Gjest T-Nicky Skrevet 11. mai 2007 #1 Skrevet 11. mai 2007 (endret) heisann! jeg er veldig usikker for tiden, kjæresten min er så fram og tilbake, han har det ikke bra. jeg skal kopiere noe han har skrevet på brev til meg, og jeg vil gjerne ha reaksjoner fra andre, da jeg ikke helt selv klarer og analysere dette. jeg er dagmamma og kan nok si at jeg ikke har det bra i forhold til jobb. men jeg har problemer med å gå ut i jobb pga jeg ikke har full utdannelse og fordi jeg har forferdelig presasjonsangst i jobbsammenheng, men er veldig utadvendt fordi dette tærer på kjæresten, han vil jo jeg skal ha det bra..men jeg vet virkelig ikke hvordan vi skal få det bra.. trenger seriøst råd her.. for 1 mdn siden gjorde han det slutt pga hans problemer som det står om i brevet, men han angret seg grusomt etterpå. han sier at han vil ikke at vi skal gjøre det slutt, men han klarer ikke leve i denne siuasjonen. vi elsker hverandre.. =( her er brevet: Ok, sånn er det... I det siste har jeg ikke sett lyst på noe... ikke på jobb, framtid, venner eller forhold... det kjennes ut som om jeg mister de vennene jeg har, ingen som bryr seg lengere, sikkert fordi jeg holder på å bli mer og mer usynlig, at jeg ikke har noe å komme med eller bidra med... sånn føler jeg det på jobben også, mister grepe på alt... greier ikke ha orden på noe lengere, live mitt er ett eneste stort virrvarr. og det er jeg som må jobbe hele tida, bruke tida mi på å få tak i penger, men det å virker for tungt til meg fortida, mest lyst til å legge meg ned å dø, men så enkelt er det ikke... også kommer du i tilegg til alt det her, at du maser om alt mulig, ikke bidrar med noe, at jeg bekymrer meg over hva du ska gjøre med livet ditt, fordi nå har du sittet inne i ei leilighet i to år snart, å jeg tror du får d mye bedre uten meg eller hver for oss, da du kansje blir mer fokusert på å oppnå ting, som musikk f.eks... eller skole og utdanning...jegfår vondt inni meg når jeg ser at du ikke gjør noe, at du mistrives her, for jeg veit hvor mye du har lyst å oppnå ting å det greie du rett å slett ikke her! jeg vill ikke ha det på samvittigheten min at du ikke får utrettet noe!! Og jeg føler også du liker meg mindre og mindre, at du ikke orker å gi så mye av deg selv som før.. som om du holder tilbake litt... jeg mener at vi ødelegger mer for hverandre enn hva vi gjør godt! Lell om vi har mange kjempe gode minna og opplevelser tidligere, men no har vi komme til ett punkt der det er mer ødeleggelse isteden for å bygge hverandre opp... å det er ikke sånn d skal være! jeg er lei meg for alt der her, men jeg kan ikke noe for d... Du kan jo ikke påstå at vi har hatt det bra i det siste, det kan hvertfall ikke jeg...du skjønner at det kommer t å bli enda mer krangling hvis vi fortsetter? jeg er hvertfall trøtt av alt, dødstrøtt... I det siste har jeg ikke sagt et eneste ord på arbeid...bare svart ja/nei når jeg får spørsmål om jeg kan gjøre ting...jeg blir bare mer og mer innesluttet...for en stund siden var d mye bedre, da holdt det på å gå oppover, men nå e alt revet vekk igjenn, jeg veit ikke eksakt grunn til det, men det har med sinnsstemningen å psyken min å gjøre...også har jeg blitt mer og mer likegyldig, orker ikke bry meg om noe, orker ikke tenke selv, du aner ikke hvor mange feil jeg gjør på arbeid som jeg egentlig vet at jeg ikke skal gjøre, men gjør alikevell fordi jeg ikke tenker og det er fordi det er så mange bekymringer i hodet mitt... greier rett å slett ikke mer...føler at jeg bli dommere og dommere... Å no vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, later jeg som ingenting er det både feigt og urettferdig oven for deg!! og ting kan fort bli verre!! og jeg blir mer og mer nedbrutt... hva mener du om dette jeg har skrevet her? Er du helt uenig? eller? ja.. det var brevet..håper dere kan være ærlig og si hva dere mener om dette.. Endret 11. mai 2007 av T-Nicky
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2007 #2 Skrevet 11. mai 2007 Første tanke: Han har en depresjon og bør gå til legen med det. Andre tanke: Han har nok litt rett i det han sier - at dere ikke er bra for hverandre akkurat nå fordi ingen av dere har noe å gi til den andre. Jeg tror ikke en pause hadde vært så dumt. Finne seg sjæl, rett og slett, og så kanskje finne hverandre igjen etterpå. Det er ikke lett, det er tvert imot innmari vondt og vanskelig, men av og til er det nødvendig å ta et skritt tilbake, trekke pusten og se nøye på livet sitt og hvor man er i forhold til det man ønsker å oppnå. Så kan man begynne å konsentrere seg om veien videre. Stor klem til dere begge, og lykke til med det dere velger. Jeg tror dere begge trenger å konsentrere dere om én person en stund, og det er seg selv.
Amalie_85 Skrevet 11. mai 2007 #3 Skrevet 11. mai 2007 skifter du avatar eller har du laget flere tråder?? :klø: jeg blir forvirret om jeg har lest tråden eller ikke håper dere finner ut av problemet da
Gjest T-Nicky Skrevet 11. mai 2007 #4 Skrevet 11. mai 2007 skifter du avatar eller har du laget flere tråder?? :klø: jeg blir forvirret om jeg har lest tråden eller ikke håper dere finner ut av problemet da ← hehe, skifter avatar
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2007 #5 Skrevet 11. mai 2007 Å d e i som må jobbe heile tia, bruke tia mi på å få tak ti peng, men d au virke fær tongt t me fortia, mæst løst t å legge me ned å dø, men så enkelt e d ikkje... åså kjæm du i tilegg t alt ta her, at du mase om alt mulig, ikkje bidreg me nåkkå, at i bekymre me over ka du ska gjær me live ditt, for no he du sotte inne i ei leilighet i to år snart, å i trur du fe d mykje bedre uten me lr kvarfor oss, da du kansje bli mær fokusert på å oppnå ting, som musikk f.eks... lr skole å utdanning...i fe låkt inni me når i ser at du ikkje gjør nåkkå, at du mistrives her, for i veit kor mykje du he løst å oppnå ting å d greie du rett å slett ikkje her! I vill ikkje ha d på samvittigheta mi at du ikkje fe utretta nåkkå!! Å i føle å du like me mindre å mindre, at du ikkje orke å gi så mykkje av d sjøl som før.. som om du hell tbake litt... ← Se på det han har skrevet her en gang til, og se om alt dreier seg om han, eller om du har en liten andel av ansvar her... På meg virker han sliten!
Gjest T-Nicky Skrevet 11. mai 2007 #6 Skrevet 11. mai 2007 (endret) ]Se på det han har skrevet her en gang til, og se om alt dreier seg om han, eller om du har en liten andel av ansvar her... På meg virker han sliten! ← Endret 11. mai 2007 av T-Nicky
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2007 #7 Skrevet 11. mai 2007 Dette skulle du aldri ha lagt ut her. Du burde ihvertfall ha skrevet det om til bokmål eller nynorsk så det ble umulig å gjenkjenne ham pga dialekten. Det er ikke så vanskelig å gjenkjenne folk her, i tillegg til at jeg synes det er utrolig respektløst å legge ut et personlig brev på et åpent forum.
Gjest T-Nicky Skrevet 11. mai 2007 #8 Skrevet 11. mai 2007 Dette skulle du aldri ha lagt ut her. Du burde ihvertfall ha skrevet det om til bokmål eller nynorsk så det ble umulig å gjenkjenne ham pga dialekten. Det er ikke så vanskelig å gjenkjenne folk her, i tillegg til at jeg synes det er utrolig respektløst å legge ut et personlig brev på et åpent forum. ← jeg vet det =( men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. skulle kansje vært anonym og gjort om skriften..huff..angrer meg nå..
Gjest *Magica* Skrevet 11. mai 2007 #9 Skrevet 11. mai 2007 Du kan endre innlegget ditt, T-nicky. Fort gjort å gjøre noe overilt når man er fortvila.
Gjest Bellatrix Skrevet 11. mai 2007 #10 Skrevet 11. mai 2007 Dette skulle du aldri ha lagt ut her. Du burde ihvertfall ha skrevet det om til bokmål eller nynorsk så det ble umulig å gjenkjenne ham pga dialekten. Det er ikke så vanskelig å gjenkjenne folk her, i tillegg til at jeg synes det er utrolig respektløst å legge ut et personlig brev på et åpent forum. ← Det tenkte jeg også på. Endret på det til bokmål eller nynorsk så blir det ikke så lett gjenkjennelig.
missluna Skrevet 11. mai 2007 #11 Skrevet 11. mai 2007 For det første. Jeg er enig med personen over meg her om at du ikke burde legge ut personlige brev på denne måten.. Du burde helelr fortalt med egne ord hva mannen din har sagt.. Men for å svare deg; Han virker veldig sliten ja, og jeg vil tro at det beste nok er å gå hvert til deres en stund, snakk med han om at han bør oppsøke noen proffe å snakke med om problemene sine. Dessuten virker det utifra brevet hans som at du også bør få litt mer orden på livet ditt. Gå hvert til deres, bevis for han at du kan hvis du vil. Du kommer noen vei i livet uten at han trenger å påta seg ansvaret for at du skal gjøre det. Så da når ting har ordnet seg mer for dere, vil dere finne tilbake til hverandre om det er meningen at det skal være dere to. Jeg vet ikke helt om han har skrevet dette brevet for at du skal gjøre mer for han, for at du gjerne skal bry deg mer osv, det kan virke litt sånn, men det er kun han som kan hjelpe seg selv. Ingen andre, hverken du eller andre venner og bekjente kan hjelpe han på andre tanker. Hvis han vil få orden på ting så må han snakke med noen som kan med sånt. Han bør ta ansvar for eget liv og livssituasjon, og du bør gjøre det samme. Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2007 #12 Skrevet 11. mai 2007 Dette skulle du aldri ha lagt ut her. Du burde ihvertfall ha skrevet det om til bokmål eller nynorsk så det ble umulig å gjenkjenne ham pga dialekten. Det er ikke så vanskelig å gjenkjenne folk her, i tillegg til at jeg synes det er utrolig respektløst å legge ut et personlig brev på et åpent forum. ← enig. så rævva gjort.
Gjest T-Nicky Skrevet 11. mai 2007 #13 Skrevet 11. mai 2007 enig. så rævva gjort. ← ja, nå føler jeg meg mye bedre..akkurat som jeg ikke sliter med dårlig samvittighet hver dag!!!
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2007 #14 Skrevet 11. mai 2007 ja, nå føler jeg meg mye bedre..akkurat som jeg ikke sliter med dårlig samvittighet hver dag!!! ← Når du legger ut et personlig brev her som er lett gjenkjennelig, må du forstå at folk reagerer. Kanskje det var samboeren din som skrev at det var rævva gjort, til og med? Nå har du jo endret på brevet, så nå kan du slutte og sutre pga reaksjonene du får på det. Dere har det tydeligvis ikke bra, verken du eller samboeren din. Lykke til.
Kykkelikokos Skrevet 11. mai 2007 #15 Skrevet 11. mai 2007 Den eneste som kan kjenne igjen brevet her, er forfatteren. Gjort er gjort, og spist er spist. Ikke tenk mer på det. Jeg tror begge to må ta tak i nakkeskinnet og jobbe med dere selv. Om dere velger å gjøre det hver for dere, eller sammen, det må dere finne ut av selv. Men en ting er sikkert; dere må ikke legge skylden på hverandre. Man er selv ansvarlig for sin egen lykke.
Gjest DyneTryne Skrevet 11. mai 2007 #18 Skrevet 11. mai 2007 De som slenger anonymt med leppa for å få deg til å føle deg verre, vel. Ser ikke vitsen med at 4 andre skal si noe som allerede er nevnt
Allimac Skrevet 11. mai 2007 #19 Skrevet 11. mai 2007 Han virker veldig sliten ja, og jeg vil tro at det beste nok er å gå hvert til deres en stund, snakk med han om at han bør oppsøke noen proffe å snakke med om problemene sine. Dessuten virker det utifra brevet hans som at du også bør få litt mer orden på livet ditt. Gå hvert til deres, bevis for han at du kan hvis du vil. Du kommer noen vei i livet uten at han trenger å påta seg ansvaret for at du skal gjøre det. Så da når ting har ordnet seg mer for dere, vil dere finne tilbake til hverandre om det er meningen at det skal være dere to. Jeg vet ikke helt om han har skrevet dette brevet for at du skal gjøre mer for han, for at du gjerne skal bry deg mer osv, det kan virke litt sånn, men det er kun han som kan hjelpe seg selv. Ingen andre, hverken du eller andre venner og bekjente kan hjelpe han på andre tanker. Hvis han vil få orden på ting så må han snakke med noen som kan med sånt. Han bør ta ansvar for eget liv og livssituasjon, og du bør gjøre det samme. Lykke til ← Jeg er enig i dette.. !
Annie Skrevet 11. mai 2007 #20 Skrevet 11. mai 2007 DU, trådstarter må ta tak i livet ditt og forholdet DERES! På meg så virker det som om du ikke skjønner hvor mye han jobber for dere, og at du gjemmer deg bak prestasjonsangsten din. Om du ikke har utdannelse, hvorfor gjør du ikke noe med det? Hvorfor mister han kontakten med vennene sine? Hvorfor trives du ikke? Og om det ikke er tilfelle, hvorfor sitter han med det inntrykket? HAN har tatt tak i noe her, nå er det opp til deg å ta tak for å rette på ditt liv og deres forhold!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå