Donpedro Skrevet 11. mai 2007 #41 Skrevet 11. mai 2007 Men dersom man ser på Kate Moss og noe av det hun faktisk ER kjent for, som er modell og en utrolig tynn modell, det er jo tross alt noe av det alle vet om akkurat henne som "kjendis". Jeg hadde ærlig talt ikke engang tenkt på at en kolleksjon fra henne, var laget for kvinner som meg, som er normalt slanke men med både hofter liv og muskler, for det er rett og slett ikke det bildet hun er kjent for. ← Har ikke kropp som likner på noen av kjendisene som før er brukt til å markedsføre billige klesmerker, men jammen har de ikke hatt klær i min størrelse forde. (Ikke at jeg har kjøpt noe, for jeg er ikke opptatt av det). Kylie kommer nå med badetøy for HM, vil tro de har over str 36. Hun er jo også usedvanlig liten.
aline Skrevet 11. mai 2007 #42 Skrevet 11. mai 2007 Har ikke kropp som likner på noen av kjendisene som før er brukt til å markedsføre billige klesmerker, men jammen har de ikke hatt klær i min størrelse forde. (Ikke at jeg har kjøpt noe, for jeg er ikke opptatt av det). Kylie kommer nå med badetøy for HM, vil tro de har over str 36. Hun er jo også usedvanlig liten. ← ingen av dem er vel kjent nettop pga sin radmagre kropp vel, så det blir jo likevel litt annerledes, ihvertfall i mine øyne. Kylie er liten ja, men hun er ikke kjent fordi hun er over på nært sykelig tynn. Jeg synes ihvertfall personlig at akkurat Kate Moss stiller i en annen klasse sånn sett.
Gjest Piper Skrevet 11. mai 2007 #43 Skrevet 11. mai 2007 HM har blitt ganske store i størrelsen i det siste, iallefall som jeg har merka. Det hender at tilogmed 34 kan bli for stort. (og jeg ser ikke på meg selv som noen super tynn person) og til det andre spørsmålet, Avogtil synes jeg det er fint de skiller litt på klær. Har sett altfor mange store personer trykke seg inn i klær forbeholdt på små mennesker, og det ser rett og slett ikke bra ut. alle kan ikke passe alle fasonger på klær, sånn er det bare. (merk, avogtil.) ← Men selv om du mener at de ikke passer de, så er det ikke dermed sagt at de ikke skal kunne gå i klærne. Skal de litt store spørre deg og andre om hva de skla få lov til å gå med? Da vil jeg gjerne ha noe jeg skulle ha sagt, om klesbruken til dere små. For selv om ejg ikke anser meg selv som stor, er det ikke min sak å bestemme hva folk får og ikke får lov til å gå med.
Donpedro Skrevet 11. mai 2007 #44 Skrevet 11. mai 2007 ingen av dem er vel kjent nettop pga sin radmagre kropp vel, så det blir jo likevel litt annerledes, ihvertfall i mine øyne. Kylie er liten ja, men hun er ikke kjent fordi hun er over på nært sykelig tynn. ← Hun er kjent for å være svært kort. Så hvis hun skulle fronte en kolleksjon, så ville du tatt det som en selvfølge at folk over 160 ikke kunne brukt de klærne?
aline Skrevet 11. mai 2007 #45 Skrevet 11. mai 2007 Men selv om du mener at de ikke passer de, så er det ikke dermed sagt at de ikke skal kunne gå i klærne. Skal de litt store spørre deg og andre om hva de skla få lov til å gå med? Da vil jeg gjerne ha noe jeg skulle ha sagt, om klesbruken til dere små. For selv om ejg ikke anser meg selv som stor, er det ikke min sak å bestemme hva folk får og ikke får lov til å gå med. ← alle og en hver skal ikke bestemme hva hvem kan bruke, men om jeg lager min egen kleskolleksjon, så må jeg da selv få lov til å bestemme hvem klærne er ment for og hvilke størrelser jeg ønsker å lage dem i. Det gjøres jo allerede i stormote-butikker, der er klærne laget og bestem for altså de som er større og klærne der, de forskjellige kolleksjonene der er IKKE ment for og vil ikke passe folk som er små/tynne f.eks str 34. Jeg ser ikke helt hvorfor dette er ok mens det ikke er lov å gjøre det for de som er små/tynne.
aline Skrevet 11. mai 2007 #46 Skrevet 11. mai 2007 Hun er kjent for å være svært kort. Så hvis hun skulle fronte en kolleksjon, så ville du tatt det som en selvfølge at folk over 160 ikke kunne brukt de klærne? ← så hun er ikke kjent for å være tynn altså? er det bare noe jeg har fått med meg? er hun 160? jeg er ikke kjent i moteverdenen sånn sett, så det jeg har fått med meg om henne er nettop omtalen om hennes tynnhet, ikke hennes høyde, for det er vel ikke akkurat noe som selger sånn i mediebildet. At hun er sinnsykt tynn, har brukt stoff og slikt derimot, ja, det selger og blir med i bildet av henne som kjendis også for meg som ikke følger spesiellt mye med.
Donpedro Skrevet 11. mai 2007 #47 Skrevet 11. mai 2007 Ingen har sagt det ikke er lov. Poenget er at dette er frontet som en helt vanlig kolleksjon.
Donpedro Skrevet 11. mai 2007 #48 Skrevet 11. mai 2007 så hun er ikke kjent for å være tynn altså? er det bare noe jeg har fått med meg? er hun 160? jeg er ikke kjent i moteverdenen sånn sett, så det jeg har fått med meg om henne er nettop omtalen om hennes tynnhet, ikke hennes høyde, for det er vel ikke akkurat noe som selger sånn i mediebildet. At hun er sinnsykt tynn, har brukt stoff og slikt derimot, ja, det selger og blir med i bildet av henne som kjendis også for meg som ikke følger spesiellt mye med. ← Snakket om Kylie
aline Skrevet 11. mai 2007 #49 Skrevet 11. mai 2007 Poenget er at dette er frontet som en helt vanlig kolleksjon. ← det er vel akkurat det jeg ikke har fått med meg, har igrunnen ikke fått med meg kolleksjonen før den kom, så lite følger jeg med... og det første jeg tenkte når jeg så at Kate Moss var ute med en kolleksjon, var at det ikke var klær for meg, ergo mine reaksjoner om saken. Snakket om Kylie ← ah, er litt treg, fredag vettu.
Donpedro Skrevet 11. mai 2007 #50 Skrevet 11. mai 2007 det er vel akkurat det jeg ikke har fått med meg, har igrunnen ikke fått med meg kolleksjonen før den kom, så lite følger jeg med... ← Finnes vel ikke Topshop i Norge, så ikke så rart. (Eller tar jeg feil?)
Gjest Piper Skrevet 11. mai 2007 #51 Skrevet 11. mai 2007 (endret) alle og en hver skal ikke bestemme hva hvem kan bruke, men om jeg lager min egen kleskolleksjon, så må jeg da selv få lov til å bestemme hvem klærne er ment for og hvilke størrelser jeg ønsker å lage dem i. Det gjøres jo allerede i stormote-butikker, der er klærne laget og bestem for altså de som er større og klærne der, de forskjellige kolleksjonene der er IKKE ment for og vil ikke passe folk som er små/tynne f.eks str 34. Jeg ser ikke helt hvorfor dette er ok mens det ikke er lov å gjøre det for de som er små/tynne.← Har jeg sagt det er ok, at de lager enkelte klær bare for store? Selv om du mener det er ok, fordi de store har sine egne klær, må ikke jeg mene det samme. Og hadde du vært en designer som bare laget klær til en type, ville jeg begynt å lure på deg som designer. For hvor vanskelig er det å lage klærne i ulike størrelser? Men dette er kanskje sånne kjempe dyre plagg, der det helst bare skal være en person som har akkurat det antrekket. Men er det slik, så burde kunden fått bestemme sin egen størrelse. For jeg forstår ikke hvorfor designeren skal være den som skal bestemme størrelsen på klærne. Men det er nå bare min mening Endret 11. mai 2007 av Piper
Gjest DyneTryne Skrevet 12. mai 2007 #52 Skrevet 12. mai 2007 Jeg kan ikke forstå at de må gå på barneavdelingen, for det er flere butikker i dag som selger veldig små størrelser. Vero moda, only, HM, + noen andre som jeg ikke husker navnet på. Men jeg forstår ikke hvorfor det må være enten eller. Kan de ikke lage klær i ulike størrelser da? Eller må det skilles mellom, "små", "normale" og "store"? ← XS på vero moda/only henger bare på meg. Jeg synes de har store størrelser der. Jeg vet ikke om jeg kommer til å handle noe fra denne kolleksjonen, er ikke så glad i designerklær og det å kjøpe klær bare fordi en kjendis har designet dem. Dem som har gledet seg til å kjøe dette bare pga det er hennes klær, men blir skuffet fordi de er for store, bør heller gå inn i seg selv og finne en egen stil. Det går an å kjøpe fine klær selv om ikke de har en merkelapp med et kjedisnavn på.
aline Skrevet 12. mai 2007 #53 Skrevet 12. mai 2007 For hvor vanskelig er det å lage klærne i ulike størrelser? ← dersom man er ute etter å lage klær som skal passe alle størrelser, så er det ikke vanskelig, men det ER faktisk ikke alle snitt som passer til alle fasonger og størrelser (jeg gikk skole akkurat med tanke på å bli klesdesigner når jeg var yngre og vi lærte faktisk mye om hva som passet til forskjellige kropper og hva som burde tilpasses for at det skulle bli best mulig.) skulle jeg laget en kolleksjon så hadde den nok ikke vært ment for alle kroppsstørrelser og fasonger, fordi jeg ville ønsket å lage plagg som fremhevet visse former som ikke alle har. Så lenge jeg ikke jobbet for HM eller andre store kjedebutikker selvsagt. å tro at alle klær passer til alle størrelser bare man lager dem små nok/store nok, er faktisk feil om man ser på det fra designens side.
aline Skrevet 12. mai 2007 #54 Skrevet 12. mai 2007 Finnes vel ikke Topshop i Norge, så ikke så rart. (Eller tar jeg feil?) ← Nei, tror ikke det vel? (aner ikke, jeg følger altfor lite med tror jeg... )
Luzi Skrevet 12. mai 2007 #55 Skrevet 12. mai 2007 skulle jeg laget en kolleksjon så hadde den nok ikke vært ment for alle kroppsstørrelser og fasonger, fordi jeg ville ønsket å lage plagg som fremhevet visse former som ikke alle har. Så lenge jeg ikke jobbet for HM eller andre store kjedebutikker selvsagt. å tro at alle klær passer til alle størrelser bare man lager dem små nok/store nok, er faktisk feil om man ser på det fra designens side. ← Er kjempe-enig i det du sier der, kunne ikke sagt det bedre selv:) --- Det lages jo spesielle kolleksjoner til litt større også, sist jeg kikket over BiB kolleksjonen til HM fant jeg favoritt kosebuksen min. Den har de ikke lengere i den vanlige hm kolleksjonen, og min er slitt som bare det, og jeg skulle gjerne hatt en ny.
mysan Skrevet 17. mai 2007 #56 Skrevet 17. mai 2007 Enkelte plagg og linjer passer for jenter i størrelse "petite". At store, mer grovbygde jenter på død og liv skal inn i disse klærne, er jo egentlig bare tåpelig. Kate Moss er ei lita jente, og har vel laget sin kolleksjon i sin egen størrelse. Jeg ser ikke helt problemet. Designere ser vel gjerne seg selv som "kunstnere" og har sine meninger om hvordan klærne skal se ut på de som bruker dem, det er tross alt deres kunstverk brukere skal gå rundt med og på den måten vise arbeidene, og at de da forbeholder seg retten til å lage klær etter egen smak og størrelser og fasonger de selv finner vakkert, synes jeg ikke er det minste rart. At vi som bruker størrelse 40+ må finne oss andre plagg er da virkelig ikke et problem?
Menecairiel Skrevet 18. mai 2007 #57 Skrevet 18. mai 2007 Det jeg synes er ironisk er at folk klager. TopShop's normale, ikke-designet-av-Kate-Moss klær er mye finere enn de der. Litt som Madonna's for H&M. Desverre kommer det alltid til aa være klesbutikker og kjeder som tenker "vi skal bare lage klær for 14 aaringer, eller damer som er tynne". Kan ikke bli hjelpet. Heldigvis for oss som sliter litt (Er selv str. 40-42, og hadde likt aa være en 38 igjen, som naar jeg var 16) saa finnes det andre butikker som selger. Okay, ikke ved mindre du bor i en by, eller i utlandet (kommer fra Nordland, og det er sykt lite klær over str. 40 der...), men da maa man bare slite. Kate Moss kan beholde sine klær. Men litt kritikk maa hun taale, akkurat som alle som staar henne nær.
Rainbow Brite Skrevet 18. mai 2007 Forfatter #58 Skrevet 18. mai 2007 Men litt kritikk maa hun taale, akkurat som alle som staar henne nær. ← Er det mulig? Jeg har så inderlig lite til overs for mennesker med den holdningen. Trist og fattig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå