Rainbow Brite Skrevet 11. mai 2007 #1 Skrevet 11. mai 2007 Her er linken til "slakt" av Kate Moss' kolleksjon, fordi den kun er for smale jenter. Personlig synes jeg det er helt på tryne at folk lager en stor sak av at de ikke passer inn i klær de ikke er ment å passse inn i. Venter spent på artikkelen hvor jenter med store føtter klager over størrelsen på italienske sko... Det finnes faktisk en hel verden der ute med jenter som er naturlig tynne. Hvorfor i all verden skal ikke de få ha en egen kolleksjon? Det er jo ikke akk som om tynne jenter passer inn i Big-is-beautiful kolleksjoner! Skal man skrive artikler i landsdekkende aviser om det også da? Er så lei av mennesker som hakker løs på tynne jenter. Det er faktisk like naturlig å være tynn som tykk og midt i mellom! Hvis man blir deprimert av å bruke for små klær, så ikke gjør det da! HMF!!
Gjest Miss Guided Skrevet 11. mai 2007 #2 Skrevet 11. mai 2007 (endret) Her er linken til "slakt" av Kate Moss' kolleksjon, fordi den kun er for smale jenter. Personlig synes jeg det er helt på tryne at folk lager en stor sak av at de ikke passer inn i klær de ikke er ment å passse inn i. Venter spent på artikkelen hvor jenter med store føtter klager over størrelsen på italienske sko... Det finnes faktisk en hel verden der ute med jenter som er naturlig tynne. Hvorfor i all verden skal ikke de få ha en egen kolleksjon? Det er jo ikke akk som om tynne jenter passer inn i Big-is-beautiful kolleksjoner! Skal man skrive artikler i landsdekkende aviser om det også da? Er så lei av mennesker som hakker løs på tynne jenter. Det er faktisk like naturlig å være tynn som tykk og midt i mellom! Hvis man blir deprimert av å bruke for små klær, så ikke gjør det da! HMF!! ← Og ellers har du det bra? Jeg for min del syns det er eksluderende når klær man syns er fine og kunne tenke seg selv, lages i kun en størrelse, og det gjelder enten det er små eller store størrelser. Men det blir jo så klart mer spesielt når det lages et begrenset utvalg, og det er jo viktig (for enkelte). Alle fasonger er naturlige, så hvorfor ikke lage alle størrelser da? Endret 11. mai 2007 av Miss Guided
Deidre Skrevet 11. mai 2007 #3 Skrevet 11. mai 2007 Det er jo helt åpenbart at en overvektig aldri ville passet til en slik kolleksjon.
Gjest Aurora Vaniljesaus Skrevet 11. mai 2007 #4 Skrevet 11. mai 2007 Venter spent på artikkelen hvor jenter med store føtter klager over størrelsen på italienske sko... Det tror jeg det har blitt klaget over mange ganger.. Personlig har jeg skostørrelse 40 og synes selvfølgelig det er irriterende når enklete damesko sørover i Europa ikke finnes i størrelser over 39 f.eks. Klart jeg klager..
Gjest Aurora Vaniljesaus Skrevet 11. mai 2007 #5 Skrevet 11. mai 2007 Det er jo helt åpenbart at en overvektig aldri ville passet til en slik kolleksjon. ← Akkurat som det er åpenbart at mange som er langt fra overvektige heller ikke ville passe inn i disse. Måtte bare si det siden jeg syntes din kommentar antydet at man måtte være overvektig for å ikke kunne bruke klær i str 36
Deidre Skrevet 11. mai 2007 #6 Skrevet 11. mai 2007 Akkurat som det er åpenbart at mange som er langt fra overvektige heller ikke ville passe inn i disse. Måtte bare si det siden jeg syntes din kommentar antydet at man måtte være overvektig for å ikke kunne bruke klær i str 36 ← Neida, det synes jeg absolutt ikke. Det var muligens litt klønete av meg å bruk begrepet overvektig. Men det er jo åpenbart at disse plaggene ikke passer for de som har litt mage eller rumpe. Og man trenger ikke være større enn str 40 for å ha litt som buler ut. Og jeg anser selvsagt ikke str 40 for å være for overvektige. Denne kolleksjonen passer for tynne jenter, men jeg ser ikke problemet. Man finner jo noe for alle overalt, uansett.
Grønt blad Skrevet 11. mai 2007 #7 Skrevet 11. mai 2007 Og ellers har du det bra? Jeg for min del syns det er eksluderende når klær man syns er fine og kunne tenke seg selv, lages i kun en størrelse, og det gjelder enten det er små eller store størrelser. Men det blir jo så klart mer spesielt når det lages et begrenset utvalg, og det er jo viktig (for enkelte). Alle fasonger er naturlige, så hvorfor ikke lage alle størrelser da? ← Veldig enig i dette! Og selv om kolleksjonen ikke er laget for de som har litt mage o.l , som Deidre sier, så kan man godt være størrelse 38 uten å ha mage. Det å kun lage størrelse 36 er svært ekskluderende.
Daria Skrevet 11. mai 2007 #8 Skrevet 11. mai 2007 Det er jo ikke akk som om tynne jenter passer inn i Big-is-beautiful kolleksjoner! ← Nå er ikke akkurat den type kolleksjoner eksklusive og trendy klær som alle drømmer om å komme inn i heller da, den sammenligningen blir litt feil. Jeg synes det er problematisk når noe som blir hypet som så trendy og kult er så uoppnåelig for flertallet. Selv er jeg gammel nok og trygg nok på meg selv til å himle med øynene og bare synes hele tankegangen bak er latterlig (kke har jeg noen interesse av å kle meg som Kate Moss heller), men for usikre tenåringsjenter som er opptatt av å passe inn, være trendy og som har Kate Moss som stilikon, er disse klærne neppe balsam for selvbildet. Det blir nok en ting som forteller dem at de ikke er tynne nok, ikke bra nok, og når det formidles av en som er så kjent -og ikke minst så beundret for sin stil -som Kate Moss, blir det budskapet ekstra sterkt. Mote- og kjendisverdenen i dag forteller oss konstant at skal du være pen og vellykket, må du være tynn. At noen -som Lily Allen -innimellom tar til motmæle og prøver å nyansere det bildet, tror jeg er viktig for mange. Det handler ikke bare om å passe inn i et enkelt klesplagg, det handler om hvilke signaler som sendes.
Gjest Aurora Vaniljesaus Skrevet 11. mai 2007 #9 Skrevet 11. mai 2007 Denne kolleksjonen passer for tynne jenter, men jeg ser ikke problemet. Man finner jo noe for alle overalt, uansett. ← Det er absolutt ikke et problem for meg heller.. Selv om jeg langt fra ville komme inn i kolleksjonen. Men jeg synes heller ikke det er merkelig at mange reagerer på det. Størrelse 36 er jo en svært liten størrelse (særlig for oss med "nordiske høyder"), så det blir jo et svært lite og spesielt marked man sikter seg inn mot med en slik kolleksjon. Selv synes jeg det først og fremst er merkelig å lage en kolleksjon i kun veldig små størrelser. Og det gjør at jeg får et dårligere inntrykk av de som lager/produserer/selger disse klærne. Jeg synes rett og slett det er litt "ut"..
Gjest Miss Guided Skrevet 11. mai 2007 #10 Skrevet 11. mai 2007 Akkurat som det er åpenbart at mange som er langt fra overvektige heller ikke ville passe inn i disse. Måtte bare si det siden jeg syntes din kommentar antydet at man måtte være overvektig for å ikke kunne bruke klær i str 36 ← Det er jo allerede mange i dag som mener akkurat det, at folk som ikke kommer inn i str. 36 er overvektige.
MsRP Skrevet 11. mai 2007 #11 Skrevet 11. mai 2007 Det finnes faktisk en hel verden der ute med jenter som er naturlig tynne. Hvorfor i all verden skal ikke de få ha en egen kolleksjon? Det er jo ikke akk som om tynne jenter passer inn i Big-is-beautiful kolleksjoner! Skal man skrive artikler i landsdekkende aviser om det også da? Er så lei av mennesker som hakker løs på tynne jenter. Det er faktisk like naturlig å være tynn som tykk og midt i mellom! Hvis man blir deprimert av å bruke for små klær, så ikke gjør det da! HMF!! ← Morsomt!! Jeg så navnet på tråden og tenkte at den handlet om hvor fælt det var at det var laget en egen kolleksjon for slanke jenter, og jeg ble skikkelig irritert før jeg i det hele tatt hadde åpnet tråden... Jeg er så enig med deg!! Spesielt det siste, er så lei av det jeg også.... Men jeg synes heller ikke det er merkelig at mange reagerer på det. Størrelse 36 er jo en svært liten størrelse (særlig for oss med "nordiske høyder"), så det blir jo et svært lite og spesielt marked man sikter seg inn mot med en slik kolleksjon. Selv synes jeg det først og fremst er merkelig å lage en kolleksjon i kun veldig små størrelser. Og det gjør at jeg får et dårligere inntrykk av de som lager/produserer/selger disse klærne. Jeg synes rett og slett det er litt "ut".. ← Det er absolutt ikke sant!! Det er hverken et lite marked eller et spesielt marked. Det er massevis av jenter rundt omkring som passer inn i størrelse 36 og mindre, og det er ikke noe mindre marked for denne kolleksjonen enn for kolleksjoner av typen "Big Is Beautiful"... Og hvorfor skulle dette være annerledes? Jeg irriterer meg alltid over hvor vanskelig det er å få tak i de minste størrelsene i klær. Ser et plagg jeg liker og leter gjennom alle, men neida ikke i min størrelse... Skuffa!!! Str 34 og 36 blir stort sett alltid utsolgt først. Så jeg syns det er kjempeflott at det kommer en hel kolleksjon for oss, jeg.
Gjest Skrevet 11. mai 2007 #12 Skrevet 11. mai 2007 Selv om det kommer en hel kolleksjon for dere så regner jeg med at plaggene blir like fort borte..
Gjest Aurora Vaniljesaus Skrevet 11. mai 2007 #13 Skrevet 11. mai 2007 Jeg irriterer meg alltid over hvor vanskelig det er å få tak i de minste størrelsene i klær. Ser et plagg jeg liker og leter gjennom alle, men neida ikke i min størrelse... Skuffa!!! Str 34 og 36 blir stort sett alltid utsolgt først. Så jeg syns det er kjempeflott at det kommer en hel kolleksjon for oss, jeg. Jeg har ikke samme erfaring som deg. Synes oftest det er de små størreslsene som henger igjen. Ellers har vi vel samme erfaring i hver vår retning; nemlig at det er skuffende når man ikke finner sin størrelse. Jeg er ingen fan av BB-kolleksjoner selv heller.. Jeg vil heller ha "vanlige klær" i store nok størrelser..
MsRP Skrevet 11. mai 2007 #14 Skrevet 11. mai 2007 Selv om det kommer en hel kolleksjon for dere så regner jeg med at plaggene blir like fort borte.. ← Ikke hvis markedet er så lite og snevert som noen her mener.... Jada, det kan godt hende de forsvinner fort der også, med mindre de lager like mange plagg som i en vanlig kolleksjon. Da vil det jo i så fall bli flere i hver størrelse... Men uansett, jeg synes det er fint, og jeg synes også det er fint at de lager egne kolleksjoner for kraftigere damer. Og for de mitt i mellom, så er det også sagt!
Gjest Tanita Skrevet 11. mai 2007 #15 Skrevet 11. mai 2007 Ja, ikke sant? Hvorfor skal det være galt når de lager kolleksjoner for de som er tynne og små, når det stadig lages kolleksjoner for de store? Slutt å være misunnelige!
Gjest Elastica Skrevet 11. mai 2007 #16 Skrevet 11. mai 2007 Jeg synes snarere dette var et godt tiltak for å begrense bruk av hot pants og andre plagg som åpenbart passer best på de som er små, til de som kan bruke det. Nå savner jeg bare aldersgrense på visse plagg også.
Gjest Piper Skrevet 11. mai 2007 #17 Skrevet 11. mai 2007 Det er jo helt åpenbart at en overvektig aldri ville passet til en slik kolleksjon. ← Men hva da med mennesker som ikke er supertynne? Og om nå overvektige ville gått i slike klær, hvorfor skal andre få lov til å si at det får de ikke lov til?
Gjest Miss Guided Skrevet 11. mai 2007 #19 Skrevet 11. mai 2007 Ja, ikke sant? Hvorfor skal det være galt når de lager kolleksjoner for de som er tynne og små, når det stadig lages kolleksjoner for de store? Slutt å være misunnelige! ← Det handler ikke om å være misunnelig, det handler om at alle skal få lov til å kjøpe klær de liker, uansett størrelse.
Deidre Skrevet 11. mai 2007 #20 Skrevet 11. mai 2007 Men hva da med mennesker som ikke er supertynne? Og om nå overvektige ville gått i slike klær, hvorfor skal andre få lov til å si at det får de ikke lov til? ← Noen må kanskje ganske enkelt beskyttes mot seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå