treningsjenta Skrevet 11. mai 2007 #1 Skrevet 11. mai 2007 joda igår gikk det en kule varmt her.. vi bor i blokk og forrige dagen var det hengt opp oppslag nede ved dørene at det skulle være rusken her. det stod inget om at det var bindende eller at man måtte møte opp. klart er det meget positivt at flest møter opp. selv sitter jeg med hjemmeeksamen og så ikke for meg at jeg skulle ha tid til det.. jeg hadde lyst for å komme i kontakt med folk, men skolen må prioriteres. folk møtte opp, og det var ikke all verdens.. jeg skulle på en kollokvie midt oppi dette og gikk ned i gangen for å gå ut. der står nabokjerringa med unga og ler og tøyser. så fort jeg runder hjørnet tar hun frem det bitchy blikket, jeg hilser og jeg får et surt blikk tilbake med et kvasst "hei" i går sjekka jeg postkassa og tror du ikke noen har bretta sammen disse arkene med informasjonen på, som hang på dørene og stappa i postkassa vår... er ganske så sikker på at det er henne... men hvorfor i all verden? hva vet vel hun? og det var ikke plikt til å møte opp.... og jeg lar meg provosere....
Gjest Trude Luther Skrevet 11. mai 2007 #2 Skrevet 11. mai 2007 Det kan godt tenkes at de andre oppfatter deg som en irriterende nabo, ja, siden du ikke prioriterer felles aktiviteter og poster tråder med påstander du ikke har noen bevis for. Høres ikke ut som noen drømmeblokk!
Gjest vimselot Skrevet 11. mai 2007 #3 Skrevet 11. mai 2007 Jeg er ikke for dugnader og betaler heller, f.eks for trappevask. De fleste har en vaktmester som plukker opp, og all den søpla som andre har kastet, ser jeg ikke på som mitt ansvar å rydde. Det er kommunens ansvar. Jeg kaster aldri søppel på gata eller i skogen. En venninne av meg bor i et borettslag der de har det "perfekt". Det er pent og ryddig så jeg forstår meg ikke på dugnaden som består av å rake plenen når plenen er grønn og frodig (tidlig vår i år men...). Likevel er det snilt gjort av noen pensjonister der å plante vårløk osv, men det gjør de frivillig.
Arkana Skrevet 11. mai 2007 #4 Skrevet 11. mai 2007 Jeg synes kanskje ikke du bør gå ut fra at det var henne når du faktisk ikke vet. Det kan ha vært hvem som helst, til og med tilfeldige unger som bare valgte en hvilken som helst postkasse å tulle med. Selv er jeg ikke glad i dugnader og har aldri deltatt. Det er ikke like lett å få ansvarfølelse for noe man selv ikke bruker og heller ikke har kontroll over at andre ikke ødelegger/skitner til. Heldigvis bor det såpass mange her i borettslaget at ingen blir skult på om de ikke deltar, det er alltid nok folk som kommer. Men nå er jeg sannelig glad jeg er ferdig med borettslag.
treningsjenta Skrevet 11. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 11. mai 2007 men det er ingen som sier at man faktisk MÅ møte opp da i slike dugnader.... hadde det vært møteplikt hadde saken stilt seg annerledes ja.. jeg har hjemmeeksamen og prioriterer den meget meget sterkt, og da har jeg ikke tid til å fly rundt å rydde opp etter alle de som kaster søppel rundt her.. det må man jo bare forstå...
Gjest Piper Skrevet 11. mai 2007 #6 Skrevet 11. mai 2007 (endret) men det er ingen som sier at man faktisk MÅ møte opp da i slike dugnader.... hadde det vært møteplikt hadde saken stilt seg annerledes ja.. jeg har hjemmeeksamen og prioriterer den meget meget sterkt, og da har jeg ikke tid til å fly rundt å rydde opp etter alle de som kaster søppel rundt her.. det må man jo bare forstå...← Men du vil gjerne ha fine blomster utenfor? grønt og fint gress? og ellers ha det pent rundt deg? Dette må gjøres av dugnadsgjengen, så jeg forstår godt at enkelte mennesker kan reagere på at noen aldri stiller opp. Jeg har stor respekt for at mennesker ikke har tid, men jeg har IKKE respekt for mennesker som snakker slik som dette om dugnadsarbeidet. Det du sier er at din tid er mye viktigere enn alle andre sin, og alle andre rundt deg har med å gjøre det penest mulig sånn at du har et fint sted å bo. Jeg forstår at eksamen er viktigere enn dugnadsarbeidet, men du har vel ikke eksamen hele året? Kan du ikke melde deg frivillig til å ta dugnadsarbeid, når du er ferdig med eksamen? Endret 11. mai 2007 av Piper
Deidre Skrevet 11. mai 2007 #7 Skrevet 11. mai 2007 men det er ingen som sier at man faktisk MÅ møte opp da i slike dugnader.... hadde det vært møteplikt hadde saken stilt seg annerledes ja.. jeg har hjemmeeksamen og prioriterer den meget meget sterkt, og da har jeg ikke tid til å fly rundt å rydde opp etter alle de som kaster søppel rundt her.. det må man jo bare forstå... ← Jeg forstår godt at man vil prioritere studier fremfor dugnad. Selvsagt er eksamen viktigst! Du er sikkert med ellers?
treningsjenta Skrevet 11. mai 2007 Forfatter #8 Skrevet 11. mai 2007 klart det! jeg skrev jo også at det er en ypperlig anledning for å komme ikontakt med folk.. men dessverre så hadde jeg ekssamen og valgte å prioritere den først denne gangen.
Gjest Elastica Skrevet 11. mai 2007 #9 Skrevet 11. mai 2007 Jeg skjønner godt at eksamen blir prioritert - men blir oppriktig bekymret hvis du bruker samme slutningslogikk i studiet som du gjorde i dette tilfellet. Ellers noterer jeg at du har tid til å frekventere KG.
Merneith Skrevet 11. mai 2007 #10 Skrevet 11. mai 2007 Jeg antar at du fortalte at du hadde hjemmeeksamen, og at du derfor ikke kunne delta? Hvis ikke, så skjønner jeg godt at folk skuler. Man trenger ikke å delta hele dagen på dugnader, men alle har tid til å delta en time eller to. Hvis ikke, så bør man enten kjøpe møbler fra IKEA eller lære seg å prioritere... Svaret mitt er litt krast, men det er så mange som alltid har en "god unnskyldning" for å slippe hver eneste dugnad. Så jeg skjønner at dama ikke smilte til deg. Jeg ser heller ikke hvorfor du bare antar at det var hun som stappet papirene i din postkasse heller.
Glitnir Skrevet 11. mai 2007 #11 Skrevet 11. mai 2007 Jeg skjønner godt at eksamen blir prioritert - men blir oppriktig bekymret hvis du bruker samme slutningslogikk i studiet som du gjorde i dette tilfellet. Ellers noterer jeg at du har tid til å frekventere KG. ←
treningsjenta Skrevet 11. mai 2007 Forfatter #12 Skrevet 11. mai 2007 ærlig talt.. jeg sier jo ikke fra til folk at jeg har hjemmeeksamen, jeg kommer ikke dit for å beklage meg. det er satt av maks to timer til dugnad og jeg skal vel ikke måtte unnskylde meg for å ikke delta på disse to timene..... kan man ikke så kan man ikke... det er absolutt ingen møteplikt!!!!!! og for å si det slik, det var vel maks 20 oppmøtte der av i alt 2 stk hele blokker!!! og ja jeg har tid til å skrive her inne av den grunn at hjemmeeksamen foregår på pc og den er lett tilgjengelig, og man naturlig tar seg noen pauser og svisjer innom nettet. det er noe annet å kle på seg og gå ut og bruke to timer !!!
Gjest Matsui Skrevet 11. mai 2007 #13 Skrevet 11. mai 2007 Sure, gamle kjærringer er et problem kun så lenge du lar dem irritere deg. Jeg hadde i hvert fall ikke brukt særlig mange kaloriene på å ergre meg over saken. Det er jo sånn sure, gamle kjærringer blir til - altså når noen ikke har viktigere ting å fylle livene sine med enn å ergre seg over bagateller og det faktum at andre ikke har et like innholdsløst liv som dem selv.
Merneith Skrevet 11. mai 2007 #14 Skrevet 11. mai 2007 ærlig talt.. jeg sier jo ikke fra til folk at jeg har hjemmeeksamen, jeg kommer ikke dit for å beklage meg. det er satt av maks to timer til dugnad og jeg skal vel ikke måtte unnskylde meg for å ikke delta på disse to timene..... kan man ikke så kan man ikke... det er absolutt ingen møteplikt!!!!!! og for å si det slik, det var vel maks 20 oppmøtte der av i alt 2 stk hele blokker!!! og ja jeg har tid til å skrive her inne av den grunn at hjemmeeksamen foregår på pc og den er lett tilgjengelig, og man naturlig tar seg noen pauser og svisjer innom nettet. det er noe annet å kle på seg og gå ut og bruke to timer !!! ← Okey, så du synes at de andre bare skal vite av seg selv at du har noe viktig du skal gjøre og at du ikke bare sluntrer unna? Om noen bare hadde lusket seg forbi dugnaden, så hadde jeg ikke trodd de hadde noe bedre å gjøre.. Det er ikke pliktig å delta på dugnader, men ikke forvent at vi som gjør arbeidet synes det er helt toppers at du nyter godene uten å bidra.
Gjest Frysepulver Skrevet 11. mai 2007 #15 Skrevet 11. mai 2007 Jeg antar at du fortalte at du hadde hjemmeeksamen, og at du derfor ikke kunne delta? Hvis ikke, så skjønner jeg godt at folk skuler. ← ærlig talt.. jeg sier jo ikke fra til folk at jeg har hjemmeeksamen, jeg kommer ikke dit for å beklage meg. det er satt av maks to timer til dugnad og jeg skal vel ikke måtte unnskylde meg for å ikke delta på disse to timene..... kan man ikke så kan man ikke... det er absolutt ingen møteplikt!!!!!! og for å si det slik, det var vel maks 20 oppmøtte der av i alt 2 stk hele blokker!!! og ja jeg har tid til å skrive her inne av den grunn at hjemmeeksamen foregår på pc og den er lett tilgjengelig, og man naturlig tar seg noen pauser og svisjer innom nettet. det er noe annet å kle på seg og gå ut og bruke to timer !!! ← Søt holdning...
treningsjenta Skrevet 12. mai 2007 Forfatter #16 Skrevet 12. mai 2007 Søt holdning... ← hva i helvete mener du med dt??? ja jeg lar meg provosere.......
Brunhilde Skrevet 12. mai 2007 #17 Skrevet 12. mai 2007 Det er ingen som sier at du skulle delta på hele dugnaden, men jeg er sikker på at du kunne klart å avse en halv time om du hadde giddet! At nabokjerringa skulte forstår jeg godt, men det er ikke dermed sagt at hun puttet papirene i postkassa di. Tror du bør stikke fingeren i jorda og se at om du velger å bo i et fellesskap så bør du også delta i fellesskapets plikter...
Gjest *Magica* Skrevet 12. mai 2007 #18 Skrevet 12. mai 2007 Da du møtte nabodama kunne du vel ha hilst hyggelig hei og forklart situasjonen? De fleste vil jo forstå det, og det hadde ikke kostet deg noe.
treningsjenta Skrevet 12. mai 2007 Forfatter #19 Skrevet 12. mai 2007 falt seg ikke naturlig å begynne å forklare når jeg aldri har snakket med dama..kun vært på hilsern... dessuten viste hun ingen intr og snudde seg vekk..
Gjest Frysepulver Skrevet 12. mai 2007 #20 Skrevet 12. mai 2007 hva i helvete mener du med dt??? ja jeg lar meg provosere....... ← Jeg mener at holdningen din ikke er bra. For det første gidder du ikke møte opp på dugnad, du lar heller naboene dine sørge for at det er pent rundt deg. For det andre gidder du ikke si fra på forhånd, dermed skaper du selv den situasjonen du etterhvert havnet i. En god naboholdning vil være å 1. si fra på forhånd dersom man ikke kan møte på dugnad 2. tilby seg å gjøre noe når man har tid Ovenfor dine naboer fremstår du nå som en lat person som ikke engang gidder å meddele at du ikke kan stille. Sånt blir ikke populært og det burde du har forstått på forhånd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå