mens noen heltidsarbeidende har det værre enn studenter.

Helt sikkert riktig.

(...)

(Hva jeg mener om å skylde på at barna er så krevende skal jeg imidlertidig ikke gå inn på nå ;) )

Tror ikke du forsto poenget her heller.

Skrevet

Pjusk, nå er klokka nøyaktig 24.30 ;)

Gjest Frysepulver
Skrevet

Jeg ser bare på foreldrene på jobben:

SFO åpner halv åtte om morgenen, noen leverer gjerne fem på halv. Så raser de avgårde til jobben hvor de holder på hele dagen, før de heseblesende henter barna på SFO fem over halv fem. Så er det middagskjøping, nok en ekstremsport. Når man kommer hjem skal middagen lages, spises og ungene skal se på barne-TV. Så er det leksetid og så skal ungene sove.

Da er det endelig rom og tid for støvsuging, klesvask, tydde av middagsbordet osv før man stuptrøtte kryper til køys.

Helt ærlig; jeg tror studenter skal prise seg lykkelig over tilværelsen sin - en vakker dag er dette jeg beskrev om livet ditt

Gjest Pjusk
Skrevet
Pjusk, nå er klokka nøyaktig 24.30  ;)

He he...

24.30, du liksom...

Skrevet

Synes ikke man skal trenge noen unnskyldning for ikke å delta engang, jeg. Det er jo frivillig. og hvis ikke noen vil være med på dugnad, så må de få lov til det uten at naboer blir sure.

Skrevet
Synes ikke man skal trenge noen unnskyldning for ikke å delta engang, jeg. Det er jo frivillig. og hvis ikke noen vil være med på dugnad, så må de få lov til det uten at naboer blir sure.

Jeg syns faktisk at man må veøge en boform som ikke krever dugnad om man ikke ønsker å delta. Så enkelt er det!

Skrevet
Jeg syns faktisk at man må veøge en boform som ikke krever dugnad om man ikke ønsker å delta. Så enkelt er det!

Veldig lett å si til de hundretusener som ikke uten videre har råd til enebolig. ;)

Skrevet

Helt ærlig; jeg tror studenter skal prise seg lykkelig over tilværelsen sin - en vakker dag er dette jeg beskrev om livet ditt

Nå er det en god del år siden jeg ble ferdig med mitt hovedfag. Og jeg savner fremdeles ikke studietilværelsen.

Skrevet

...nå er det jo også mulig at TS feiltolket nabodama også da. Ikke sikkert hun hadde et bitchy blikk og svarte kvasst.

Hadde jeg vært TS ville jeg rett og slett bare spurt nabodama om hun skulle på dugnad og forklart at jeg rett og slett ikke hadde mulighet til å være med denne gangen. Selv om jeg ikke skulle kjent henne i det hele tatt.

Skrevet
...nå er det jo også mulig at TS feiltolket nabodama også da. Ikke sikkert hun hadde et bitchy blikk og svarte kvasst.

Ikkesant.. Litt ironisk at TS klager over å bli forhåndsdømt av naboen. Hun vet jo ikke engang om det var samme dame som postet disse lappene i postkassen hennes... Måten TS omtaler nabodama er vel ikke akkurat mest sympatisk heller?

Skrevet

Med tanke på hvordan TS reagerer på noen innlegg her, så er ikke usannsynlig.

Og til TS, noen av oss trenger ikke å huske hvordan det er å være student midt i eksamens- og dugnadstid....

Gjest lazuli
Skrevet

Enig i at det kan være en mulighet. Hun sto jo der sammen med noen barn og var kanskje veldig opptatt av noe de drev med. Ikke sikkert hun hadde TS sin manglende deltakelse på dugnaden i tankene en gang.

Skrevet
Veldig lett å si til de hundretusener som ikke uten videre har råd til enebolig.  ;)

Joda, du har et poeng, men hvor mange dugnader er det i løpet av et år? 1? 2?

Jeg bor i selveier, og vi har ikke organiserte dugnader, men om en er ute og jobber blir vi fort flere! Det gjør det utrolig koselig å bo akkurat her. Alle bidrar til felles beste og etter evne, og ingen sure miner.

Gjest lazuli
Skrevet
Joda, du har et poeng, men hvor mange dugnader er det i løpet av et år? 1? 2?

Jeg bor i selveier, og vi har ikke organiserte dugnader, men om en er ute og jobber blir vi fort flere! Det gjør det utrolig koselig å bo akkurat her. Alle bidrar til felles beste og etter evne, og ingen sure miner.

Du er veldig heldig. Tror nok at du opplever unntaket snarere enn regelen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...