Serene Skrevet 11. mai 2007 #21 Skrevet 11. mai 2007 Mens vi snakker om Grand Prix og politikk, les denne linken http://www.dagbladet.no/kultur/2006/05/20/466682.html om forholdet mellom politikk og Grand Prix på Balkan. (Om hvordan og hvorfor deltagelse i Grand Prix er blitt en anerkjennelse av nasjonens ekstistensberettigelse...veldig interessant)
Gjest Emera Skrevet 11. mai 2007 #22 Skrevet 11. mai 2007 Må vi? Som det ble sagt lenger opp, vi trenger ikke gå lenger tilbake enn i fjor for å finne sist et nordisk land vant... ← Ja, det synes jeg vi må. Jeg tror tendensen går mot et rent østeuropeisk Grand Prix. Vi får se hvordan avstemningen går i morgen, og hvilke 14 land som da er direkte kvalifisert til neste år. Jeg kan ta feil, og det er jo bra. Men kun østeuropeiske land kvalifiserte seg i går, og det kan fortelle litt om hvordan det blir framover.
Gjest Robin Hood Skrevet 11. mai 2007 #23 Skrevet 11. mai 2007 ja takk Gud for at hun ikke kom til finalen. Maken til drittsang skal man se lenge etter. Og det værste er at Norge eller journalistene går rundt og sier at hun var en favoritt. Det alle vet er at sangen var rett og slett noe dritt som aldri burde vært med i den Norske finalen. Det viser bare at Europeerene har bedre sans for god musikk som heldigvis ikke stemte dette makverk av en sang videre
Annie Skrevet 11. mai 2007 #24 Skrevet 11. mai 2007 Ligger det noe ute på nett hvor framføringa i går vises? Guris framføring vel og merke, gidder ikke se hele.
Skravla Skrevet 11. mai 2007 #25 Skrevet 11. mai 2007 Ligger det noe ute på nett hvor framføringa i går vises? Guris framføring vel og merke, gidder ikke se hele. ← Finner ikke noe på nrk eller youtube, så du må nok se hele reprisen i morgen.
Gjest Matsui Skrevet 11. mai 2007 #26 Skrevet 11. mai 2007 Først gikk stormaktene lei, så gikk resten av Vest-Europa lei. Homsene, som tildels har æren for at konseptet har fått kultstatus, begynner å gå lei. For min del kan hele dritten flyttes til de gamle østblokklandene for godt. Da kan de synge den masete og svulstige jallamusikken sin for hverandre. Og Norge.. Er ikke vi favoritter hvert eneste år?
Gjest Trude Luther Skrevet 11. mai 2007 #27 Skrevet 11. mai 2007 Alle vet at Øst-Europa er dopet. Ikke rart de vinner da, selv om Norge i kraft av sin historie, fine fjorder og staute fjell, sin olje og sin unike egenart (ingen andre likner Norge) er naturlige favoritter i Norge hvert år! Helvetes Utlandet!
Gjest Bellatrix Skrevet 11. mai 2007 #28 Skrevet 11. mai 2007 Alle vet at Øst-Europa er dopet. Ikke rart de vinner da, selv om Norge i kraft av sin historie, fine fjorder og staute fjell, sin olje og sin unike egenart (ingen andre likner Norge) er naturlige favoritter i Norge hvert år! Helvetes Utlandet! ←
Merneith Skrevet 11. mai 2007 #29 Skrevet 11. mai 2007 Og Norge.. Er ikke vi favoritter hvert eneste år? ← Ifølge Dagbladet, VG og andre norske medier så er vi det. Hvert år! Selv i år med en sang jeg blir rød på ørene av å høre. Når skal resten av Europa skjønne at vi er best?? Selv Sverige svikter jo oss til tider.
Gjest Bellatrix Skrevet 11. mai 2007 #30 Skrevet 11. mai 2007 Og Norge.. Er ikke vi favoritter hvert eneste år? ← Jo, og selvfølgelig er det mye verre for Norge å ikke komme med i finalen enn for andre.
Gjest Matsui Skrevet 11. mai 2007 #31 Skrevet 11. mai 2007 Jo, og selvfølgelig er det mye verre for Norge å ikke komme med i finalen enn for andre. ← Selvsagt. Vi er jo best. Uff. MGP er nesten som en trafikkulykke på motorveien. Man vet man ikke bør se, men man gjør det likevel. Blir like uvel hver gang.
Amadea Skrevet 11. mai 2007 #32 Skrevet 11. mai 2007 Her var et mye morsom lesing! Jeg synes det er kjempeleit at de østeuropeiske landene bare stemmer på hverandre. De skulle heller ha lært litt av oss her oppe som stemmer på Finland, Island, Danmark, Sverige, Irland, Storbritannia og kanskje til og med Russland. Det gjør vi jo fordi vi har greie på god musikk, ikke fordi de tilfeldigvis er naboland. ← Du får sagt det! Særlig at jeg gidder å se på MGP på lørdag, med bare nesten balkan-ballader og -pop. ← Balkan-ballader og -pop ruler! Jeg GLEDER meg! :-D Men siden de østeuropeiske landene, med sin kultur og smak, nå dominerer så synes jeg Norge godt kan slutte å delta i Grand Prix. For det er tydelig at vi ikke vil ha noen sjanse framover uansett. Og det må vi jo ha hvis det skal være noen vits i å delta. ← Det viktigste er å delta, ikke å vinne! (Gammel skolelaerdom) Jeg tror tendensen går mot et rent østeuropeisk Grand Prix. ← Og her kommer de harde fakta: Jeg husker ikke helt når de östeuropeiske landene begynte å gjore sitt inntog, men det har vaert mas om dette hvert eneste år siden. Dette er de siste ti års vinnere: 06 - Finland 05 - Hellas 04 - Ukraina 03 - Tyrkia 02 - Latvia 01 - Estland 00 - Danmark 99 - Sverige 98 - Israel 97 - UK Synes det er ganske jevnt fordelt jeg. Kanskje de vesteuropeiske sangene i går rett og slett ikke var bra nok? (Ikke at Bulgaria heller var et glansnummer men...)
kycchi Skrevet 11. mai 2007 #33 Skrevet 11. mai 2007 Hadde blitt mer overrasket hvis sangen faktisk _kom_ videre. Men blir litt deppis hvis et øst-europeisk land vinner, de har ikke råd til det engang. Heia Sverige og The Ark! 8D
Fibonacci Skrevet 11. mai 2007 #34 Skrevet 11. mai 2007 I bunn og grunn er det sangen som avgjør, ikke hvor den kommer fra (tror jeg). Men er enig i at systemet burde forandres på en eller annen måte for å jevne ut ulikhetene. Norge har for få venner!
Gjest Sativa Skrevet 11. mai 2007 #35 Skrevet 11. mai 2007 Jeg kjente jeg ble skikkelig flau av den sangen. Guri har så utrolig dårlig engelsk-uttale......
Gjest Fjellsippa Skrevet 11. mai 2007 #36 Skrevet 11. mai 2007 Det var vel ingen overraskelse at ikke Guri gikk videre. Hadde vært en større overraskelse om hun hadde gått videre. Og det har ingenting med at østeuropeiske land stemte på hverandre, men at både Guri og sangen var for dårlig. Og selvfølgelig har østeuropeiske land råd til å arrangere finale. Hva man ønsker å bruke pengene på er kun en prioritering. Og MG er så viktig for dem at det prioriteres nok hvis noen av dem vinner. De har jo gjort det før.
Gjest Bodillen Skrevet 11. mai 2007 #38 Skrevet 11. mai 2007 Uff. MGP er nesten som en trafikkulykke på motorveien. Man vet man ikke bør se, men man gjør det likevel. Blir like uvel hver gang. ← Du har så rett, så rett...
Gjest CharlotteYork Skrevet 11. mai 2007 #39 Skrevet 11. mai 2007 Jeg kan ikke si dette plager meg nevneverdig. Grand Prix-konseptet bør umiddelbart overdras til de mindre utviklede landene i Europa slik at vi kan få slippe en gang for alle. Jeg gremmes over å være norsk hver gang det er på tale om norsk deltakelse i denne "konkurransen"
Hu i Svingen Skrevet 11. mai 2007 #40 Skrevet 11. mai 2007 Jeg kan ikke si dette plager meg nevneverdig. Grand Prix-konsepplptet bør umiddelbart overdras til de mindre utviklede landene i Europa slik at vi kan få slippe en gang for alle. Jeg gremmes over å være norsk hver gang det er på tale om norsk deltakelse i denne "konkurransen" ← Hvis du gremmes over å være norsk hver gang MGP omtales vil jeg mene at det plager deg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå